عرضه زمین انتظار اصلی مجلس از دولت چهاردهم در حوزه مسکن است

اقتصاد ایران: نماینده چادگان در مجلس گفت: با عرضه زمین رایگان می‌توان قیمت مسکن را بشکند، دولت چهاردهم برای رسیدن به این هدف باید نهضت ملی مسکن را ادامه دهد.

- اخبار سیاسی -

حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی، نماینده چادگان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره اهمیت ادامه پیدا کردن نهضت ملی مسکن در دولت چهاردهم و وظایفی که وزیر راه و شهرسازی آینده بر عهده دارد، گفت: یکی از مسائل مهمی که هم در بحث ایجاد اشتغال هم رونق اقتصادی و رونق تولید تأثیر بسزایی دارد و هم نیاز‌های مردم را تأمین می‌کند؛ همین مسکن‌سازی است.

سیاوشی در ادامه بیان کرد: ساخت و ساز مسکن و عرضه بالای خانه باعث به تعادل رسیدن عرضه و تقاضا می‌شود و در نتیجه قیمت مسکن شکسته می‌شود. برای رسیدن به این هدف نیز باید همان طرح نهضت ملی مسکن که در دولت قبل شروع شد و زیرساخت‌های آن هم به اندازه لازم در کشور فراهم شده ادامه پیدا کند.

نماینده چادگان در مجلس تصریح کرد: اگر دولت چهاردهم  نهضت ملی مسکن را در صدر برنامه‌های خود قرار ندهد نوعی ضعف در برنامه‌های آن‌ها محسوب خواهد شد. وزیر راه و شهرسازی هم که در این دولت روی کار بیاید باید به عمل به نهضت ملی مسکن ملتزم و متعهد باشد.

این نماینده مجلس دوازدهم در ادامه خاطرنشان کرد: مهمترین طرحی که برای رونق مسکن در کشور‌ در دستور کار قرار داشته همین بحث نهضت ملی مسکن است.

این نماینده مجلس دوازدهم گفت: اگر هماهنگی بین منابع طبیعی، وزارت جهاد کشاورزی و شهرداری‌ها به وجود بیاید باعث خواهد شد که روند آزادسازی زمین‌ها تسریع شود باید هماهنگی‌های لازم بین ارگان‌های متولی در اختیار داشتن زمین‌های دولتی به وجود بیاید تا عرضه زمین رایگان بر اساس قانون جهش تولید مسکن مصوب مجلس رونق پیدا کند.

سیاوشی در ادامه خاطرنشان کرد: به دلیل عدم هماهنگی و همکاری ارگان‌های مختلف در این حوزه داشتیم؛ برخی استان‌ها زمین‌های مازاد آزادسازی نشده و در اختیار مردم قرار نگرفته است. باید مدیریت شهرستان‌ها و استان‌ها برای آزادسازی زمین‌ها یک مدیریت هم افزا باشد تا شاهد رونق در آزاد‌سازی زمین‌ها باشیم.

وی گفت: مشکل بعدی دیگر بعد از زمین فراهم شدن زیرساخت‌ها است که بایستی ارگان‌های متولی زیرساخت‌ها مانند جاده، انشعابات و رفاهیأت مردم برای سکونت در این خانه‌ها را فراهم کنند تا زندگی در خانه‌های نهضت ملی مسکن با اقبال عمومی مواجه شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: البته شرط به هدف رسیدن تمام این اقدامات این است که وزیر راه و شهرسازی که از مجلس رای اعتماد می‌گیرد به مسکن‌سازی و عمل به نهضت ملی مسکن معتقد باشد و قطعاً برای انتخاب چنین شخصی مجلس بررسی‌های لازم را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ