سیاست‌های کشور به‌صورت جدی به سمت دانش‌بنیان‌ها رفته است

اقتصاد ایران: دبیر هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ‌دهه گذشته با رهنمودهای مقام معظم رهبری سیاست های کشور بصورت جدی به سمت استفاده از دانش بنیان ها رفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری، دکترروح الله متفکر آزاد، دبیر هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درنشستی با اعضای هیات رئیسه پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین عرصه های مشارکت مردم در حوزه جهش تولید موضوع دانش بنیان ها است، گفت: بازار دانش بنیان ها بسیار پویا است و قطعا باید از این بازار فعال حمایت شود. تعداد تحصیلکرده ها در کشور به برکت انقلاب اسلامی بالاست. بازار هدف خودمان و منطقه ای و کشورهای اطراف ما از کالاهای دانش پایه اشباع نشده است لذا محصولات دانش بنیان خریدار و بازار دارد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ‌دهه گذشته با رهنمودهای مقام معظم رهبری سیاست های کشور بصورت جدی به سمت استفاده از دانش بنیان ها رفته است.

وی افزود: در قانون جهش تولید دانش بنیان، سیاست ها اتخاذ شده و باید اعمال شود و بستر عملیاتی شدن انها نیز فراهم شده است. اقتصاد دانش بنیان با مردم و دانشمندان و متخصصین تعریف می شود لذا مشارکت مردم در جهش تولید وقتی که هرم جمعیتی ما به سمت تحصیلکرده ها می رود معنا دار می شود.

متفکر آزاد با بیان این‌که امروزه ریل گذاری جدیدی در حوزه اقتصاد و جهش تولید در حوزه دانش بنیان کشور بازتعریف شده است خاطر نشان کرد: یک بخشی از کار به عهده دولت و مجلس و حاکمیت است و بخش مهم کار فرهنگ سازی در حوزه اشتغال است.

در پایان، دبیر هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از بخشهای مختلف پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و برخی از شرکت های دانش بنیان در پردیس علم و فناوری این پژوهشگاه بازدید به عمل آورد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ