هوش مصنوعی اپل از ایمیل فیشینگ فریب خورد و آن را به‌عنوان اعلانیه مهم نشان داد

اقتصاد ایران: هوش مصنوعی اپل هنوز در مرحله‌ی بتا قرار دارد و در نمونه‌ای ایمیل فیشینگ را به‌عنوان اعلانیه مهم نشانه‌گذاری کرد.

هوش مصنوعی اپل بی‌شک برجسته‌ترین ویژگی iOS 18 است؛ چراکه ویژگی‌های هوش مصنوعی متنوع و کاربردی را به‌طور مستقیم در سیستم‌عامل تعبیه می‌کند. اگرچه این فناوری احتمالاً تا ماه اکتبر (مهر و آبان ۱۴۰۳) به‌صورت عمومی منتشر نخواهد شد، شرکت اپل به آزمایش‌کنندگان نسخه‌ی بتای iOS 18.1 امکان دسترسی به نمونه‌ای از این فناوری را داده است.

یکی از مزایای هوش مصنوعی اپل خلاصه‌سازی خودکار ایمیل‌ها در برنامه‌ی Mail این شرکت است. با استفاده از این ویژگی کاربردی، کاربران می‌توانند اهمیت ایمیل‌های خود را با یک نگاه تشخیص دهند و با جلوگیری از دریافت ایمیل‌های جعلی، به دام حملات فیشینگ (کلاهبرداری سایبری) نیفتند و در‌نتیجه در زمان خود صرفه‌جویی کنند و امنیتشان را افزایش دهند.

بااین‌حال، براساس گزارش کاربران در ردیت مبنی‌بر تشخیص داده نشدن ایمیل فیشینگ به‌وسیله‌ی هوش مصنوعی اپل، فیلتر مبتنی‌بر هوش مصنوعی در برنامه‌ی Mail، ایمیل‌ کلاه‌برداری را به‌عنوان پیام اولویت‌دار نشان داد. این نشان می‌دهد که فناوری مذکور ایمیل‌ها را فقط بر‌اساس متن آن‌ها طبقه‌بندی می‌کند و آدرس فرستنده و سایر سیگنال‌های مرتبط را نادیده می‌گیرد.

اسکرین شاتی از برنامه ایمیل اپل
icedout223

مشکل فیشینگ همیشه در ایمیل وجود داشته است؛ زیرا تشخیص خودکار ایمیل‌های ناخواسته و خطرناک همیشه به‌درستی کار نمی‌کند. با‌این‌حال، نسخه‌ی بتای هوش مصنوعی اپل نتوانست این مشکل را برطرف کند؛ در‌نتیجه ممکن است کاربران ساده و بی‌خبر قربانی این کلاه‌برداری‌ها شوند.

مقالات مرتبط
  • اپل اینتلیجنس؛ تمام قابلیت‌های هوش مصنوعی آیفون، آیپد و مک
  • چطور قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل را در آیفون و مک فعال کنیم؟

می‌دانیم که هوش مصنوعی اپل به‌عنوان محصول بتا برای برخی از کاربران منتشر شده و این اتفاق نیز در اولین بتای توسعه‌دهندگان رخ داده است. بنابراین، امیدواریم که اپل مشکل گفته‌شده را تا زمان انتشار این هوش مصنوعی برای همه‌ی کاربران در iOS 18.1 برطرف کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ