تلاش برای تحقق تعهد ۵۰ درصدی اشتغال از سوی ادارات ضرورت دارد

اقتصاد ایران: زاهدان_ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار سیستان وبلوچستان گفت:تمامی دستگاه های دخیل در زمینه اشتغال باید تا شهریور ماه، میزان تحقق تعهد اشتغال خود را به 50 درصد برسانند.

به گزارش خبرنگار مهر، داوود شهرکی در سومین کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان که با حضور اعضا و حضور وبیناری فرمانداران و اعضای کارگروه‌های اشتغال شهرستانهای استان، در محل سالن جلسات ولایت استانداری برگزار شد، افزود: دستگاهی در جامعه دلسوز هست که سهم بیشتری برای ایجاد اشتغال درخواست کند و در راستای افزایش میزان تعهد و ایجاد اشتغال تلاش کند.

وی با اشاره به گزارشات ارائه شده دستگاه‌های اجرایی در خصوص میزان اشتغال ایجاد شده در سیستان و بلوچستان، بیان کرد: بخش قابل توجهی از تعهد اشتغال دستگاه‌ها در سه ماهه اول امسال که حداقل ۲۵ درصد میزان تعهد بوده، محقق‌نشده که در این خصوص باید تذکری کتبی به خود دستگاه و نامه‌ای به سازمان مرکزی و یا وزارت مربوطه ارسال شود.

وی اظهار کرد: دستگاه‌های دخیل باید تا شهریور ماه تمام تلاش خود را در این زمینه بکارگیری کرده اگر دستگاهی نتوانند میزان اشتغال تعهد داده شده را ایجاد و ثبت کند، اعتبارات تسهیلات ایجاد اشتغال آن نهاد به سایر دستگاه‌های خواهان و فعال در این حوزه اختصاص داده خواهد شد.

وی با تاکید بر این مطلب که باید تا شهریور ماه میزان تحقق تعهد اشتغال دستگاه‌ها بین ۴۰ تا ۵۰ درصد باشد، بیان کرد: در حوزه شهرستان‌ها هم اگر تعهد اشتغال ایجاد نشود، اعتبارات جابجا خواهد شد؛ اما میزان تعهد اشتغال پا برجا خواهد بود و شهرستان مربوطه باید پاسخگوی این میزان تعهد باشد.

شهرکی تاکید کرد: همه باید برای ایجاد اشتغال تلاش کنیم تا نرخ بیکاری سیستان و بلوچستان را کاهش دهیم، اگر بیکاری کاهش یابد، قطعاً شاهد کاهش بزهکاری و آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: سیستان و بلوچستان با نصب سه هزار پنل خورشیدی در حال حاضر بالاترین میزان کشور را به خود اختصاص داده، به طوری که هنوز در سطح کشور میزان نصب این پنل ها به هزار عدد نرسیده و این درحالی هست که هم اکنون پنج هزار پنل خورشیدی برای اجرا در استان در دست اقدام قرار دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ