عدم شرکت ارمنستان در مانور نظامی سازمان پیمان امنیت جمعی

اقتصاد ایران: وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرده که این کشور در رزمایش مشترک نظامی «تعامل-۲۰۲۴» با حضور نیروهای واکنش سریع جمعی کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی که در جمهوری قرقیزستان برگزار می‌شود، شرکت نخواهد کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سازمان پیمان امنیت جمعی اعلام کرد که ارمنستان قصدی برای شرکت در رزمایش مشترک فرماندهی و ستادی نیروهای واکنش سریع جمعی این سازمان با عنوان «تعامل-2024» که از تاریخ 3 الی 15 سپتامبر در جمهوری قرقیزستان برگزار خواهد شد، ندارد. 

در بیانیه این سازمان که صبح امروز منتشر شده، آمده است: «وزارت دفاع ارمنستان اطلاع داده است که برنامه‌ای برای شرکت در این مانور نظامی ندارد.»

مشخص شده است که این رزمایش با موضوع «آمادگی و اجرای عملیات مشترک نیروهای واکنش سریع جمعی سازمان پیمان امنیت جمعی به منظور مقابله و حل و فصل درگیری‌های نظامی در منطقه امنیت جمعی آسیای مرکزی» برگزار خواهد شد.

علاوه بر این روز گذشته اعلام شد که ارمنستان در فهرست کشورهای شرکت‌ کننده در تمرینات «کوبالت-2024» که از 14 تا 16 آگوست در منطقه نوواسیبیرسک روسیه برگزار می‌شود، هم گنجانده نشده است.

جزئیات رزمایش نظامی مشترک در قرقیزستان مشخص شد

علاوه بر این، یک مقام آگاه در سازمان پیمان امنیت جمعی، جزییات مانور نظامی مشترک در قرقیزستان را فاش کرده و گفت: «مانور  فرماندهی و ستادی نیروهای واکنش سریع جمعی سازمان پیمان امنیت جمعی با عنوان «تعامل-2024»، تمرینات ویژه نظامی با مشارکت نیروها و تجهیزات اطلاعاتی با عنوان «جستجو-2024»، و نیروها و تجهیزات پشتیبانی لجستیکی نیروهای جمعی با عنوان «اشلون-2024» مطابق برنامه آمادگی مشترک دستگاه‌های مدیریتی و تشکل‌های نظامی و ابزار سیستم امنیت جمعی سازمان پیمان امنیت جمعی برای سال 2024 در خاک جمهوری قرقیزستان از تاریخ 3 تا 15 سپتامبر برگزار می‌شود.»

این منبع خبری افزود که نیروهای مسلح کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی از جمله بلاروس، قرقیزستان، تاجیکستان، قزاقستان و روسیه در این تمرینات شرکت خواهند کرد. در طی این تمرینات مشترک، وظایف محوله با استفاده از روشهای تاکتیکی جدید و تجربه نبردهای واقعی اجرا خواهند شد. گفته شده که این وظایف شامل استفاده از واحدهای نظامی و تجهیزات جنگ الکترونیک و استفاده از پهپادهای ضربتی و شناسایی خواهد بود.

به گفته وی، برای برگزاری این مانور، منطقه‌ای انتخاب شده که در آن تهدیداتی برای امنیت کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی وجود دارد، بدین ترتیب وضعیت آموزشی واقع‌گرایانه‌تر خواهد بود.

این رزمایش در زمینه‌ استراتژیک و عملیات مشترک خواهد بود و طی آن مسائل مرتبط با عملیات نیروهای واکنش سریع جمعی سازمان پیمان امنیت جمعی شامل تحلیل دقیق وضعیت نظامی-سیاسی، برنامه‌ریزی عملیات و سازماندهی همه انواع پشتیبانی تمرین خواهد شد.

سازمان پیمان امنیت جمعی یک اتحادیه نظامی-سیاسی است که توسط کشورهای مستقل مشترک‌المنافع برای تثبیت وضعیت در کشورهای هم‌پیمان تشکیل شده است. این سازمان شامل شش کشور: روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، ارمنستان و تاجیکستان است.

انتهای پیام/ 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ