یک میلیون تن کالا از گمرکات آذربایجان غربی صادر شد

اقتصاد ایران: ارومیه - استاندار آذربایجان غربی گفت: امسال یک میلیون تن کالا به ارزش ۶۰۰ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده که از نظر وزنی ۱۵ درصد واز نظر ارزش ۶۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد صادق معتمدیان در جمع اعضای شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان غربی افزود: این استان گمرکات فعالی دارد و گمرک پیرانشهر و بازرگان از رتبه‌های چهارم و پنجم کشوری برخوردار هستند.

وی بیان کرد: ۹۰۰ میلیون دلار صادرات از مرزهای رسمی آذربایجان غربی انجام شده که پنج درصد افزایش داشته و در بحث ترانزیت خارجی هم یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا از طریق مرزهای استان ترانزیت شده است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۶۶۰ درصد افزایش ترانزیت از گمرکات پیرانشهر محقق شده است، اظهار کرد: از گمرکات ۹ گانه استان ۴۰ درصد در مجموع افزایش صادرات محقق شده است.

معتمدیان با بیان اینکه حداقل تردد روزانه کامیون‌ها در این استان و از مبادی رسمی یک هزار و ۷۰۰ کامیون است، ادامه داد: این موضوع در نتیجه سیاست‌های روان سازی، مدیریت متمرکز و واحد در پایانه‌ها و برگزاری منظم و شورای ساماندهی محقق شده است.

تورم سالانه منتهی به انتهای تیرماه امسال در استان ۱۳.۵ درصد کاهش یافته است

وی ادامه داد: در زمینه ورود کشنده هم با رفع مشکلات ناوگان حمل و نقل و لجستیک، شاهد افزایش صادرات هستیم و سعی شده مشکلات فعالان بخش‌های مختلف در اسرع وقت برطرف شوند.

استاندار آذربایجان غربی گفت: با ورود سه هزار خودروی کشنده به ناوگان کشوری امسال شاهد تغییرات خوبی در بخش صادرات و رشد اقتصادی هستیم.

استاندار آذربایجان غربی گفت: تورم سالانه منتهی به انتهای تیرماه امسال در استان ۱۳.۵ درصد کاهش یافته است در صورتیکه در سطح ملی ۱۲ درصد کاهش را شاهدیم از این رو این استان ۱.۵ درصد نسبت به میانگین کشوری کاهش تورم بیشتری داشت که این موضوع نویدی بر استقرار کاهش نرخ تورم است.

وی بیان کرد: در بخش کاهش نرخ ماهانه هم در تیرماه امسال به ۲ درصد رسیدیم که باز از میانگین کشوری کاهش بیشتری داشتیم و روند خوبی را شاهدیم.

معتمدیان ادامه داد: سال گذشته در کاهش نرخ بیکاری با ۶.۷ درصد موفق به کسب رتبه چهارم شدیم و این حاصل همکاری‌های موجود در استان با پیشرانی بخش خصوصی بوده است.

وی اظهار کرد: در هر فصل شاهد بهبود شاخص‌های اقتصادی در استان هستیم و لازم است این آمار مثبت توسط مراجع رسمی منتشر و ارائه شود.

معتمدیان با بیان اینکه در زمینه سرمایه گذاری صنعتی هم آذربایجان غربی امسال در بین ۳۱ استان به رتبه هشتم را کسب کرده است، اضافه کرد: نیازمند تلاش هستیم تا تفاهم نامه‌های مختلفی که انجام شده محقق شوند.

آذربایجان غربی رتبه سرمایه گذاری صنعتی را کسب کرد

وی اظهار کرد: برخی افراد و کارشناسان در آذربایجان غربی مانع توسعه هستند و سرمایه گذاری را با چالش مواجه کرده اند؛ این موضوع باعث دلسردی سرمایه گذاران می‌شود که لازم است این افراد مخل فعالیت‌های اقتصادی در دستگاه‌ها شناسایی و گزارش شوند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه کارشناس محوری آفتی است که در استان وجود دارد، گفت: لازم است این موضوع را به کارشناسی محور تغییر یابد و مدیران اشرافیت کاملی بر قوانین داشته باشند تا در اجرا با مشکل مواجه نشوند.

وی با تاکید بر ایجاد جاذبه‌های سرمایه گذاری افزود: بسیاری از ساکنان استان دارای سرمایه‌های بسیار هستند که نباید اجازه فرار سرمایه آنها را داد؛ روان سازی سرمایه گذاری با اصلاح سیستم و حتی جابجایی کارشناسان الزامی است.

معتمدیان با بیان اینکه دولت بنا بر سرمایه گذاری ندارد، اظهار کرد: لازم است موانع شناسایی شوند و چرخه خدماتی که از کارشناس شروع می‌شود بررسی و معلوم شود در کدام قسمت این اقدام کارشکنی می‌شود.

در این نشست مشکلات صادرکنندگان استان آذربایجان غربی در بخش کشاورزی و تهاتر سیب و موز و تعهدات ارزی آنان در کنار بررسی راهکارهای بهبود فضای کسب و کار در منطقه و اجرای ماده ۱۴ و ۱۵ قانون بهبود فضای کسب و کار، مسائل مرتبط با واردات کشنده‌های مستعمل و بررسی شاخص‌های ارتقای کسب و کار مطرح و بررسی شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ