اعزام ۲ موکب از شهرستان سیریک به عراق برای خدمت به زائران اربعین

اقتصاد ایران: بندرعباس - فرماندار شهرستان سیریک از اعزام و آمادگی ۲ موکب این شهرستان در عراق برای خدمات رسانی به زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام خبر داد.

محمدرضا پاکروان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مراسم پیاده روی اربعین یک حرکت مردمی، دینی و سیاسی است که نشان دهنده اقتدار امت اسلام در جهان است از این رو همه وظیفه داریم به برگزاری باشکوه آن کمک کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از کارهای که ستاد اربعین می‌کند رصد و بررسی کردن تجربه سال‌های گذشته و از همه مهم‌تر آسیب‌شناسی نقاط ضعف در عملکرد این ستاد است، گفت: شهرستان سیریک ۲ موکب رسمی دارد که به کشور عراق و شهر کربلا اعزام شده است و آمادگی کامل برای ارائه خدمت به زائران سیدالشهدا علیه‌السلام وجود دارد.

فرماندار سیریک بیان کرد: مواکب شهرستان سیریک خدمات پذیرایی شامل صبحانه، نهار و شام، خدمات اسکان، خدمات شستشوی البسه و توزیع شربت و آب شرب را در دستور کار خواهند داشت.

پاکروان خاطرنشان کرد: فعالیت این مواکب از شنبه ۲۰ مرداد ماه آغاز خواهد داشت و تا بعد از اربعین ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه مدیران کاروان‌ها و زائران اربعین حسینی قبل از اعزام به عتبات عالیات ضرورت دارد هماهنگی‌های لازم را انجام دهند، گفت: برای اینکه بتوان خدمات در شأن زائران امام حسین علیه‌السلام در مواکب شهرستان ارائه داد نیاز است که رعایت نکات بهداشتی توسط موکب‌داران، خادمان مواکب و زائران را جدی گرفته شود.

پاکروان تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین و آغاز مسافرت زائران و برپایی مواکب؛ به مدیران تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان شهرستان تاکید شده است که نهایت همکاری و هماهنگی را در این خصوص با دبیر ستاد اربعین سیریک داشته باشند.

فرماندار شهرستان سیریک تصریح کرد: همکاری بانک‌ها، دفتر پلیس گذرنامه و سایر ادارات برای تسهیل در صدور روادید و گذرنامه‌ها و تخصیص دینار به زائران در مرکز شهرستان و فراهم کردن حمل و نقل ایمن و ارزان از دیگر موارد مهمی است که تمهیدات لازم برای آن‌ها اندیشیده شده است.

وی در خصوص جاماندگان پیاده روی اربعین، گفت: لازم است برای جاماندگان اربعین و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی در مسیر پیاده روی داخل شهرستان، دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان، زیرساخت‌ها و امکانات لازم رفاهی را فراهم کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ