۱۶۰۰ مددجوی کمیته امداد زنجان توانمند می‌شوند

اقتصاد ایران: زنجان-مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: ۱۶۰۰ مددجوی کمیته امداد زنجان با ایجاد اشتغال توانمند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، روح‌الله صالحی، صبح سه‌شنبه در نشست خبری در آستانه روز خبرنگار اظهار کرد: توانمندسازی مددجویان از رویکردهای مهم این نهاد است و ۴ هزار و ۴۰۰ شغل برای خانواده‌های تحت حمایت با کمک بانک‌های عامل در سال گذشته ایجاد شد.

وی با بیان اینکه برای اولین بار کمیته امداد رتبه یک تحقق اشغال و رتبه ۵ در جذب منابع را کسب کرد، ادامه داد: سال گذشته جشن توانمندسازی ۲ هزار خانواده را برگزار کردیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان تصریح کرد: امسال هم برنامه داریم یک هزار و ۶۰۰ نفر را با ایجاد اشتغال و توانمندسازی به درآمد پایدار برسانیم و از چرخه حمایت خارج کنیم.

وی یادآور شد: یک هزار و ۳۷۷ نفر را با رویکرد پرورشی و تربیتی در قالب برنامه شوق زیارت و اوقات فراغت به سفرهای زیارتی اعزام کردیم و امسال ۳۲۰ نفر را در تابستان از برنامه‌های اردویی بهره‌مند خواهیم کرد.

صالحی به بهره‌برداری از کلینیک مشاوره رز اشاره کرد و گفت: این مرکز ارائه خدمات مشاوره‌ای به عموم جامعه را بر عهده دارد و امیدواریم به اهداف تعیین شده دست یابد.

وی با بیان اینکه استان زنجان رتبه یک را در سرانه دریافتی ایتام به دست آورده است، عنوان کرد: در حال حاضر میانگین سرانه ایتام ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است و قصد داریم تا پایان سال به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برسانیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان خاطرنشان کرد: میانگین سرانه فرزندان محسنین در کشور ۶۵۰ هزار تومان و استان یک میلیون و ۵۶ هزار تومان است.

وی تعداد حامیان جذب شده را ۴ هزار نفر برشمرد و افزود: با اجرای پویش‌های مختلف تا پایان سال ۸ هزار حامی جدید برای فرزندان ایتام و محسنین جذب خواهد شد.

صالحی یادآور شد: در حوزه ترویجی و فرهنگ‌سازی در حوزه نماز فعالیت‌های مختلفی انجام شده و رتبه اول در ارزیابی حجاب و عفاف را کسب کردیم‌.

وی از افزایش ۳۵ درصدی اعتبارات کمیته امداد در بخش‌های مختلف افزایش خبر داد و گفت: امسال زمینه اشتغال ۸۰۰ زن سرپرست خانوار فراهم می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان تصریح کرد: ۵۱ خیر در خارج از کشور داریم و نزدیک به ۳۰۰ فرزند را تحت حمایت دارند و بنا داریم شبکه‌سازی در این حوزه را توسعه دهیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ