تکمیل زیرساخت‌های بهداشت و درمان منطقه تربت‌حیدریه

اقتصاد ایران: تربت حیدریه- رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: تمام زیرساخت‌های آموزش، بهداشت و درمان در منطقه تربت‌حیدریه تکمیل است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین ابراهیمی‌پور با تاکید بر اینکه تمام زیرساخت‌های آموزش، بهداشت و درمان در منطقه تربت‌حیدریه تکمیل است، اظهار کرد: اکنون می‌توان اولویت‌ها را برنامه‌ریزی کنیم که بر چه مبنایی آنها را به پیش ببریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه در حال حاضر در سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه علوم پزشکی در مناطق روستایی و شهری مرکز بهداشت و جامع سلامت کم ندارد و تنها پروژه نیمه تمام در روستای کاهیجه زاوه است و به تعبیری حوزه زیرساختی بهداشت و درمان منطقه تربت‌حیدریه کامل است.

وی با تاکید بر اینکه تمام زیرساخت‌های آموزش، بهداشت و درمان در منطقه تربت‌حیدریه تکمیل است، افزود: اکنون می‌توان اولویت‌ها را برنامه‌ریزی کنیم که بر چه مبنایی آنها را به پیش ببریم.

ابراهیمی‌پور گفت: مرکز بهداشت تربت‌حیدریه هم از معاونت بهداشتی جدا شده و این بدان معناست که حوزه سیاست‌گذاری و برنامه ریزی آنها کار خود را جداگانه دنبال می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های دولت شهید رئیسی موضوع پزشک خانواده بود که این کمبود را در حوزه شهری را با ایجاد زیرساخت‌های آن فعال کردیم و همه شهر تربت‌حیدریه زون‌بندی شده و برخی پایگاه‌ها شروع به فعالیت کردند و نزدیک به ۹۰ نفر نیز به پرسنل علوم پزشکی اضافه شدند.

وی ادامه داد: در سه سال گذشته تخت‌های بیمارستانی دو برابر شده که بیمارستان نهم دی با قدمت بیش از ۵۰ سال و ۱۹۰ تختخواب را با افزایش ۱۰۰ تخت دیگر ارتقا دادیم و با اضافه شدن بیمارستان ۲۷۲ تختخوابی امام حسین علیه‌السلام تا سال‌ها می‌توان روی این زیرساخت‌ها کارکرد و تخصص‌ها و فوق‌تخصص‌ها را ایجاد کنیم.

ابراهیمی‌پور به حوزه تصویربرداری علوم پزشکی اشاره کرد و افزود: در حوزه تصویربرداری که از سال ۷۱ تا سال ۹۰ در مجموع دو دستگاه سی تی اسکن داشتیم و اکنون در طول سه سال اخیر دو دستگاه پیشرفته توسط علوم پزشکی خریداری شده و بیمارستان رازی هم تجهیز شده و با تغییری که در حوزه «ام آر آی» انجام شده امید می‌رود صف انتظار کاهش پیدا کند که اکنون از دو ماه به دو هفته کاهش پیدا کرده‌است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه بیان کرد: موافقت اصولی برای تجهیز بیمارستان امام حسین علیه السلام به دستگاه «ام آر آی» اخذ شده و قول مساعد دادند که تحویل دستگاه با تأمین اعتبار بانک جهانی و وزارتخانه بهداشت انجام شود.

وی به حوزه آموزش دانشگاه اشاره کرد و گفت: حداقل سه رشته کارشناسی ارشد و دو رشته پرستاری در سال جاری به مجموعه علوم پزشکی اضافه خواهد شد، در عین حال یکی از کمبودها رشته بهداشت حرفه‌ای بود و با سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش موافقت این رشته را هم اخذ کردیم.

ابراهیمی پور افزود: در حال حاضر ۱۲ آزمایشگاه در طول سه سال اخیر تجهیز شده و با بهترین تجهیزات برای آموژش دانشجویان مشغول فعالیت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه افزود: تمام دانشجویان دختر غیر بومی دانشگاه علوم پزشکی در خوابگاه شهید سلیمانی پردیس سلامت اسکان داده شدند.

مهم‌ترین چالش علوم پزشکی منطقه کمبود پزشک عمومی و فوق تخصص است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه مهم‌ترین چالش این دانشگاه را کمبود پزشک عمومی و فوق تخصص عنوان کرد و گفت: یکی از چالش‌های ما عدم تمدید قرارداد پزشکان است و این بدلیل کمبود پرداختی‌ها و تعرفه‌های دولتی است، لذا در رقابت با بخش خصوصی جذابیت حوزه دولتی کاهش پیدا کرده و این مسأله باید حل شود.

ابراهیمی‌پور اظهار کرد: حدود ۶۴ پزشک عمومی‌داشتیم و این تعداد نیز کاهش پیدا کرده‌است، در عین حال در زاوه با کمبود پزشک مواجه هستیم و فراخوان برای این شهر دادیم اما متأسفانه فقط یک نفر اعلام مادگی کرده‌است.

وی تنها راه حل این معضلل را ارتقای جذابیت بخش دولتی عنوان کرد و افزود: حتی مزایا هم باید در رقابت با بخش خصوصی نزدیک باشد.

ابراهیمی‌ور گفت: حداقل بین ۳۰ تا ۴۰ نفر باید به تخصص‌ها و فوق تخصص‌ها و همچنین ۵۰۰ دانشجو به علوم پزشکی تربت‌حیدریه طی سال‌های آتی افزوده شود.

راه‌اندازی مرکز سرطان تربت‌حیدریه نیازمند دو شتاب‌دهنده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه یکی از پروژه‌های اولویت دار این دانشگاه را مرکز سرطان واقع در بیمارستان امام حسین علیه‌السلام عنوان کرد و افزود: این مرکز خیرساز است و تاکنون علاوه بر خیر، دولت نیز ۲۰ میلیارد تومان هزینه کرده و برای راه‌اندازی فاز نخست آن ۸ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

ابراهیمی‌پور فاز نخست این پروژه را راه‌اندازی مرکز شیمی درمانی عنوان کرد و گفت: این مرکز نیازمند دو دستگاه شتاب‌دهنده با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان است و اخیراً در سفر معاون وزیر قول مساعد برای تأمین یک شتاب دهنده را دادند تا حداقل برای شیمی درمانی به مرکز استان نیازمند نباشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ