مرغداران کرمانی برای جوجه ریزی باید گواهی بهداشتی دریافت کنند

اقتصاد ایران: کرمان- رئیس شبکه دامپزشکی کرمان گفت: مرغداران کرمانی برای جوجه ریزی در واحدهای خود، باید گواهی بهداشتی لازم را دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود زین الدینی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اهمیت بهداشت و مراقبت بیماری‌های طیور در امر پیشگیری و کنترل بیماری‌ها، به مرغداران توصیه می‌شود، از هرگونه جوجه ریزی غیرمجاز پرهیز کنند.

وی افزود: مرغداران بایستی در امر جوجه ریزی، اجرای کامل ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای را رعایت کنند.

زین الدینی بیان کرد: نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی از زمان جوجه ریزی در واحدهای پرورشی شروع می‌شود و تا زمان کشتار در کشتارگاه صنعتی طیور و عرضه در بازارهای مصرف ادامه دارد.

رئیس شبکه دامپزشکی کرمان تصریح کرد: در این نظارت‌ها بر اساس شیوه نامه و دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور، عواملی که باعث بروز مخاطرات بهداشتی می‌شوند، مورد شناسایی و بررسی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: برای کنترل عوامل تهدید کننده بهداشت عمومی و امنیت غذایی، اقدامات لازم انجام می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: رعایت دقیق توصیه‌های دامپزشکی توسط مرغداران موجب جلوگیری از بروز و شیوع بیماری‌های ویروسی و باکتریایی با درصد واگیری و مرگ و میر بالا در سطح مرغداری‌ها می‌شود.

زین الدینی خاظرنشان کرد: همچنین رعایت دقیق توصیه‌های دامپزشکی، زمینه ارتقا سطح تولید و تهیه گوشت مرغ سالم و بهداشتی را برای مصرف‌کنندگان فراهم می‌کند.

وی یادآور شد: در راستای تأمین امنیت و سلامت گوشت مرغ تولیدی، مراقبت‌های بهداشتی هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی دامپزشکی انجام می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان تصریح کرد: این مراقبت‌ها شامل؛ رعایت شرایط امنیت زیستی، واکسیناسیون، نمونه برداری و بازدیدهای دوره‌ای در واحدهای مرغ گوشتی است.

زین الدینی همچنین تاکید کرد: مرغداران برای جوجه ریزی در واحدهای خود باید گواهی بهداشتی لازم را دریافت کنند.

وی ادامه داد: نکاتی از قبیل فاصله بین جوجه ریزی و ضدعفونی سالن‌های پرورش، عقیم سازی کود باید زیر نظر مسئول فنی بهداشتی دامپزشکی رعایت شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان اظهار کرد: نظارت کامل بر جوجه‌ریزی واحدهای مرغداری به صورت مستمر انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در صورت دریافت گزارش بیماری، بلافاصله جهت کنترل آن، نسبت به نمونه برداری و ارسال به آزمایشگاه اقدام می‌شود.

زین الدینی در پایان یادآور شد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون، ۲ میلیون و۷۰۰ قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های گوشتی شهرستان کرمان انجام شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ