آتش گرفتن 281 خودرو به خاطر گرمای هوا

اقتصاد ایران: زمان‌هایی که خودرو برای چندین ساعت زیر نور خورشید پارک شده است و بوی سوختگی، بنزین یا گازوییل استشمام می‌شود باید حتما موتور خودرو را پیش از سوار شدن کنترل کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: «از ابتدای سال تا کنون ۲۸۱ خودرو در اصفهان از گرمای هوا طعمه حریق شده‌اند.»

سرآتشیار محمد شریعتی روز دوشنبه افزود: با گرم شدن هوا در فصل تابستان شاهد افزایش حریق خودرو در شهر اصفهان هستیم که علت آن ناشی از هم‌رفتی دمای هوا است.

وی ادامه داد: حریق از ۲ طریق نقص فنی در سیستم سوخت‌رسانی و دیگری ناشی از بی‌توجهی و سهل‌انگاری در رعایت موارد ایمنی ناشی می‌شود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در حریق نقص فنی سیستم سوخت‌رسانی با نشر بنزین موجب آتش‌سوزی شده که برای پیشگیری از آن رعایت نکاتی از جمله بازدید دوره‌ای، معاینه فنی، بازرسی سیم‌کشی خودرو و... نیاز است.

شریعتی در توضیح عامل دوم گفت: نگهداشتن عینک و بطری آب بر روی صندلی اتومبیل و همجواری کاغذ و لباس با ترکیب گرمای هوا می‌تواند همانند یک ذره بین عمل کرده و با متمرکز کردن نور آفتاب هر آنچه در پیرامون خود دارد را شعله‌ور کند.

وی تاکید کرد: قرار دادن گوشی‌های تلفن همراه، تبلت، پاور بانک و یا هر نوع وسیله الکترونیکی که باطری لیتیومی دارد در معرض آفتاب و یا گرمای درون خودرو موجب بروز آتش‌سوزی یا انفجار می‌شود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اضافه کرد: بسیاری از شهروندان بدون توجه عینک خود را روی داشبورد مقابل خورشید گذاشته و یا بطری آب را درون خودرو جا می‌گذارند که همین ۲ مورد ساده بزرگترین عامل برای ایجاد جرقه اولیه حریق است.

شریعتی تاکید کرد: مان‌هایی که خودرو برای چندین ساعت زیر نور خورشید پارک شده است و بوی سوختگی، بنزین یا گازوییل استشمام می‌شود باید حتما موتور خودرو را پیش از سوار شدن کنترل کرد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اضافه کرد: بیشتر حریق‌های خودرو از داخل کابین خودرو آغاز شده و بر همین اساس توصیه ما این است که فندک و تجهیزاتی از این قبیل در خودرو نگهداری نشود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ