فقر زدایی نیازمند همگرایی میان دستگاه‌های اجرایی و صنایع ساوه است

اقتصاد ایران: ساوه- رییس کمیته امداد ساوه گفت: فقرزدایی و توانمند سازی خانواده های تحت پوشش، نیازمند همگرایی میان دستگاه‌های اجرایی و صنایع این شهرستان است.  

حسین ذبیحی در گفت وگو با خبرنگار مهر، در خصوص اشتغالزایی افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش با اولویت اشتغال، گام مؤثری است که می‌تواند ضمن کاهش وابستگی این خانواده‌ها به کمیته امداد، زمینه مولد بودن آنها را نیز فراهم کند.

رئیس کمیته امداد ساوه گفت: در این راستا سال گذشته ۶۳۰ میلیارد ریال اعتبار جذب و ۴۹۲ مورد فرصت شغلی ایجاد شده است.

ذبیحی، در خصوص توانمندسازی خانواده تحت پوشش کمیته امداد ساوه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار در این راستا تخصیص یافته و تلاش بر این است این میزان اعتبار تا پایان امسال به ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برسد.

ذبیحی، میزان پرداختی تسهیلات خود اشتغالزایی را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار اعلام کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۱۰ نفر به بانک معرفی شده است و برای مشاغل خانگی نیز ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل منابع امداد تعیین شده است.

وی، تخصیص بسته‌های تشویقی به کارفرمایان برای بکارگیری مددجویان را از دیگر خدمات این نهاد به مددجویان عنوان کرد و گفت: برگزاری اردوهای سیاحتی، زیارتی، دوره‌های آموزشی، مشاوره، بسته‌های تشویقی برای مددجویان شرکت کننده در پیاده روی اربعین حسینی در سفر به عتبات، خدمات حقوقی و درمانی از دیگر خدمات ارائه شده این نهاد به مددجویان است.

پرداخت ۸ میلیارد ریال اعتبار برای فرانشیز

رئیس کمیته امداد ساوه تصریح کرد: تمامی مددجویان کمیته امداد، دارای بیمه سلامت و از هزینه درمان معاف هستند اما بالغ بر ۸ میلیارد ریال فرانشیز برای حوزه دارو و عمل جراحی به مددجویان پرداخت شده است.

ذبیحی با بیان اینکه تمام صدقات در ساوه و بخش مرکزی این شهرستان هزینه می‌شود، افزود: این صدقات در سرفصل‌های مختلف ازجمله حوزه درمان، فرهنگی، مسکن، جهیزیه و موارد دیگر هزینه می‌شود که سال گذشته در این جودو ۹۷ فقره جهیزیه شامل کالاهای اساسی یخچال، تلویزیون، لباسشویی، اجاق گاز و جارو برقی به مددجویان اهدا شده است.

وی افزود: کمیته امداد آماده همکاری با همه نهادها و صنایع برای تأمین جهیزیه مددجویان این نهاد است.

رئیس کمیته امداد ساوه تعداد مراکز نیکوکاری فعال در ساوه را ۳۳ مرکز اعلام کرد و گفت: برخی از این مراکز به صورت خصوصی در حوزه فرهنگی و سادات فعالیت دارند و عده‌ای نیز به صورت مشارکتی در حوزه فرهنگی و جذب درآمد، فعالیت دارند.

ذبیحی، خواستار حمایت صنایع از نهاد کمیته امداد شد و گفت: برای فقرزدایی، نیازمند همگرایی میان دستگاه‌های اجرایی و صنایع هستیم چرا که اعتبارات این نهاد، توان پاسخگویی حداقلی به جامعه هدف را ندارد

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ