بخت به کشتی فرنگی «شانس مجدد» داد/ دو مدال برنز در انتظار ایران

اقتصاد ایران: دهمین روز از سی و سومین دوره بازی های المپیک در شرایطی برای ورزش ایران به پایان رسید که دو ملی پوش کشتی فرنگی با شکست برابر حریفان خود باید برای کسب مدال برنز مبارزاتشان را ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار مهر از پاریس، دهمین روز از سی و سومین دوره بازی‌های المپیک در شرایطی پشت سر گذاشته شد که شمارش معکوس برای مدال آوری ورزش ایران در هفته پایانی نیز آغاز شده است. جایی که رقابت سه رشته کشتی فرنگی و آزاد، تکواندو و وزنه برداری برگزار خواهد شد.

بخت به کشتی فرنگی «شانس مجدد» داد/ دو مدال برنز در انتظار ایران

گزارش اتفاقات روز نخست مسابقات کشتی فرنگی المپیک سی و سوم را در گزارش زیر می‌خوانید:

۲ مدال برنز در انتظار شاگردان رنگرز

کشتی فرنگی ایران در روز نخست این دوره از بازی‌های المپیک دو نماینده داشت که هر دو با شکست برابر حریفان خود از رسیدن به مراحل بالا باز ماندند و باید برای مدال برنز در شانس مجدد مبارزه کنند.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده در دور نخست با نتیجه ۳ بر یک از سد آدام کون از آمریکا گذشت و راهی مرحله بعد شد، اما در دور بعد با نتیجه ۳ بر یک مغلوب میخایین لوپز، دارنده مدال‌های طلای المپیک و جهان از کوبا شد که با حضور حریفش در فینال راهی گروه شانس مجدد شد تا برای کسب مدال برنز مبارزه کند.

لوپز در نیمه‌نهایی با نتیجه ۴ بر یک صباح شریعتی را شکست داد و فینالیست شد تا سه شنبه شب برای کسب پنجمین مدال طلای المپیکش مبارزه کند.

بخت به کشتی فرنگی «شانس مجدد» داد/ دو مدال برنز در انتظار ایران

مبارزه با حریفی از کره جنوبی

میرزازاده در این مرحله ابتدا با لی از کره‌جنوبی مبارزه خواهد کرد و در صورت پیروزی در دیدار رده‌بندی برای کسب مدال برنز به مصاف صباح شریعتی کشتی‌گیر ایرانی‌الاصل جمهوری آذربایجان خواهد رفت.

خوش شانسی محسن نژاد با حریف ژاپنی

مهدی محسن‌نژاد پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر و با امتیاز عالی عبدالکریم فرگات از الجزایر را شکست داد، اما در دور بعد با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب کنیچیرو فومیتا، نایب قهرمان المپیک توکیو و دارنده مدال‌های طلا (۲۰۱۷ و ۲۰۱۹)، نقره (۲۰۲۳) و برنز (۲۰۲۲) جهان از ژاپن شد.

کشتی‌گیر ژاپنی در مرحله نیمه‌نهایی در دیداری جذاب و دیدنی با نتیجه ۴ بر ۳ از سد شارشنبیکوف از قرقیزستان گذشت و فینالیست شد. بدین ترتیب محسن‌نژاد صبح فردا برای ادامه کار و کسب مدال برنز باید در گروه بازنده‌ها مبارزه کند.

وی ابتدا با دآرماس از کوبا دیدار خواهد کرد و در صورت پیروزی در مسابقه رده‌بندی برای کسب مدال برنز به مصاف شارشنبیکوف خواهد رفت.

مسابقات شانس مجدد ۲ وزن اول و رقابت‌های مقدماتی ۲ وزن دوم فردا از ساعت ۱۱ به وقت محلی (۱۲:۳۰ به وقت تهران) آغاز خواهد شد.

بخت به کشتی فرنگی «شانس مجدد» داد/ دو مدال برنز در انتظار ایران

شکست میرزازاده در فینال بزرگ / شانس مدال طلا برای برنز می جنگد

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم که ۱۶ نفر حضور دارند، امین میرزازاده در دور نخست با نتیجه ۳ بر یک از سد آدام کون از آمریکا گذشت و راهی مرحله بعد شد، اما در دور بعد با نتیجه ۳ بر یک مغلوب میخایین لوپز، دارنده مدال‌های طلای المپیک و جهان از کوبا شد و باید منتظر حضور حریفش در فینال باشد تا شانسش را برای کسب مدال برنز امتحان کند.

میرزازاده در المپیک توکیو نیز در همین مرحله به مصاف لوپز رفته بود که با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب حریف نامدارش شده بود، هرچند با راهیابی لوپز به فینال با پیروزی در مسابقات شانس مجدد به رده‌بندی رسیده بود، اما در دیدار رده‌بندی مغلوب رضا کایالپ از ترکیه شد و به عنوان پنجمی بسنده کرد.

پایان روز نخست کشتی و دست خالی ایران/دوملی‌پوش به شانس مجدد رفتند

محسن نژاد به حریف ژاپنی باخت

مهدی محسن‌نژاد دیگر نماینده کشورمان امروز و در وزن ۶۰ کیلوگرم که ۱۷ نفر حضور دارند، پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف عبدالکریم فرگات از الجزایر رفت و ۹ بر صفر حریف خود را شکست داد.

وی در مبارزه دوم با کنیچیرو فومیتا، نایب قهرمان المپیک توکیو و دارنده مدال‌های طلا (۲۰۱۷ و ۲۰۱۹)، نقره (۲۰۲۳) و برنز (۲۰۲۲) جهان از ژاپن مبارزه کرد و در همان وقت اول ۹ بر صفر شکست خورد و باید فردا در گروه شانس مجدد مبارزه کند.

پایان روز نخست کشتی و دست خالی ایران/دوملی‌پوش به شانس مجدد رفتند

استقبال پرشور تماشاگران

در فاصله زمانی کوتاه تا شروع مبارزه دو ملی پوش فرنگی کار کشورمان تماشاگران زیادی وارد سالن محل برگزاری مسابقات شده بودند. این تماشاگران که از ملیت‌های مختلف بودند با شور و هیجانی بیشتر از سایر رشته‌ها خود را به ورزشگاه رساندند و در طول مسیر نیز بر این موضوع تاکید داشتند.

پایان روز نخست کشتی و دست خالی ایران/دوملی‌پوش به شانس مجدد رفتند

سنگ تمام فرانسوی‌ها

با وجود این که استقبال زیادی از مسابقات کشتی فرنگی شد اما سالنی که برای برگزاری این رویداد در نظر گرفته شده است ظرفیت زیادی ندارد و همین امر مشکلاتی را برای تماشاگران ایجاد کرد. با این حال فرانسوی‌ها که تعدادشان از همه بیشتر بود هنگام مسابقات زنان که نماینده کشورشان حضور داشت فضای سالن را تحت تأثیر قرار دادند و به شدت ملی پوش خود را تشویق کردند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ