بیش از ۱۶ درصد تعهد اشتغال سیستان و بلوچستان محقق شد

اقتصاد ایران: زاهدان_ مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، از تحقق 16.4 صدم درصدی میزان تعهد اشتغال استان تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل احمد سلامی ظهر امروز دوشنبه در سومین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه گذاری استان که با حضور اعضا و حضور وبیناری اعضای کمیته‌های اشتغال شهرستانها در محل سالن ولایت استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد، افزود: میزان تعهد ایجاد اشتغال امسال ۴۱ هزار و ۶۵۱ شغل بوده که تاکنون ۶ هزار و ۶۸۳ شغل با میزان تحقق ۱۶.۴ صدم درصد محقق شده که از میزان درصد سه ماهه که ۲۵ درصد است، کمتر می‌باشد.

وی ادامه داد: در رتبه بندی دستگاهی در حال حاضر در زمینه میزان اشتغال ایجاد شده اداره کل صنعت، معدن و تجارت با میزان اشتغال ایجاد شده هزار و ۳۹۵ شغل، جهاد کشاورزی با ۹۴۳ شغل و کمیته امداد امام خمینی (ره) با ۸۶۱ شغل ایجاد و ثبت شده در سامانه رصد اشتغال استان رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: از جلسه گذشته تا کنون جلسات شهرستانی در میرجاوه، سراوان، دشتیاری، کنارک، چابهار و فنوج برگزار شده و در تلاش برای برگزاری جلسات سایر شهرستان‌ها تا شهریور ماه هستیم.

وی از اختصاص سهم ویژه بخش تعاون در تصویب شیوه نامه و دستور العمل تسهیلات تبصره ۱۸ و تبصره دو سال ۱۴۰۲ و سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی مکلفند حداقل ۱۰ درصد و تا سقف ۲۵ درصد منابع تسهیلاتی را به بخش تعاون اختصاص دهند که تحقق این امر مساعدت و پیگیری فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد.

سلامی با بیان اینکه در دولت سیزدهم رئیس جمهور شهید نگاه ویژه ای به بخش تعاون وجود داشت، ادامه داد: اعتبار تسهیلات مشاغل خانگی به سیستان و بلوچستان ابلاغ شده، که بر حسب آن باید ۷۰ درصد از آن به طرح‌های پشتیبان و ۳۰ درصد به طرح‌های مشاغل. مستقل پرداخت شود.

وی تاکید کرد: اولویت تسهیلات ایجاد اشتغال در سال جاری، با فارغ التحصیلان دانشگاهی است، در این راستا مکاتبات لازم صورت گرفته تا ۲۵ درصد از سهم اشتغالی که قرار بود محقق شود سهم فارغ التحصیلان دانشگاهی باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ