امحا ۵۰۰هزار دوز واکسن گارداسیل در ایران

اقتصاد ایران: در حالیکه متقاضیان واکسن گارداسیل به سختی می‌توانند در بازار، این واکسن را با قیمت ۵ میلون تا ۲۰ میلیون تومان دریافت کنند ۵۰۰ هزار دوز از این نوع واکسن در کشور امحا شد.

تابناک: در حالیکه متقاضیان واکسن گارداسیل به سختی می‌توانند در بازار، این واکسن را با قیمت ۵ میلون تا ۲۰ میلیون تومان دریافت کنند خبری به تابناک رسیده  که ۵۰۰ هزار دوز از این نوع واکسن در کشور امحا شده است.

خبر‌های رسیده حاکی از آن است دو تولید کننده ایرانی که این محصول را با قیمت ۲۰۰ هزارتومان به فروش می‌رساندند مجبور شدند تا حدود ۵۰۰ هزار دوز از واکسن‌های خود را به خاطر نبود خریدار، امحا کنند. این در حالی است که قیمت این واکسن در داروخانه های مجاز، بسیار بالاتر از این حرفهاست و بدون کد رهگیری نسخه پزشک، امکان خرید وجود ندارد.

چند سوال در مورد این خبر:

آیا کیفیت نامناسب این واکسن‌ها موجب شده تا با اقبال عمومی مواجه نشود؟ اگر اینگونه است باید از وزارت بهداشت پرسید چرا اجازه حتی فروش یک دوز از این واکسن را صادر کرده است.

اگر بحث کیفیت واکسن‌ها مطرح نیست باید جستجو کرد که چه کسانی پشت سر واکسن‌های وارداتی هستند که اجازه فروش واکسن‌های ایرانی را نمی‌دهند و مردم را مجبور به خرید واکسن با قیمت میلیونی آن هم در صف‌های طولانی می‌کنند!

امحا ۵۰۰هزار دوز واکسن گارداسیل در ایران

واکسن گارداسیل یکی از بهترین محصولات برای مقابله با بیماری‌های مقاربتی است که از بیماری‌های ناشی از ویروس اچ‌پی‌وی یا زگیل تناسلی جلوگیری می‌کند.

ویروس پاپیلومای انسانی عامل اصلی عفونت‌های مقاربتی، زگیل تناسلی و سرطان دستگاه تناسلی، مقعد و حلق است که با تزریق واکسن گارداسیل می‌توان احتمال ابتلا را به حداقل رساند.

پ

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ