استقرار ۴۰ شرکت و اشتغال ۶۰۰ نفر در پژوهشگاه مهندسی ژنتیک

اقتصاد ایران: رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری گفت: حدود ۴۰ شرکت دانش‌بنیان زیست‌فناوری در این ساختمان جدید مستقر شده اند و برای بیش از ۶۰۰ فناور این حوزه به طور مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر جواد محمدی درنشستی با اعضای هیات رئیسه پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری گفت: امروزه در تمام دنیا بستر اشتغال در بطن نوآوری‌ها است و فناوری‌های نوین برای بهبود امور و زندگی بشر ایجاد شده اند و علم بیوتکنولوژی و ژنتیک همگام با صنعت در حال هموار کردن مسیر زندگی انسان‌ها است.

وی با اشاره به پیشرفت این علوم در ژنتیک و زیست فناوری و وظیفه ذاتی و سازمانی پژوهشگاه ژنتیک اظهار داشت: در دوسال اخیر این پژوهشگاه با همکاری بخش خصوصی ساختمان نیمه تمامی را که بیش از ربع قرن نیمه کاره بود ظرف مدت هفت ماه احیا کرد و فاز اول این ساختمان به بهره برداری رسید و حدود ۴۰ شرکت دانش‌بنیان زیست‌فناوری در این ساختمان مستقر شده اند و برای بیش از ۶۰۰ نفر فناور این حوزه به طور مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

محمدی ادامه داد: فاز دوم این ساختمان هم با همکاری بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومانی در حال انجام است که انتظار داریم تا اسفند ماه سال جاری به پایان برسد و در این قسمت نیز برای هزار نفر فناور دیگر در حوزه زیست‌فناوری به صورت مستقیم ایجاد اشتغال شود.

رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک به تعیین اولویت‌های پژوهشی در پژوهشگاه زیست‌فناوری پرداخت و گفت: اولویت‌های ما رفع مهم‌ترین نیازهای کشور بود. بنابراین به اعضای هیات علمی اعلام کردیم بر اساس تلفیق تقاضامحوری و عرضه‌محوری بر اساس اسناد بالادستی شامل برنامه هفتم توسعه، سند دانشگاه اسلامی و نقشه جامع علمی کشور همچنین سند زیست‌فناوری طرح‌های پژوهشی خود را تعریف کرده و اجرا کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ