۴۲ هزارتن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان ارومیه خریداری شد

اقتصاد ایران: ارومیه - مدیر جهاد کشاورزی ارومیه گفت: تاکنون ۴۲ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط مراکز خرید دولتی خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز امجدی صبح سه شنبه در بازدید فرماندار ارومیه از مراکز خرید گندم شهرستان ارومیه، با اشاره به کشت بیش از ۴۶ هزار هکتار گندم در سال جاری، اظهار کرد: تاکنون ۴۲ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط مراکز خرید دولتی خریداری شده و پیش بینی می‌شود تا پایان خرید به بیش از ۷۰ هزار تن برسد.

وی عنوان کرد: به دلیل نظارت مستمر کارشناسان جهاد کشاورزی بر مزارع، بهبود تغذیه گیاهی، پایش عوامل خسارت زا و اطلاع رسانی به موقع به کشاورزان جهت کنترل علف‌های هرز، آفات و بیماری‌ها، کاشت ارقام مقاوم، محصول گندم تولیدی از کیفیت بالایی برخوردار است.

همچنین وی با اشاره به فعالیت ۸ مرکز خرید گندم در شهرستان اضافه کرد: کار خرید گندم از اوایل تیر ماه آغاز شده و با بازدید مستمر دستگاه‌های متولی از مراکز خرید گندم مشکلات احتمالی خرید به کمترین میزان رسیده است.

غلامحسین عماری فرماندار ارومیه نیز ضمن تقدیر از عوامل تولید و خرید گندم در شهرستان اظهار کرد: جهت جلوگیری از اتلاف انرژی و سرمایه‌های ملی بایستی جراحی بزرگ در کیفیت نان انجام شود تا ضمن بهبود کیفیت آن، فرهنگ سازی برای الگوی مصرف و کاهش ضایعات از طریق برنامه‌های آموزشی صوتی و تصویری انجام گیرد.

وی در ادامه گفت: در راستای توسعه زنجیره تولید و توزیع نان‌های صنعتی لازم است تدابیری اتخاذ گردد تا علاوه بر دسترسی آسان شهروندان به محل‌های توزیع، تنوع نان متناسب با ذائقه مردم تولید شود.

محمد قربانی رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان ارومیه در حاشیه این بازدید به فعالیت ۴۱ شرکت تعاونی روستایی در ۶۱۱ روستا با عضویت ۱۰۴ هزار بهره بردار بخش کشاورزی اشاره و از ظرفیت و توانمندی‌های این اداره از جمله تعاونی‌های مرغداران، دامداران، باغداران و زنبورداران برای ارائه خدمات به صورت شبکه مویرگی خبر داد.

امسال بیش از ۴۶ هزار هکتار از اراضی شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته که ۱۰ هزار و ۱۰۰ هکتار آن گندم آبی و ۳۶ هزار و ۷۸۷ هکتار گندم دیم بوده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ