ارائه ۳۶ خدمت پزشکی مرکز نجات دریایی بنادر هرمزگان از ابتدای سال

اقتصاد ایران: بندرعباس- معاون امور دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ۷۳ عملیات جستجو و نجات دریایی بنادر هرمزگان در چهارماهه امسال ۳۶ مورد آن خدمات پزشکی بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل مکی‌زاده به عملکرد چهارماهه مرکز جست جو و نجات معاونت دریایی این اداره‌کل اشاره کرد و افزود: از ۷۳ مورد عملیات انجام شده در این مدت، ۳۶ مورد آن خدمات پزشکی و ۱۷ مورد نیز خدمات و مشاوره رفع نواقص فنی را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت شش مورد از عملیات‌ها به هماهنگی شرایط نامساعد جوی، چهار مورد مدیریت رفع آب‌گرفتگی، سه مورد مدیریت حریق و دو مورد نیز به نجات از دریا اختصاص داشت.

معاون امور دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به فعالیت ۹ فروند شناور جست جو و نجات دریایی در استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک مرکز اصلی جست جو و نجات دریایی و هشت مرکز فرعی در استان هرمزگان به صورت شبانه‌روزی فعال هستند.

به گفته مکی‌زاده؛ شناورهای ناجی از شناورهای پیشرفته جست جو و نجات دریایی محسوب می‌شوند که با سرعت بسیار بالا و با قابلیت مانور مطلوب و تجهیزات پیشرفته پزشکی در سریع‌ترین زمان به کمک «شناورهای مضطر» می‌شتابند.

وی گفت: جست جو و امداد و نجات شناورهای مضطر در دریا وظیفه اصلی شناورهای ناجی است که مراکز کنترل دریایی به عنوان مراکز فرعی جست جو و نجات دریایی وظیفه هماهنگی و مدیریت مأموریت و عملیات آنها را بر عهده دارند.

معاون دریایی بنادر هرمزگان توضیح داد: بر اساس کنوانسیون جست جو و نجات دریایی که جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۷۳ به آن ملحق شده، کشورهای عضو ملزم به ایجاد مراکز جست جو و نجات برای ارائه خدمات جست جو و نجات به شناورها و افراد مضطر در دریا هستند.

مکی‌زاده اضافه کرد: تمامی دریانوردان، گردشگران و مسافران در صورت بروز شرایط اضطرار دریایی می‌توانند بدون گرفتن پیش شماره با مرکز جست جو و نجات دریایی هرمزگان با شماره ۱۵۵۰ تماس بگیرند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ