شرایط کشور فرصت بازتولید دوگانه‌ تعهد و تخصص را نمی‌دهد

اقتصاد ایران: نماینده شهرکرد در مجلس با اشاره به ویژگی‌های یک کابینه کارآمد گفت: ما به اندازه‌ کافی نیروی متخصص و متعهد داریم و به جای دوگانه سازی‌های بیهوده، بهتر است به دنبال بهره‌مندی از متخصصین متعهد برای حل مشکلات‌ کشور برویم.

- اخبار سیاسی -

احمد راستینه نماینده شهرکرد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار  پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره معیارهای رهبر انقلاب درباره کابینه و انتخاب وزرا گفت: این معیارها  بسته‌ای از مولفه‌های مهم به هم پیوسته برای تشکیل یک کابینه موثر و کارآمد است‌.

وی با بیان اینکه امروز عمر ایجاد دوگانه‌های تعهد و تخصص به پایان‌ رسیده‌است، خاطرنشان کرد: ما به اندازه‌کافی متخصصین متعهد داریم پس بهتر است از این واژه‌سازی‌ها عبور‌ کنیم و به سمت بهره‌مندی از متخصصین متعهد برای حل مشکلات‌کشور حرکت‌کنیم.

نماینده شهرکرد در مجلس عنوان کرد: ظرفیت‌هایی که در مولفه‌های کابینه دولت‌چهاردهم از نگاه رهبر‌انقلاب وجود‌ دارد ظرفیت‌هایی است که می‌تواند کشور را به رشد و پیشرفت همه‌جانبه سوق‌ دهد. امروز اگر مدیری با همه وجودش به مولفه‌های نظام جمهوری‌اسلامی اعتقاد نداشته‌ باشد طبیعتا شهامت تصمیمات‌ مهم و بزرگ را ندارد.

راستینه ادامه داد: مدیری می‌تواند تصمیمات بزرگ را بگیرد که بداند با یک ملت‌ بزرگ و  پای‌کار نظام و انقلاب روبه‌رو است؛ ملتی که هزینه‌های سنگینی برای استقلال‌ سیاسی و حفظ‌ امنیت و هویت خود پرداخت‌کرده و برای رسیدن به آرزوهای بزرگ خود آماده‌ است تا باز هم در میدان‌های سخت نقش‌آفرینی کند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه مدیری که به آرمان‌های انقلاب پای‌بند نیست نمی‌تواند مشکلات‌کشور را حل کند، تصریح کرد: بنابراین ما معتقدیم  رئیس‌جمهور محترم باید براساس همین مولفه‌هایی که برای انتخاب‌ وزیران کابینه‌ دولت چهاردهم توسط رهبر‌ انقلاب مطرح‌ شد گزینه‌های خود را به مجلس معرفی‌کند. ما در مجلس هر گزینه‌ای که دارای تعهد و تخصص و توانمندی و شهامت برای تصمیم‌گیری و باور به ارزش‌های نظام‌جمهوری‌اسلامی است و دارای اعتماد به ملت برای حل مشکلات کشور است اعتماد خواهیم‌کرد، اما مدیرانی که چنین شهامتی ندارند در مجلس اقبالی نخواهند‌ داشت‌.

نماینده شهرکرد در مجلس شورای اسلامی همچنین درباره عملکرد دولت سیزدهم گفت: دولت‌ سیزدهم ریل‌گذاری خوبی برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه و افزایش قدرت‌ اقتصاد درون‌زای کشور برای خنثی‌سازی تحریم‌ها داشت.

راستینه با بیان اینکه توسعه روابط‌ خارجی در دولت شهید‌ رئیسی گام‌ بلندی بود که توسط شهید‌ رئیسی برداشه ‌شد، خاطرنشان کرد: ارتباط با کشور‌های همسایه و استفاده از ظرفیت‌ آن‌ها، بازگشایی برخی از سفارتخانه‌ها، عضویت ایران در سازمان‌های  شانگهای و بریکس، تعاملات‌گسترده با کشورهای مشترک‌ المنافع براساس منافع مشترک در کنار اقتدار سیاست‌ خارجی شهید‌ رئیسی که در پاسخ وعده‌ صادق خودش را نشان‌ داد بخشی از موفقیت‌های دولت شهید‌ رئیسی را شکل‌داد که اگر ادامه پیدا می‌کرد می‌توانست بسیاری از مشکلات را حل‌کند‌.

وی عنوان کرد: طبیعتا دولت‌فعلی دو راه پیش‌روی خود دارد؛  راه اول به ثمر رساندن بسترهای  سیاستی‌ای که شهید‌ رئیسی در دولت‌ سیزدهم پایه‌گذاری کرد اعم از توسعه روابط‌ خارجی، توسعه روابط با کشورهای همسایه، تقویت‌ اقتصاد درو‌ن‌زا، استمرار رشد اقتصادی و تلاش برای انسجام‌بخشی ملی برای کمک به حل مسائل‌ اقتصادی یا اینکه به سراغ بستر جدیدی  برود که در ذیل آن مجدداً فرصت‌ها برای  رفع مشکلات‌ اقتصادی از دست برود. 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ