زیرساخت‌های پایانه خسروی قابل مقایسه با دیگر پایانه‌ها نیست

اقتصاد ایران: کرمانشاه- مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به زیرساخت‌های مناسب در پایانه خسروی برای میزبانی از زوار گفت: زیرساخت‌های این پایانه قابل مقایسه با دیگر پایانه‌ها نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، سید شهرام کهریزی عصر امروز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار به تشریح اقدامات عمرانی در مرز خسروی برای اربعین سال ۱۴۰۳ پرداخت و اظهار کرد: این مرز قدیمی‌ترین مرز و درواز ورود به عتبات عالیات بوده است که به دلایلی طی سالیان گذشته برای تردد زوار بسته شد.

وی افزود: طی سال‌های اخیر با تلاش و رایزنی مسئولان ارشد استانی مرز خسروی بازگشایی شد که به دلیل بسته بودن طی این سال‌ها از لحاظ زیرساختی نسبت به مرز مهران عقب‌تر افتاد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل و جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: باید تلاش کنیم مرز خسروی را به جایگاه گذشته خود بر گردانیم و در این راستا نیز هم اکنون اقدامات خوبی در این مرز به انجام رسیده است.

اجرای طرح «جامع اربعین» در مرز خسروی

کهریزی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های مرز خسروی قابل مقایسه با دیگر مرزها نیست، از اجرای طرح «جامع اربعین» در مرز خسروی خبر داد و خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح که در سال گذشته به تصویب رسید، زیرساخت‌ها و اقدامات انجام شده در پایانه خسروی ماندگار و بادوام خواهد بود به طوری که در سال‌های آینده که اربعین در فصول سرد سال به لحاظ چرخش ماه قمری قرار بگیرد نیز کاربرد خواهد داشت.

وی به یکی از این اقدامات ماندگار اشاره کرد و افزود: در این راستا پروژه احداث بزرگراه برکت به طول سه کیلومتر و با اعتبار ۹۰۰ میلیارد ریال از سال گذشته آغاز شد.

کهریزی تصریح کرد: هر ساله در کنار گذر خسروی با مشکلاتی از جمله ترافیکی مواجه بودیم که با احداث این جاده زائران هنگام بازگشت جهت تردد ایمن و راحت وارد این جاده می‌شوند.

به گفته وی، در کنار جاده برکت هشت مجموعه پارکینگ خودرو در نظر گرفته شده است.

ایجاد ۱۴ هزار مترمربع سایبان در مرز خسروی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به انجام اقدامات لکه‌گیری، روکش و نصب علائم در جاده‌های اربعینی این استان، گفت: ۱۳۸ کیلومتر از مسیر تردد زائران تا مرز خسروی به تجهیزات روشنایی مجهز شده که طی ایام اربعین با هماهنگی وزارت نیرو مسیر روشن می‌شود.

کهریزی دیگر اقدامات انجام شده در پایانه مرزی خسروی برای اربعین سال جاری را ساماندهی محوطه، تأمین برق پایدار، ایجاد ۱۴ هزار کیلومتر مربع سایبان، نصب روشنایی زیر سایبان‌ها توسعه مه‌پاش‌ها، توسعه و تجهیز سرویس‌های بهداشتی و… دانست.

۹۰ درصد از جابجایی کالاها در کشور از طریق جاده‌ها است

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه این اداره کل بزرگترین دستگاه اجرایی استان به شمار می‌رود، گفت: در کرمانشاه در مجموع هشت هزار کیلومتر شامل ۴۶۴ کیلومتر بزرگراه، ۴۹۴ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۸۲۳ کیلومتر راه فرعی و پنج هزار و ۱۹۵ کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

کهریزی ادامه داد: این اداره کل با ۴۸۱ خودروی سنگین، نیمه سنگین و سبک و ۴۸ راهدارخانه ثابت و سیار این حجم از راه‌ها را تحت پوشش قرار داده است.

وی با بیان اینکه جاده‌ها برای کشور حائز اهمیت است، توضیح داد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه هوایی و ریلی کشور ۹۰ درصد از ترددها و جابجایی کالا به صورت زمینی و از طریق جاده صورت می‌گیرد، بنابراین حوزه راه با همه حوزه‌ها از جمله اقتصادی و بحث توسعه یافتگی استان مرتبط است.

کهریزی خاطرنشان کرد: به همین جهت هوشمندسازی راه‌ها با استقرار تجهیزات به‌روز و هوشمند برای افزایش ایمنی کاربران جاده‌ای در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: هم اکنون ۹۶ سامانه هوشمند جاده‌های این استان را تحت پوشش قرار داده‌اند که این تعداد تا پایان سال جاری به ۱۲۲ سامانه می‌رسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه به اعتبارات اختصاص یافته نیز اشاره کرد و افزود: در سال جاری برای اولین بار ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی ماشین آلات این اداره کل در نظر گرفته شده که ۲ هزار میلیارد ریال آن از محل استانی و چهار هزار میلیارد ریال آن نیز از محل اعتبارات ملی است که تا پایان سال جاری عمده این ماشین آلات نوسازی می‌شوند.

کهریزی ادامه داد: همچنین یک هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال اعتبار در بحث پایش تصویری مرزها برای این استان در نظر گرفته شده است.

افزایش ۳۷۵ درصدی درآمد ترانزیتی کرمانشاه

وی با بیان اینکه کرمانشاه یک استان ترانزیتی است، خاطر نشان کرد: این استان پنج پایانه مرزی شامل، پرویزخان، خسروی، شیخ صله، شوشمی و سومار دارد که این پایانه‌ها موجب درآمدزایی خوبی برای کرمانشاه می‌شود.

کهریزی با بیان اینکه پایانه پرویزخان بزرگترین پایانه نفتی خشکی کشور است، گفت: طی فصل بهار ۱۴۰۳ درآمد این استان از محل ترانزیت سه هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷۵ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه این درآمد طی سه ماهه نخست سال گذشته تنها ۸۲۰ میلیارد ریال بوده است، تصریح کرد: بخش عمده این فاصله درآمدی به تناژ کالا و فرار بارنامه برمی‌گردد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ