وظیفه اصلی هیئت‌ها، جهاد تبیین است

اقتصاد ایران: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: جنگ اصلی، جنگ اذهان عمومی است و سرمایه عظیمی به خط شده تا ذهنیت و تلقی تغییر کند و شما وظیفه جهاد تبیین برای مقابله دارید که رهبر انقلاب می‌فرمایند هیئت برای این کار تشکیل شده است.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست هم‌اندیشی داوران سومین مهرواره هوای نو عصر امروز دوشنبه 15 مردادماه برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، در این نشست با اشاره به آغاز راه‌اندازی دسته‌های عزاداری در دوران حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: حضرت زهرا (س) دسته عزاداری راه انداخته و به مزار شهدای احد می‌رفتند و روشنگری می‌کردند که در این رویداد، افرادی پیامبر (ص) را تنها گذاشتند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از برگزاری مجلس روضه در خانه بانوی مکرم اسلام یاد کرد و اظهار داشت: آن حضرت با صدای بلند اشک می‌ریخت تا جنایات را تبیین‌گری کند. زیرا تبیین، ریشه روشنی دارد که به معنای روشن کردن تفاوت‌های دو پدیده است. آن جایی که فعل فرد تبیین‌گر به وضوح ذهنی مخاطب منجر شود، تبیین حاصل شده است.

قمی با بیان اینکه این روشنگری گردن هیئت است گفت: تبیین فاصله حق و باطل از ابتدا شده است. احساسات برانگیزی عزای امام حسین (ع) مانعی برای تکلیف تبیین نشده است. اینکه رهبر انقلاب می‌فرمایند هیئت کانون جهاد تبیین است از این باب است که این نهاد دیرپا از اول محل روشنگری بوده است.

 

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه پیوند خوردن حماسه، عاطفه و عقلانیت یعنی معرفت نتیجه‌اش هدایت به سمت خداست، تصریح کرد: جنگ اصلی، جنگ اذهان عمومی است و سرمایه عظیمی به خط شده تا ذهنیت و تلقی تغییر کند و شما وظیفه جهاد تبیین برای مقابله دارید که رهبر انقلاب می‌فرمایند هیئت برای این کار تشکیل شده است.

او خاطرنشان کرد: این پدیده همه جهات معنوی و همه جهات حماسی‌اش به هم آمیخته است‌. در جبهه‌ها روضه می‌خوانند و بچه‌ها شهید می‌شدند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: تبیین فقط سخنرانی روشنگرانه در هیئت نیست. در قرآن داریم گاهی همین که در معرض تماشای آیات الهی قرار گیرد، برای او حق روشن می‌شود. غصه اول ما در هیئت این است که قرآن و کتاب خواندن مغفول است.

او گفت: البته فقط کتاب خواندن و سخنرانی مدنظر نیست بلکه می‌توان بستری را ایجاد کرد با دیدن آن تأمل‌برانگیز شود. نماد و فضاسازی در هیئت ظرفیتی برای تأمل است.

قمی با اعتقاد به اینکه بیان درست و دودمه روشنگرانه، از ظرفیت‌های هیئت برای تبیین است،‌ اظهار داشت: هیئت نمی‌تواند نسبت به غزه بی‌تفاوت باشد این می‌تواند در دودمه بیاید و اثرگذار باشد. شاید اصلاً ندانیم مداح و شاعر کیست اما اثر دارد. پویش‌های دسته جمعی موفق معنا در جامعه ایجاد می‌کند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در جهاد تبیین می‌خواهیم گاهی می‌خواهیم یک معنا ارتقا یابد، تلقی از معانی تغییر کند، منطق محاسبه ایجاد شود و این اتفاقات گاهی سخنرانی می‌خواهد، گاهی گفت‌وگو نیاز دارد. تنها ظرفیت هیئت برای جهادتبیین، سخنرانی اثرگذار نیست بلکه گاهی با لحن خوب قاری می‌توان معنایی را رساند و تأمل ایجاد کرد. مخاطب هیئت باید کنشگر جهاد تبیین شوند و در این عرصه مهم خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ