هزینه کارآموزی در مراکز فنی حرفه‌ای اصفهان دریافت نمی‌شود

اقتصاد ایران: اصفهان – مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت:: ۵۴ مرکز آموزشی در استان اصفهان فعال است، از کارآموزان شهریه‌ای دریافت نمی‌شود و تمام دوره‌ها بر اساس استانداردهای آموزشی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا مصلحی پیش از ظهر سه شنبه در دیدار با امام جمعه اصفهان با ارائه گزارشی از عملکرد اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان اظهار کرد: وظیفه و هدف ما در هفته ملی مهارت این است که اهداف و وظایف فنی حرفه‌ای و دوره‌های مهارتی را که بستر اشتغال است برای جامعه هدف مشخص کنیم.

وی افزود: ۵۴ مرکز آموزشی در ۲۸ شهرستان استان اصفهان فعالیت می‌کند و از کارآموزان شهریه‌ای دریافت نمی‌شود و تمام دوره‌ها بر اساس استانداردهای آموزشی در صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر ارائه می‌شود و در بخش غیردولتی نیز با مجوز و نظارت فنی حرفه‌ای و تحت عنوان آموزشگاه‌های آزاد این آموزش‌ها ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان خاطر نشان کرد: مراکز آموزش فنی حرفه‌ای ۱۹ جامعه هدف را آموزش می‌دهند از جمله زنان بی سرپرست و بدسرپرست، معتادان بهبودیافته، سربازان، دانشجویان و محصلین و افرادی که درصدد افزایش مهارت در مجموعه‌های خود هستند را شامل می‌شود.

مصلحی تاکید کرد: مراکز آموزش مهارت شغلی برای دانشجویان در دانشگاه‌ها ایجاد شده است و هم چنین برای افزایش جذابیت و جلوگیری از روی آوردن جوانان به مشاغل کاذب، زمینه اوقات فراغت دانش آموزان را فراهم کرده ایم و این برنامه تا پایان شهریور ادامه دارد و افراد می‌توانند یک دوره مهارتی را در این مدت کسب کنند.

وی اضافه کرد: هم چنین در بحث طلاب و خانواده‌های آنها نیز چند سالی است که کارهایی را شروع کرده ایم اما نیاز به حمایت نماینده ولی فقیه در استان دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ