صدای دختران انقلاب تا خارج از مرزها هم رفته است

اقتصاد ایران: مسئول گروه دختران انقلاب با حضور در خبرگزاری تسنیم از توسعه کار این گروه در خارج از مرزهای کشور خبر داد و درباره حواشی برگزاری مراسم ورزشگاه آزادی توضیحاتی ارائه کرد.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم- طیبه مجردیان: چهارم مرداد ماه اجتماع بزرگ دختران انقلاب در پاسداشت حجاب و عفاف و حریم خانواده در ورزشگاه آزادی برگزار شد. در همین رابطه برخی رسانه‌ها با انتقاد از انتخاب زمان بد برگزاری چنین مراسمی در اوج گرمای مرداد ماه و اساساً اثرگذاری و کارکرد فرهنگی رسانه‌ای این قبیل اجتماعات در چنین موقعیتی را زیر سوال برد و با توجه به اینکه تمام ظرفیت صد هزار نفره ورزشگاه پر نشده بود اظهار شده بود چنین اجتماعاتی می‌تواند به ضد خودش تبدیل شود یعنی اقلیت نمایی از بدنه ایدئولوژیک جامعه صورت بگیرد. در همین راستا خبرگزاری تسنیم برای بررسی حواشی برگزاری این تجمع با بهاره جنگروی مسئول گروه دختران انقلاب گفتگو کرده است که در ادامه از نظر می‌گذرانید.

حماسه حضور

من در ابتدای صحبتم شهادت آقای اسماعیل هنیه را تسلیت عرض می‌کنم هر چند شهادت تسلیت ندارد چون شهادت آرزوی قلبی مجاهدین جبهه مقاومت و اوج سعادت و عاقبت بخیری است.

همانطور که مطلع هستید اجتماع مردمی دختران انقلاب چهارم مرداد ماه در ورزشگاه آزادی برگزار شد. طبق محاسبه‌ای که رئیس ورزشگاه آزادی داشتند آن روز جمعیتی قریب چهل و پنج هزار نفر تا پنجاه هزار نفر در ورزشگاه حضور پیدا کردند. به نظر من این حماسه‌ای بود که اتفاق افتاد چون با وجود گرمای چهل و پنج درجه و هشدارهایی که در خصوص اشعه ماوراء بنفش داده می‌شد و با اینکه در تبلیغاتی که داشتیم نه اسم مداح یا سخنران خاصی آمده بود اما با اینحال مردم خودشان را با بچه‌های کوچک و پای پیاده یا با ماشین شخصی به اجتماع دختران انقلاب رساندند. به این دلیل که مردم عرق داشتند در اجتماع حجاب اعلام حضور کنند و بگویند پا به پای حضرت زینب خواهند ماند. این حماسه واقعاً جای تبریک دارد. من به خاطر این مردم پای کاری که داریم هم به ملت ایران و هم حضرت آقا تبریک می‌گویم.

بعد از برگزاری این مراسم طبق روال همیشه رسانه‌های معاند عصبانی شدند و شروع به حاشیه سازی کردند که اینها اتباع را آوردند، به شرکت کنندها پول و وعده دادند و... این مشخص می‌کند دشمن از این جمعیتی که آمده عصبانی است. به قول حضرت امام(ره) و شهید بهشتی که می‌گویند دشمن عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.

ماجرای صندلی‌های خالی و اتوبوس‌هایی که نیامدند

اما مطلب بعدی در ارتباط با تجمع ورزشگاه آزادی برای حجاب درباره کارشکنی‌هایی بود که اتفاق افتاد. پارسال ما در استادیوم دوازده هزار نفره آزادی اجتماع دختران انقلاب را برگزار کردیم. یک عده از مسئولین وعده داده بودند ما اتوبوس‌های داخل و اطراف تهران را تأمین می‌کنیم. اما دقیقه نود وقتی ما درگیر کار بودیم زیر قولشان زدند. مجبور شدیم خودمان چک بگذاریم حتی بچه‌ها طلاهایشان را فروختند تا بالاخره پول اتوبو‌س‌ها تأمین شد. این کار را کردیم چون به مردم قول داده بودیم. مردمی که از طریق تراکت نفر به نفر ثبت نام کرده بودیم. ما نهاد یا ارگان نیستیم که ابلاغ کنیم بگوییم فلان افراد بیایند. مهمان‌های ما نفر به نفر از طریق شماره تلفن پای تراکت اسم نوشته بودند. اما امسال وعده ندادند امسال پای صحبت‌های خودشان را صورت جلسه و امضا کردند.

سوال: دقیقاً چه قولی داده شده بود؟

قول تأمین اتوبوس برای ثبت‌نام کنندگان در مراسم را دادند. اول برای بعضی استان‌ها هم قول داده بودند و یکسری از استان‌ها خیلی تمایل داشتند بیایند که دقیقه نود گفتند امکان تأمین اتوبوس برای این استان‌ها نیست. به محض اینکه گفتند ما در کانال اطلاع رسانی کردیم در صورتی که از اول باید به ما می‌گفتند تا مردم در آن استان‌ها تبلیغ نکنند. حالا بعضی استان‌ها متوجه شدیم مردم خودشان پول گذاشتند و اتوبوس گرفتند و با هم آمده بودند.

اما داخل تهران و یکسری شهرستان‌های اطراف تهران را قول قطعی داده‌ بودند و صورت جلسه کردند. حتی رابط معرفی کردند و ما با رابط‌ها تماس گرفتیم و مکان تعیین کردیم که مردم کجا بایستند که آنها سوارشان کنند. ما برای هر منطقه از بیست و دو منطقه تهران حداقل پنج تا ده اتوبوس گذاشته بودیم. یعنی چهارصد نفر در هر منطقه منتظر اتوبوس بودند.

روز اجتماع ساعت سه و نیم چهار در بحبوحه کار اجرایی بودم که دیدم گوشی من مدام زنگ می‌خورد. بعد بچه‌ها اطلاع دادند اتوبوس‌ها سر قرار نرفتند و تا الان هیچ تماسی هم نگرفتند. یعنی نزدیک بیست و پنج تا سی هزار نفر جمعیت داخل مناطق مختلف تهران و اطراف تهران از کرج گرفته تا شهرستان‌های دیگر، دو ساعت ظل آفتاب سوزان معطل در خیابان‌ها ایستاده بودند و هر چه با رابط تماس می‌گرفتند کسی گوشی را جواب نمی‌داده تا اینکه از شدت گرمازدگی به خانه‌هایشان برگشتند. شماره همه هم هست شما می‌توانید با تک تک آنها صحبت کنید. ساعت‌های اول مردم از ما ناراحت شدند و به ما پیام دادند و انتقاد و گلایه ‌کردند که شما بدقول هستید اما بعداً که متوجه شدند کارشکنی شده و بدقولی از جانب ما نبوده و مظلومیت ما را دیدند اقبال عمومی مردم به سمت این جریان بیشتر شد.

سوال: پیگیری کردید که علت نیامدن اتوبوس‌ها چه بوده؟

بعد از این که تماس گرفتیم و پرسیدیم چرا اتوبوس‌ها نیامدند گفتند ما گفته بودیم راننده‌ها نرفتند. آیا این دلیل قانع کننده است؟ آیا امکان دارد شما به زیر مجموعه خودتان بگویید برود و او سرپیچی کند؟ اگر هم چنین چیزی باشد چهار، پنج مورد نه اینکه بیست و پنج تا سی هزار نفر جمعیت را سر کار بگذارند. این فرار کردن از پاسخگویی است. این کارشکنی‌‌ای بود که صورت گرفت. قشنگ‌ترین حالت این هست که من بگویم این کارشکنی از روی نادانی و جهالت بوده است.

سوال:کدام ارگان قول داده بود اتوبوس بفرستد؟ هیج اتوبوسی فرستاده نشد؟

من خیلی راحت می‌توانم اسم بیاورم اما من مثل دوستان نیستم که بخواهم پاس گل به دشمن بدهم. شاید سن و سال ما کمتر هست، شاید جایگاه و پستی نداریم ولی آنقدر بصیرت داریم که بدانیم حرف‌هایی نزنیم که دشمن خوشحال شود.

تعداد اتوبوس‌های داخل پارکینگ انگشت شمار بود و آن هم برای مردمی بود که وقتی دیده بودند اتوبوس نیست خودشان پول روی هم گذاشته بودند تا خودشان را به اجتماع برسانند. داخل پارکینگ‎ها پر از ماشین شخصی بود یعنی اکثر مردم خودشان را با ماشین شخصی یا مترو رسانده بودند. حتی اگر دقیقه نود تصمیم گرفتند اتوبوس نفرستند هم باید از روز قبل می‌گفتند تا ما حداقل اطلاع رسانی می‌کردیم که مردم با مترو بیایند.

سوال: پس در کل پنجاه هزار نفر آمده بودند ضمن اینکه تخمین می‌زنید بیست و پنج تا سی هزار نفر هم چون اتوبوس‌ها نیامدند نتوانستند در مراسم شرکت کنند.

بله. طبقه پایین کامل پر شده بود به غیر از آن قسمتی که استحکام سازی نشده بود. بالا هم در باز می‌شود و یک عده از مردم در گوشواره‌ها می‌نشینند و دوباره در بسته می‌شود و یک عده از مردم هم آنجا پشت در ظل آفتاب می‌مانند و به هر دلیلی در را باز نمی‌کنند که مردم وارد شوند. حین برنامه یک عده از دوستان به من گفتند مردم بالا پشت در ماندند که من کسی را فرستادم گفتم در را باز کنند و گویا در را باز کردند اما دوباره زود بستند. یکی از شرکت کنندگان هم فیلمی برای کانال دختران انقلاب فرستاده بود و از اینکه در را باز نکردند گلایه کرده بود. من واقعاً علت این کارشکنی‌ها را نمی‌دانم.

عفاف و حجاب , حجاب ,

بی‌بی‌سی خبر زد ورزشگاه خالی است و هیچکس نیامده!

از طرفی قسمتی از ورزشگاه که ما بنر زدیم و جایگاه خانواده شهدا بود هم خالی بود چون هم صندلی نداشت، سکو بود و اساساً کسی نباید آنجا می‌نشست چون استحکام سازی نشده بود و ایمنی ورزشگاه اجازه نمی‌داد. نهاد و ارگانی به ما قول داده بود و صورت جلسه کرده بود که آن قسمت را هزار و هفتصد متر پرچم بزند. شما برنامه‌های دیگری را هم که در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود نگاه کنید آن قسمت را گل‌کاری می‌کنند اما چون ما مجموعه مردمی هستیم و هزینه نداشتیم آن نهاد و ارگان قول داده بود آن قسمت را فضاسازی کند. ما همین تراکت‌هایی را هم که پخش کردیم همه با کمک‌های خود اعضای دختران انقلاب بود. بنابراین ما متاسفانه هزینه فضاسازی نداشتیم و دقیقه نود افرادی که قول پرچم هزار و هفتصد متری داده بود سه پرچم کوچک زدند و گفتند بیشتر از این نمی‌توانیم در صورتی که قول قطعی داده بودند و صورت جلسه و امضا هم کرده بودند.

بعد از اجتماع بی بی سی فیلمی از اجتماع دختران انقلاب در ورزشگاه آزادی پخش کرد دقیقاً از همان قسمتی که صندلی ندارد یعنی قسمتی که صرفاً سکو است و قرار بود آنجا دکور زده شود و گفت ببینید ورزشگاه خالی مانده و هیچکس نیامده است. یعنی آن نهاد و ارگان ناخواسته خوراک برای دشمن درست کرد.

پاس گل به رسانه‌های معاند

بعد هم برخی رسانه ها همان قسمتی که صندلی‌ها استحکام سازی نشده بودند و قسمت خالی طبق بالا بین گوشواره‌ها را در خبری که کار کرد وقتی  این خبر کار شد موجی به راه افتاد رادیو فردا، اینترنشنال، امید دانا و... همه شروع به انتقاد کردند و به استناد این رسانه این خبر را کار کردند و مانور دادند که اعتراف روزنامه ... به خالی بودن صندلی‌ها و کاری که جواب نمی‌دهد و برنامه‌ریزی نداشته و...

حداقل عدالت رسانه‌ای این بود که شما جمعیت پایین را نشان بدهید، گوشواره‌ها را هم نشان بدهید بعد از مسئولین و متولیان برنامه سوال می‌کردید حداقل یک تماس با خود من می‌گرفتید که به چه دلیل اینجا خالی هست؟ برای شما سوال نشد که چرا وقتی ما در اطلاعیه‌هایمان قول اتوبوس دادیم و باید پارکینگ‌ها به جای ماشین شخصی مملو از اتوبوس می‌بود پس اتوبوس‌ها کجا هستند؟

من خدمت شما عرض کنم این اجتماع با همین جمعیت هم یک حماسه بود. شما یک برنامه برای من مثال بزنید به غیر از راهپیمایی‌های کلان که بدون اسم افراد خاص و شاخص و معروف، پنجاه هزار نفر ظل گرما بتوانند جمع کنند آن هم با پای پیاده! این در حالی هست که ما نه سیستم صوت و نورپردازی آنچنانی داشتیم که بعضی از هیئت‌ها دارند، نه پذیرایی یا فضاسازی آنچنانی داشتیم. بدون همه اینها پنجاه هزار نفر آمده بود.

بنابراین تجمع ورزشگاه آزادی یک حماسه بود اما ظرفیت واقعی این اجتماع خیلی بیشتر بود طوری که اگر اتوبوس‌ها آمده بودند تمام سکوهای بالا که پر می‌شد هیچ جمعیت سرریز اطراف ورزشگاه هم می‌شد اما به هر دلیلی نادانی و جهالت به خرج دادند و نخواستند این اجتماع با قدرت خودش برگزار شود. یک رسانه داخلی هم به جای اینکه به پنجاه هزار نفری که بدون اتوبوس در اوج گرما خودشان را به این اجتماع رساندند خدا قوت بگوید روی صندلی‌های خالی زوم می‌کند.

توییت زدند کار فرهنگی بد یعنی دختران انقلاب!

یک عده هم توییت کردند کار فرهنگی بد یعنی دختران انقلاب! بدون اینکه مجموعه دختران انقلاب و فعالیت‌هایش را بشناسند و بدون اینکه حتی خودشان حضور پیدا کنند یا تماس بگیرند و سوال کنند.

من حتی احساس می‌کنم این توییت و فضای رسانه‌ای که به وجود آمد اینطور نبود که آن شخص از روی میل خودش توییت زده باشد بلکه یک عده به سفارش همان‌هایی که کارشکنی کردند علیه دختران انقلاب و اجتماع ورزشگاه آزادی توییت‌های ناجوانمردانه زدند. آیا صرف اینکه دوستی به شما زنگ زد و گفت این توییت را بزن شما باید بزنید؟

من سوال دارم اینکه شما توییت کردید؛ کار فرهنگی بد یعنی دختران انقلاب. آیا سیصد و سیزده دختری که کم‌حجاب یا کشف حجاب بودند و در طول یک سال کار فرهنگی دختران انقلاب در قالب پاتوق، موکب، تعزیه، تئاتر و راهیان نور محجبه شدند، روسری‌های متبرک به حرم سرشان کردند و قرار بود در این اجتماع چادری شوند این کار یعنی کار فرهنگی بد؟ آیا همخوانی سرود نزدیک به هزار و خرده‌ای بچه کوچک با آقای روحی و آقای عباسی یعنی کار فرهنگی بد؟ یا دختر تازه محجبه شده ما خانم مریم قربان تنهایی که در برنامه "زندگی پس از زندگی" هم حضور داشت و از داستان تحول خودش از تجربه مرگ و بازگشتش به دنیا گرفته تا شرکت در راهیان نور دختران انقلاب و کانال کمیل می‌گوید و اینکه الان جزو مبلغین دختران انقلاب شده و در آن اجتماع چادری شد یعنی کار فرهنگی بد؟

این حجم از هجمه به دختران انقلاب از طرف رسانه‌های معاند اتفاقاً به این خاطر است که دختران انقلاب از همان دخترهایی که آنها برای اهداف خودشان روی آنها حساب می‌کنند جذب می‌کند و محجبه و فعالشان می‌کند تا پای اعتقاداتشان کار کنند. آن وقت یک عده توییت می‌زنند کار فرهنگی بد!

اجتماع سالیانه دختران انقلاب؛ خروجی کار فرهنگی یکساله

بعضی‌ها هم کلاً معتقد هستند اجتماع جواب نمی‌دهد و این کار کلاً اشتباه هست. حرف من این هست یک موقع اجتماعی صرفاً و به صورت مقطعی برگزار می‌شود اما یک موقع هست دختران انقلابی که در طول یک سال به مناسبت‌های مختلف برنامه دارند؛ مثلا ما موکب برای فاطمیه می‌زنیم، تعزیه برای امام حسین راه میندازیم، داخل مترو تئاتر برگزار می‌کنیم، راهیان نور می‌بریم، کرسی آزادِ فکری برگزار می‌کنیم و خروجی کار فرهنگی یکساله ما می‌شود صد و سیزده دختری که حالا قرار است برای چادری شدنشان مراسم بگیریم.

بنابراین این اجتماع صرفاً یک اجماع نیست. شما حتی عقبه دختران انقلاب را هم نیامدید مطالعه کنید و قضاوت نابجا کردید. حداقل یک سرچ می‌کردید و مجموعه فعالیت دختران انقلاب را رصد می‌کردید. آنوقت می‌دیدید این اتفاق صرف یک اجتماع نبوده است. ما هر سال نتیجه کارهای فرهنگی خودمان در طول یک سال و جشن تولد دختران انقلاب را روز حجاب یعنی بیست و یک تیر ماه برگزار می‌کنیم. امسال چون بیست و یک تیر همزمان با شهادت آقای رئیسی شد و نهادی گفته بود ما می‌خواهیم اجتماع بگیریم ما اجتماعمان را عقب انداختیم تا در تاریخ چهارم مرداد برگزار کنیم.

هر مکتب و اندیشه‌ای نیاز به تبلیغ دارد

نکته بعد اینکه حضرت امام خمینی(ره) می‌فرمایند هر مکتب و هر اندیشه‌ای نیاز به هیاهو و سر و صدا دارد، بچه های دختران انقلاب یک سال در نقاط مختلف کار فرهنگی می‌کنند. حالا این جریانی که انقدر نسبت به آنها هجمه می‌شود باید یک اجتماع پرشور داشته باشند و دستاوردهایشان را اتفاقاً رسانه‌ای کنند تا دشمن بداند کسی که کم‌حجاب هست یا روسری‌اش افتاده نفر او نیست. اینها دلشان با اهل بیت و انقلاب هست و به قول حضرت آقا نیاز به کمک دارند و ما کمکشان کردیم. پس اجتماع همان هیاهو و شور به پا کردن لازم است. و نکته سوم هم اینکه حضرت آقا چند سال پیش در مراسم رحلت امام خمینی(ره) فرمودند شما هر چقدر می‌توانید اجتماعات دینی بیشتر برگزار کنید. این اجتماعات خار چشم دشمن است.

صدای دختران انقلاب تا خارج از مرزها هم رفته است

شاید برای یک عده سنگین باشد که صدای دختران انقلاب تا خارج از کشور هم رفته است. من در همین هفته اخیر با شبکه دو دانمارک و دو روزنامه مهم آلمانی مصاحبه داشتم. هفته آینده هم با دو خبرنگار فرانسوی مصاحبه دارم چون ماجرای این جریان و هجمه‌هایی که از سمت دشمن می‌شود تا بیرون مرزها هم رفته و کنجکاو هستند ببینند دختران انقلاب که یک گروه از دختران و خانم‎های جوان هستند چه کار کردند که دخترانی که کشف حجاب کردند دوباره حجاب را انتخاب می‌کنند. حتی از هلند برای ما فیلم فرستاند که چند دقیقه شبیه دختران انقلاب از مخاطبین خود می‌خواهند حجاب روی سر بگذارند و این اتفاق را تجربه کنند.

دختران انقلاب یک مجموعه مردمی متشکل از تعدادی دختر خانم محجبه و تعدادی از خانم‌های تازه محجبه شده است.این بچه‌ها بدون حقوق دور هم جمع شدند و صرفاً با عشقی که دارند و با کار مطالعاتی که دارند انجام می‌دهند توانستند اثرگذاری داشته باشند. ما در مجموعه سرچشمه یک اتاق انباری مانند داریم که هم وسایلمان را می‌گذاریم هم کار می‌کنیم. همان را هم یکی دو هفته هست گفتند تخلیه کنیم یعنی الآن دختران انقلاب جایی برای برگزاری جلسات و هیأت هفتگی ندارند و داریم دنبال یک محل مناسب می‌گردیم.

 

.

 

هجمه‌های ناجوانمردانه؛ گفتند ما قاتل آرمیتا هستیم

در سالی که گذشت بیشترین هجمه‌ها علیه ما شد. از سلطنت طلب‌ها گرفته تا ربع پهلوی، محسن سازگارا، امید دانا و ... همه اینها هجمه کردند حتی فحاشی کردند. وقتی ویدئوهای ما در فضای مجازی وایرال شد یک عده شروع کردند به هجمه کردن. به خاطر اینکه ما داریم از جمعیتی که دشمن روی آنها حساب می‌کند محجبه می‌کنیم.گفتند دختران انقلاب قاتل آرمیتا گراوند هستند. همان دختری که داخل مترو بیهوش شد را گفتند من کشتم. بعد آدرس خانه پدرم را داخل فضای مجازی گذاشتند و تا یک ماه خانه پدرم امنیت نداشت زنگ می زدند می‌گفتند اینجا خانه بهاره جنگروی است؟ فحش و ناسزا به ما دادند، مسخره کردند. البته وقتی دروغ بودن خبرشان مشخص شد محبوبیت دختران انقلاب هم بالاتر رفت. حتی از داخل هم خوردیم؛ برخی توییت زدند که اینها دارند سر مردم شیره می‌مالند، مردم حرف‌های اینها را گوش نکنید دارند به شما جو می‌دهند.

 

.

 

.

 

برچسب تندرو بودن خوردیم

سوال: ببخشید من شنیدم بعضی افراد شبهه‌ای در ارتباط با گروه شما مطرح می‌کنند که دختران انقلاب نسبت به گروه‌های دیگری که دعوت به حجاب می‌کنند یک مقدار تندرو هستند و خب ذهنیت بعضی افراد که شناخت درستی نسبت به شما ندارند را خراب می‌کنند. مثلا من شنیدم که می‌گفتند در یکی از مراسمتان آقای سخنرانی را دعوت کرده بودید و ایشان مطالبی گفته بوده و یک عده هم جیغ و هورا کشیدند که چندان سنجیده نبوده است.

این هجمه‌ای است که از طرف یک عده نسبت به ما می‌شود. اولاً مجموعه دختران انقلاب خیلی وقت هست آقای سخنران را به برنامه‌هایش دعوت نکرده است. تا آنجایی که در خاطر من هست ایشان در اولین اجتماعی که در حسینیه همت داشتیم فقط یک ربع صحبت کرد. حتی ایشان خیلی هم از جریان دختران انقلاب خوشش نمی‌آید و یکسری هجمه هم به ما کرده که این شد کار فرهنگی که احساسات دخترهای مردم را به بازی می‌گیرید!

اما حرف من این هست که شما فقط یک مصداق تندروی از فعالیت‌های گروه دختران انقلاب به من نشان بدهید خدا را شاهد می‌گیرم و به روح عموهای شهیدم قسم می‌خورم هر کسی فقط یک فیلم از تندروی دختران انقلاب به من نشان بدهد من تمام حرفش را امضا می‌کنم و جلوی همه رسانه‌ها اعلام می‌کنم. این حرفی است که بدون هیچ دلیلی لقلقه زبان‌ها شده است. ما حتی یک امر به معروف با درگیری هم نداشتیم. حتی نسبت به یکسری تندروی‌هایی که در رابطه با حجاب وجود داشت اعلام موضع کردیم. مثلاً ما مخالفت خودمان را با عده‌ای که با تعداد محدودی تجمع می‌کردند اعلام کردیم. گفتیم حوزه حجاب با این اجتماعات ده بیست نفر جواب نمی‌دهد. دختران انقلاب یک سال تلاش می‌کند تا بتواند کاری کند یک جمعیت صد هزار نفری مردم با دل خودشان بیایند. حتی دشمنی که می‌خواهد ما را بزند هم یک فیلم از تندروی ما نشان نمی‌دهد. فقط قیافه‌های ما را مسخره می‌کند یا فحش می‌دهد همین.

 

.

 

یاسمن‌هایی که دلشان با ماست

به نظر من دلیل اصلی هجمه دشمن به دختران انقلاب فقط به خاطر این هست که دختران انقلاب دوقطبی را برداشته‌اند و دارند نشان می‌دهند حتی بسیاری از دختر خانم‌هایی که روسری از سرشان افتاده هم به قول آقا دلشان با ما است یعنی با اهل بیت و انقلاب است اما نمی‌دانند قصه پشت کشف حجابشان چیست. یاسمن خانمی که در نشست خبری حضور داشت و شما دیدید، کشف حجاب بود و در جریان "زن، زندگی، آزادی" شعار می‌داد اما وقتی ما او را جذب کردیم و وارد فضای دختران انقلاب شد و فهمید پشت پرده این جریان چیست، روسری خودش را سر کرد. وقتی فیلم شهادت آرمان علی وردی و روح الله عجمیان را دید منقلب شد. تا قبل از آن شاید به عنوان یک هیجانی که با نوجوان‌های دور و بر خودش تجربه می‌کرد به این ماجرا نگاه می‌کرد. اتفاقاً هجمه دشمن به خاطر فیلم‌هایی از این دست تحولات هست که وایرال می‌شود.

 

.

 

سوال: بوده به شما توهین و هجمه کنند؟

فقط چند مورد انگشت شمار کتک خوردم.نزدیک 90 درصد این بچه‌ها دل‌های آماده‌ای دارند و اگر شما محبت کنید، محبت را جواب می‌دهند. یک درصد خیلی کمی نفرت دارند که آنها را هم ایستادم کتک خوردم برای اینکه فیلمی از من درنیاید.

یک مورد بود یک دختر خانمی با سه تا پسر ایستاده بود تا حجاب من را دید برای تمسخر گفت منم باید برم... نفسم گفت جوابش را بده اما به آقایان گفتم برادر شما یک مقدار کنار می‌ایستید. با اشتیاق گفتم این مداحی را بلدی؟ برای من بخوان. یعنی شاید اول به قصد مسخره کردن یک چیزی می‌گویند اما بعد خودشان شرمنده می‌شوند. در امر به معروف‌هایی که داشتیم آنقدر دوربین داخل خیابان‌ها زیاد هست که اگر من یک امر به معروف تند داشتم فیلمش قطعاً در می‌آمد.

بخش دوم این گفت و گو به زودی منتشر می شود.

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ