آشنایی با رقبای مبینا نعمت زاده در رقابت های تکواندو

اقتصاد ایران: رقابت های تکواندو در بازی های المپیک در حالی از فردا چهارشنبه آغاز می شود که نخستین نماینده ایران باید به مصاف نماینده ای لسوتو برود.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات تکواندو در سی سومین دوره بازی‌های المپیک از فردا چهارشنبه ۱۴۷ مردادماه با برگزاری مسابقات ۴۹- کیلوگرم زنان و ۵۸- کیلوگرم مردان آغاز می‌شود. تیم ملی ایران تنها یک نماینده در وزن ۴۹- کیلوگرم دارد. مبینا نعمت زاده دور نخست باید با «تاو میشله» از لسوتو پیکار کند.

«تاو میشله» ۲۷ ساله سال گذشته با کسب مدال نقره مسابقات انتخابی المپیک در قاره آفریقا جواز سفر به پاریس را دریافت کرد. وی از سال ۲۰۱۵ عضو تیم ملی لسوتو است و در طول ۹ سال گذشته ۱۵ مدال طلا، نقره و برنز در کارنامه خود ثبت کرده است که مهمترین آن دو نقره و سه برنز قهرمانی آفریقا بوده است. سه دوره در مسابقات جهانی و سه دوره در رقابت‌های گرندپری شرکت و هیچ مدالی کسب نکرده است. در ۳۰ تورنمنت بین المللی حضور داشته که در مجموع ۴۵ مبارزه خود ۲۱ پیروزی و ۲۴ شکست ثبت کرده است.

نعمت زاده در صورت برتری باید با برنده مبارزه «سارا ماریا» از اروگوئه و «آدرینا ایگلسیز» از اسپانیا مبارزه کند که به احتمال زیاد تکواندوکار اسپانیایی خواهد بود. «آدرینا» ۲۱ ساله دارنده مدال نقره المپیک ۲۰۲۰ توکیو و برنز جهان ۲۰۲۳ جهان است. وی از طریق سیستم رنکینگ سهمیه حضور در پاریس را کسب و در ۶۱ تورنمنتی که حاضر بوده ۴۲ مدال به نام خود ثبت کرده است. این اسپانیایی در ۱۵۵ مبارزه خود نیز ۱۳۱ پیروزی و ۲۴ شکست داشته است.

اولین نماینده تکواندو ایران در بخش بانوان نخستین مبارزه خود را ساعت ۱۱:۳۶ دقیقه به وقت پاریس (۱۳:۰۶ به وقت تهران) برابر حریف لسوتویی برگزار خواهد کرد. نعمت زاده در صورت کسب پیروزی در مبارزه اول و دوم راهی مرحله نیمه نهایی شده و برای صعود به دیدار نهایی یکی از تکواندوکاران ترکیه، چین، نماینده تیم پناهندگان یا ایتالیا را پیش رو خواهد داشت.

رقابت‌های تکواندو در بازی‌های المپیک به مدت چهار روز و با حضور ۱۳۴ تکواندوکار از ۶۰ کشور در کاخ «گرندپله» شهر پاریس برگزار خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ