درمان ۳۵ درصدی زوجین نابارور در جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی

اقتصاد ایران: تبریز-رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی گفت: ریت درمان ناباروری در جهان بین ۳۰ تا ۳۵ درصد است و مرکز ناباروری جهاددانشگاهی تواسته است با ریت بالای ۳۵ درصد درمان فعالیت کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اصغر فاتحی‌فر عصر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در راستای درمان ناباروری، جهاد دانشگاهی نزدیک به یک دهه است که به نام دکتر سعید کاظمی آشتیانی فعالیت می‌کند و در حال حاضر ۱۷۰۰ نوزاد به دنیا آمده است.

وی ادامه داد: بخش زنان و زایمان، مامایی، مشاوره روانشناسی، کلینیک اهدا، آزمایش و غربالگری ژنتیک و غیره در مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی وجود دارد.

فاتحی‌فر یادآور شد: سال گذشته برای ۲۵ هزار نفر خدمات داده شده و یک‌هزار و ۷۰۰ نوزاد نیز به دنیا آمده است.

وی توضیح داد: البته یک مرکز طب کار نیز وجود دارد که مخصوص افرادی است که در کار دچار صدمه می‌شوند که برای ۱۰ هزار نفر تاکنون خدمات ارائه شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان گفت: در مرکز بانک خون بند ناف نیز در سال گذشته از ۸۰۰ زوج بند ناف دریافت شده است.

وی با بیان اینکه با نگرش جهاد دانشگاهی منطبق با بیانات رهبر معظم انقلاب، ابراز کرد: در جهاد تبیین، ناباروری و جوانی جمعیت جهاد دانشگاهی نقش ایفا کرده است و در حال حاضر ۴۵ درصد مراکز ناباروری در اختیار جهاددانشگاهی است.

فاتحی‌فر اذعان داشت: بیش از یک دهه است که مرکز انرژی نو و خورشیدی در جهاد دانشگاهی فعالیت می‌کند همچنین با طراحی پرتابل‌ها به سمت حمایت از اقشار محروم و عشایر و روستایی رفته است.

وی ادامه داد: ایجاد مرکز ماشین‌آلات، ایجاد شغل و آموزش مهارت از جمله اقدامات دیگر جهاد دانشگاهی است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان با تاکید بر اینکه تمامی مدارک جهاد دانشگاهی قابل ترجمه است، متذکر شد: هدف این است تا در حوزه آموزش عدالت آموزشی را فراهم کنیم تا در مناطق محروم نیز عدالت آموزشی فراهم شود.

وی بیان داشت: اصلی‌ترین سرمایه جهاد دانشگاهی نیروی انسانی آن است و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند روحیه جهادی دارند.

فاتحی‌فر تصریح کرد: جهاد دانشگاهی خودگردان است و درآمدزایی می‌کنند و نشان‌دهنده این است که جهادگران در این ۴۵ سال همه تلاش خود را می‌کنند تا با حداقل هزینه بهترین عملکرد را داشته باشند.

وی یادآور شد: ۴۴۰ نفر در سال گذشته در ۱۲ عنوان رشته از دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی فارغ‌التحصیل شدند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اضافه کرد: سالانه ۳۰ میلیارد تومان درآمد مرکز ناباروری است که ۲۰ درصد آن برای تجهیزات و مابقی برای بخش‌های دیگر این مجموعه هزینه می‌شود.

وی افزود: هزینه درمان در مرکز ناباروری جهاددانشگاهی یک چهارم مراکز خصوصی است.

فاتحی‌فر ادامه داد: ریت درمان ناباروری در جهان بین ۳۰ تا ۳۵ درصد است و مرکز ناباروری جهاددانشگاهی نیز با بهترین تجهیزات و پرسنل مجرب توانسته است با ریت بالای ۳۵ درصد درمان فعالیت می‌کنند.

وی ابراز کرد: جهاددانشگاهی با تعرفه نیمه دولتی و تحت پوشش بیمه با چالش روبرو شده است و با این حال تمام امکانات خود را عین بخش خصوصی آزاد خریداری کرده ولی عین دولتی خدمات ارائه می‌دهد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بیان داشت: با تعطیلی دانشگاه علمی کاربردی مرکز تولید قطعات ماشین‌آلات که در جهاد دانشگاهی تازه تأسیس شده است راه‌اندازی خواهد شد.

وی تصریح کرد: ریت ناباروری در ایران بین ۲۰ تا ۲۵ درصد است و این رقم در کل جهان در حال افزایش است که دلایل متعددی هم دارد.

فاتحی‌فر گفت: قبلاً از ترکیه و جمهوری آذربایجان مراجعه‌کننده داشتیم که الان این میزان کمتر شده است.

وی در خصوص میزان صادرات در جهاد دانشگاهی گفت: هنوز جهاددانشگاهی وارد عرصه تولید نشده است و روی مسائل پژوهش و فناور کار می‌کند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان در خصوص اینکه آیا در مرکز ناباروری همه دنبال تعیین جنسیت با جنسیت پسر هستند، خاطرنشان کرد: این موضوعی است که نه می‌شود انکار کرد و نه تائید ولی موضوع اصلی این است که هدف از تعیین جنسیت شناسایی یک جنس سالم برحسب ژن مادر و پدر است که سال‌هاست دچار ناباروری هستند.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی در سال ۵۹ با فرمان امام راحل در اکثر دانشگاه‌های مادر تأسیس شد تا بتواند دانشگاه‌ها را به سمت و سوی اسلامی شدن هدایت کند.

وی افزود: بعد از اینکه کانون‌های دانشگاهی تشکیل شد، وظیفه جهاد دانشگاهی نیز گسترش یافت و در حال حاضر با کوله‌باری از تجربه و اجتماعی از جمع افراد متخصص ایفای نقش می‌کند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بیان داشت: جهاد دانشگاهی در میان صنعت و دانشگاه نقش ایفا می‌کند به طوری که جهاددانشگاهی استان نیز از سال ۵۹ به همت دانشجویان تشکیل یافت و حتی در دوران دفاع مقدس نیز طراحی و تحقیقات ابزارآلات جنگی بر عهده داشت به طوری که در سال ۱۳۶۵، کارگاه دانشگاه تبریز مورد اصابت موشک دشمن قرار گرفت و ۲۲ شهید در این راه داد.

وی گفت: خبرگزاری ایسنا، ایکنا، ایسپا، مرکز گردشگری ایران، سازمان انتشارات از جمله خبرگزاری‌های زیرنظر جهاد دانشگاهی است.

فاتحی‌فر ابراز کرد: بزرگترین افتخار جهاد دانشگاهی مرکز ایسپا است که در بزنگاه‌های انتخاباتی نقش بزرگی ایفا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی نیز ۱۰ طرح نظرسنجی ایجاد شده است و از سال گذشته تاکنون ۴ کتاب چاپ شده و ۷۳ طرح فرهنگی اجرایی شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ