کاهش ۱۹ درصدی تخلفات رانندگی پس از اصلاح نرخ جریمه‌ها

اقتصاد ایران: عصر خودرو- رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به آغاز اجرای نرخ جرایم رانندگی از ۲۳ تیرماه امسال گفت: در این مدت میزان اعمال قانونی رانندگان متخلف نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد کاهش داشته که نشان دهنده کاهش تخلفات است.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، سردار سیدتیمور حسینی روز سه‌شنبه در نشست خبری با تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار و تسلیت سالگرد شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در افغانستان، رسانه را مهم‌ترین حلقه ‌اتصال دستگاههای اجرایی با مردم دانست و گفت: نبود رسانه تلاش دستگاهها و اثرگذاری برنامه را بی اثر می کند.

کاهش 7.8 درصدی جانباختگان حوادث جاده‌ای

وی به دستاوردهای پلیس راهور اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در نیمه نخست امسال شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای بودیم. بر اساس گزارش جدید پزشکی قانونی معادل 7.8 درصد کاهش جانباختگان را نسبت به سال گذشته ناشی از تصادفات داشتیم که نتیجه تلاش همه دستگاهها بود.

سردار حسینی کارهای جزیره‌ای را برای کاستن از حوادث جاده‌ای بی‌اثر دانست و افزود: همکاری بین دستگاهها نشان داد که می‌توان ناهنجاری را مدیریت و کنترل کرد.

وی به موضوع نقل و انتقال خودرو اشاره کرد و گفت: با اقداماتی که انجام شد، دیگر شاهد پشت نوبتی و صف در این بخش نیستیم و فرایند تعویض پلاک از زمان آغاز تا پایان کار به 30 دقیقه کاهش یافته است.

به گفته او، پلیس در تلاش است که همین میزان نیز کاهش یابد زیرا راحتی مردم اولویت پلیس است و پلیس وظیفه خود می دارند بهترین خدمات را به مردم کشور ارائه دهد.

کاهش تخلفات رانندگی پس از اصلاح نرخ جرایم

سردار حسینی به اصلاح نرخ جرایم رانندگی اشاره کرد و گفت: این موضوع از تیرماه امسال اجرایی شده و باید به صراحت گفت در همین مدت کوتاه تاثیر خود را نشان داده است.

رئیس پلیس راهور ادامه داد: پس از تغییر زمره جریمه از 23 تیر تا به امروز میزان اعمال قانونی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 19 درصد کاهش داشته که نشان دهنده کاهش تخلف است.

سردار حسینی بر پویش «نه به تخلف و نه به جریمه» اشاره کرد و گفت: پلیس از کاهش تخلف و کاهش جریمه استقبال می کند و به دنبال کاهش هرگونه حوادث ناشی از همین تخلفات است.

وی به کاهش کد جرایم از 191 مورد به 183 مورد در ابلاغیه جدید اشاره کرد ‌گفت: به مراتب سقف جریمه نیز از 2 میلیون تومان به 5 میلیون تومان رسید که پس از عبور از سقف مورد نظر خودرو مشمول توقیف می شود.

وی‌ همچنین به طرح ترافیک‌ برای ‌ایام‌ اربعین حسینی (ع) اشاره کرد و گفت: تمامی تدابیر مورد نیاز برای تردد روان‌تر زائران پیش بینی شده است که البته نیازمند همراهی مردم است.

رئیس پلیس راهور بار دیگر بر استفاده از وسایل نقلیه شخصی برای ایام اربعین تاکید کرد و گفت: باور داریم موفقیت پلیس در ماموریت های خود علاوه بر همراهی بین دستگاهی، نیازمند حمایت رسانه‌ها است.

وی با بیان اینکه پلیس راهور یکی از دستگاههای دارای ارتباط مستقیم با مردم و جامعه است گفت: رسانه یکی از بازوان پلیس برای اجرای ماموریت خود است.

برنامه پلیس برای تعیین تکلیف سکوهای اینترنتی در حوزه حمل و نقل

سردار حسینی همچنین به شرکت ها و نهادهایی اشاره کرد که با نشان آنها از وسائل نقلیه استفاده می شود و در این باره گفت: این مجموعه ها دارای تکالیف و مسئولیت قانونی اجتماعی هستند که باید پاسخگو باشند.

در ادامه وی به سکوهای اینترنتی دارای وسایل نقلیه گسترده اشاره کرد و افزود: به زودی به این مجموعه پرداخته خواهد شد و مسئولیت های اجتماعی آنان در حوزه ترافیک تعیین تکلیف می‌شود.

استحکام بدنه خودروهای داخلی پایین است

سردار حسینی بر ادامه مطالبات در حوزه ایمنی خودرو اشاره کرد و گفت: همچنان این مسئله مطالبه ما از تمامی مجموعه تصمیم گیرنده ‌خودروسازان است.

رئیس پلیس راهور گفت: طبق تحقیقات تخصصی پلیس، مهم‌ترین مشکل در خودروهای داخلی کیفیت پایین و استحکام بدنه خودرو است.

وی ابزار امیدواری کرد در آینده نزدیک با راه اندازی مرکز آزمون تصادف، ایمنی وسایل نقلیه مورد رسیدکی قرار گیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ