شکایت دوباره ایلان ماسک از OpenAI و سم آلتمن؛ این‌بار با محوریت قرارداد مایکروسافت

اقتصاد ایران: شکایت جدید ماسک علیه OpenAI، روی قرارداد این شرکت با مایکروسافت و دستیابی به هوش مصنوعی انسان‌گونه تمرکز دارد.

ایلان ماسک پس‌ از انصراف از شکایت قبلی خود از OpenAI، باردیگر علیه این شرکت اعلام جرم کرد. میلیاردر پرحاشیه این بار ادعا می‌کند سازنده‌ی چت‌بات ChatGPT و دو نفر از بنیان‌گذاران آن، سم آلتمن و گریگ براکمن، از مأموریت اولیه‌ی این شرکت برای توسعه‌ی هوش مصنوعی به‌نفع بشر تخطی کرده‌اند.

شکایت جدید ماسک علیه OpenAI که روز دوشنبه در دادگاه فدرال شمال کالیفرنیا ثبت شده است، بیان می‌کند که آلتمن و براکمن با وعده‌هایی مبنی‌بر امن‌تر و شفاف‌تر بودن OpenAI از رقبای سودمحور، ماسک را به هم‌بنیان‌گذاری در این سازمان غیرانتفاعی فریب داده‌اند. این شکایت ادعا می‌کند که اطمینان‌بخشی‌ها درباره‌ی ساختار غیرانتفاعی OpenAI، قلاب فریب طولانی‌مدت آلتمن بوده است.

ماسک قبلاً با مطرح‌کردن اتهام‌های مشابه، از OpenAI شکایت کرده بود که در ماه ژوئن (خرداد و تیر ۱۴۰۳) بدون توضیح خاصی آن را پس گرفت. شکایت مذکور بر نقض توافق‌نامه‌ی تأسیس OpenAI مبتنی‌بر منبع‌باز نگه‌داشتن فناوری این شرکت تمرکز کرد.

مقالات مرتبط:
  • ایلان ماسک در پی «کنترل مطلق» OpenAI و تبدیل‌شدن به مدیرعامل بود
  • ایلان ماسک شکایتش از OpenAI را پس گرفت

مارک توبروف، وکیل ماسک، به نیویورک‌تایمز گفت: «این شکایت بسیار جدی است.» شکایت جدید استدلال می‌کند که OpenAI با توطئه برای فریب ماسک، قوانین اخاذی فدرال را نقض کرده است و قرارداد آن با مایکروسافت پس از دستیابی به هوش مصنوعی عمومی (AGI)، حق این غول فناوری از فناوری‌های OpenAI را لغو خواهد کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ