آغاز ارائه خدمات هواشناسی به زائران اربعین حسینی

اقتصاد ایران: رئیس سازمان هواشناسی از ارائه خدمات هواشناسی به زائران اربعین حسینی (ع) با صدور گزارش های ویژه پیش بینی برای شهرهای زیارتی عراق و پایانه های مرزی خبر داد.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سحر تاجبخش مسلمان اظهار داشت: گزارش های پیش بینی 10 روزه شامل پیش بینی دمای هوا و پدیده های جوی شش پایانه مرزی غرب کشور و چهار شهر زیارتی عراق است.

وی افزود: این پیش بینی ها به صورت روزانه به روز رسانی می شود و اطلاعات خوبی با چشم اندازه 10 روز از وضعیت جوی شهرهای زیارتی عراق شامل نجف، کربلا، کاظمین و سامرا و پایانه های مرزی غرب شامل «تمرچین» در آذربایجان غربی، «باشماق» در کردستان، «خسروی» در کرمانشاه، «مهران» در ایلام، «چزابه» و «شلمچه» در خوزستان ارائه می کند.

وی بیان کرد: زائران اربعین حسینی می توانند هر روز با مراجعه به سایت سازمان هواشناسی کشور و صفحات سازمان در شبکه های اجتماعی پیش بینی های اربعین را دریافت کنند.

رئیس سازمان هواشناسی اضافه کرد: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی، ماندگاری گرمای هوا و وزش باد و گردوخاک مهمترین پدیده های جوی شهرهای زیارتی عراق تا پایان هفته است.

تاجبخش با بیان اینکه پیش بینی می شود تا پایان هفته بیشینه دمای هوا در شهرهای زیارتی عراق به 45 تا 48 درجه سلسیوس برسد، گفت:در پایانه های مرزی استان های ایلام، خوزستان و کرمانشاه نیز گرمای هوا مهمترین پدیده جوی تا آخر هفته است به طوریکه پیش بینی می شود بیشینه دمای هوا در این مناطق به 45 تا 48 درجه سلسیوس برسد.پیش بینی می شود بیشینه دمای هوا در مرزهای «تمرچین» در آذربایجان غربی و «باشماق» در کردستان در محدوده های 36 تا 38 درجه سلسیوس در نوسان باشد.

وی تاکید کرد: زائران اربعین همچنین می توانند اخبار هواشناسی را از طریق رسانه های رسمی مانند صدا و سیما و خبرگزاری ها پیگیری کنند. صفحه سازمان هواشناسی کشور در پیام رسان بله به نشانی @irimonews نیز اخبار جوی مربوط به پیاده‌روی اربعین را نیز پوشش می دهد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ