میزان ذخیره استراتژیک گندم در مازندران به ۱۷۵ هزار تن رسید

اقتصاد ایران: ساری- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: میزان ذخیره استراتژیک گندم در سیلوهای استان به ۱۷۵ هزار تن رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباسعلی وفایی نژاد افزود: امسال با توجه به تلاش مجموعه وزارت جهاد کشاورزی برای تحقق اصل خودکفایی گندم در کشور، عملیات خرید تضمینی گندم توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران با موفقیت پیگیری شد و تاکنون میزان خرید این محصول استراتژیک در کشور از ۱۰ میلیون تن عبور کرد.

وفایی نژاد تصریح کرد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران در سال جاری با تأمین بیش از ۲۳۸ هزار تن گندم جهت مصرف در استان به رقم ۱۷۵ هزار تن ذخیره استراتژیک گندم در سیلوهای استان دست یافت.

وی افزود: تاکنون نزدیک به ۱۰۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان مازندران به صورت تضمینی خریداری شد و بیش از ۱۲۵ هزارتن گندم نیز از محل خرید تضمینی سایر استان‌ها وارد شد.

وفایی نژاد با اشاره به حمل بیش از ۲۴ هزار تن از این گندم‌ها به صورت ریلی اظهار داشت: سیلوی مرکزی استان مازندران در شهرستان نکا با بهره گیری از ظرفیت ناوگان ریلی برای حمل گندم موجب تسریع در فرآیند حمل و بارگیری و همچنین کاهش ترافیک جاده‌ای و هزینه‌های مربوط به حمل و تأمین گندم استان شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با توجه به نیاز استان به تأمین گندم از مبادی متنوع اعلام کرد: استان مازندران با توجه به مصرف غالب نان بربری نیازمند به تأمین گندم با کیفیت بالا می‌باشد که به همین منظور پیگیری‌ها و برنامه ریزی های لازم صورت گرفته و غالب گندم‌های ورودی به استان نیز تولید شده در استان‌های با کیفیت بالای گندم است.

وی همچنین به تأمین گندم از طریق بنادر استان نیز اشاره کرد و افزود: به منظور استفاده از ظرفیت بنادر مازندران جهت تسریع در حمل و صرفه جویی در تأمین کالاهای اساسی و کاهش هزینه‌های تمام شده برای بخش‌های تولیدی و ارتقای کیفیت محصولات تولید شده پیگیری‌های خوبی از سوی مسئولین استان برای تحقق واردات و تأمین مواد اولیه کیفی صورت گرفت و تا امروز نزدیک به ۱۰ هزارتن گندم با کیفیت بالا از کشورهای همسایه دریای خزر وارد بندر امیرآباد و حمل به مراکز ذخیره سازی استان شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ