شبکه اجتماعی ایکس احتمالاً مقر ۷۴ هزار مترمربعی‌اش در سن‌فرانسیسکو را تعطیل می‌کند

اقتصاد ایران: اگرچه سن‌فرانسیسکو به‌عنوان خانه‌ی اصلی ایکس شناخته می‌شود، شرکت تحت مالکیت ایلان ماسک قصد دارد دفتر بزرگ خود را در این شهر تعطیل کند.

طبق گزارش نیویورک‌تایمز و ایمیلی که مدیرعامل ایکس، لیندا یاکارینو برای کارمندان ارسال کرده است، این شرکت به‌زودی دفتر قدیمی خود را در سن‌فرانسیسکو تعطیل و کارمندان را به دفاتر دیگری در منطقه‌ی خلیج منتقل خواهد کرد.

تصمیم ایکس برای تعطیلی دفتر سن‌فرانسیسکو فقط چند هفته پس‌ از تهدید ایلان ماسک، مالک ایکس، مبنی‌بر انتقال دفتر مرکزی این شرکت از کالیفرنیا به آستین تگزاس، صورت می‌گیرد.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، یاکارینو به کارمندان گفته است که تعطیلی دفتر ایکس در سن‌فرانسیسکو طی هفته‌های آینده انجام خواهد شد و کارمندان به فضای اشتراکی مهندسی در پالو آلتو که xAI از آن استفاده می‌کند و همچنین مکان‌های دیگر در سن‌خوزه منتقل خواهند شد.

از زمانی‌ که ایلان ماسک توییتر را خریداری کرد، رابطه‌ی این شرکت که اکنون با نام ایکس شناخته می‌شود با شهر سن‌فرانسیسکو که به‌عنوان خانه‌ی اصلی‌اش شناخته می‌شود، پرتنش بوده است. ماسک اندکی پس‌ از تصاحب توییتر سابق در سال ۲۰۲۲، دورکاری را برای کارمندان ممنوع و بسیاری از کارکنان را مجبور کرد به دفتر مرکزی سن‌فرانسیسکو بازگردند.

ماسک مدتی بعد با نصب لوگوی ایکس بزرگ و چشمک‌زن بالای ساختمان شرکتش در سن‌فرانسیسکو و همچنین تبدیل فضای اداری به اتاق‌های خواب برای کارمندان، با اداره‌ی بازرسی ساختمان این شهر به مشکل خورد. طبق گزارش‌ها، صاحبخانه‌ی ساختمان مذکور به‌دلیل اجاره‌ی پرداخت‌نشده از ایکس شکایت کرده بود که البته شکایت یادشده بعداً رد شد.

مقالات مرتبط:
  • ایلان ماسک مقر اسپیس‌ایکس و شبکه اجتماعی ایکس را از کالیفرنیا به تگزاس انتقال می‌دهد
  • نسخه مک اپلیکیشن توییتر از دسترس خارج شد

با وجود انتقادهای مکرر ماسک از سن‌فرانسیسکو و رهبران منتخب آن، این میلیاردر معروف قبلاً قول داده بود که دفتر مرکزی ایکس را در این شهر نگه دارد. ماسک سال گذشته در ایکس نوشت: «مشوق‌های قابل‌ توجهی برای خروج دفتر مرکزی ایکس از سن‌فرانسیسکو به ما ارائه شده است.»

حتی قبل‌ از پست‌های اخیر ماسک درمورد تعطیلی دفتر سن‌فرانسیسکو ایکس، نشانه‌های دیگری وجود داشت که نشان می‌داد شرکت مورد بحث قصد دارد به‌زودی این کار را انجام دهد. سن‌فرانسیسکو کرونیکل در ماه جولای (تیر و مرداد ۱۴۰۳) اعلام کرد که مالک ساختمان ایکس در این شهر قصد دارد بخش زیادی از دفتر مرکزی ۷۴ هزار مترمربعی را اجاره دهد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ