خانه‌های نقلی، انتخاب اول مشتریان تهرانی

اقتصاد ایران: در خرداد ۱۴۰۳، خانه‌های ۴۰ تا ۸۰ متر بیش از نصف معاملات مسکن تهران را به خود اختصاص داده‌اند.

اکوایران: در خرداد ۱۴۰۳، خانه‌های ۴۰ تا ۸۰ متر بیش از نصف معاملات مسکن تهران را به خود اختصاص داده‌اند.

با این که در سبک زندگی سنتی ایرانی، خرید خانه‌های متراژ بالا با بخش‌های متنوع مثل حیاط، رواج داشته، اما در دهه‌های اخیر به دلیل رشد سریع جمعیت و عدم توسعه مناسب شهرها، ناچارا سبک زندگی به آپارتمان‌نشینی در متراژ‌های کوچک‌تر تبدیل شده است.

این مشاهده را آمار‌های بانک مرکزی نیز تایید می‌کند. بر اساس گزارشی که این نهاد در انتهای خرداد ۱۴۰۳ منتشر کرده، خانه‌هایی با متراژ ۵۰ تا ۶۰ متر بیش‌ترین سهم را از کل معاملات مسکن در شهر تهران طی این ماه به خود اختصاص داده‌اند. باید توجه داشت که این متراژ مربوط به زیربنا است. به طور کلی، بیش از نصف معاملات خردادی خانه در پایتخت را خانه‌هایی با متراژ بین ۴۰ تا ۸۰ متر تشکیل داده است.

خانه‌های ۵۰ تا ۶۰ متری، پرمتقاضی‌ترین خانه‌های تهران

آمار‌های بانک مرکزی نشان می‌دهد که در خرداد امسال، بیش‌ترین سهم معاملات مسکن در تهران را خانه‌های ۵۰ تا ۶۰ متر تشکیل داده است. به بیان دقیق‌تر، ۱۵.۲ درصد از خانه‌های معامله شده در این شهر چنین متراژی داشتند. با توجه به این که کل معاملات مسکن تهران در خرداد ۳ هزار و ۸۷۰ واحد بوده، به نظر می‌رسد تعداد معامله خانه‌های ۵۰ تا ۶۰ متری برابر با ۵۸۸ واحد باشد.

بعد از آن، خانه‌های ۶۰ تا ۷۰ متر قرار گرفته که سهم ۱۴.۲ درصدی از کل معاملات مسکن تهران داشته‌اند. در رتبه سوم و چهارم نیز خانه‌های ۴۰ تا ۵۰ متر و بعد، خانه‌های ۷۰ تا ۸۰ متر با سهم ۱۱ درصدی قرار گرفته‌اند.

بر این اساس، ۵۲ درصد از خانه‌هایی که طی خرداد در تهران معامله شده بین ۴۰ تا ۸۰ متر زیربنا داشته‌اند. به نظر می‌رسد دشواری خرید خانه در متراژ‌های بالا باعث شده تا مشتریان مسکن در تهران به سمت خانه‌های نقلی حرکت کنند.

با نزدیک‌شدن به خانه‌های متراژ بالاتر، متقاضیان کاهش می‌یابند. برای مثال، تنها ۰.۵ درصد از معاملات خردادی مسکن در تهران مربوط به خانه‌های ۱۷۰ تا ۱۸۰ متر بوده است. این روند تا خانه‌های ۲۰۰ متری ادامه دارد. نکته جالب توجه این است که با رسیدن به خانه‌هایی با زیربنای بیشتر از ۲۰۰ متر، سهم افزایش می‌یابد و به ۲.۱ درصد می‌رسد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ