بیش از ۹۰۰ قلاده سگ ولگرد در شهر اصفهان جمع‌آوری شد

اقتصاد ایران: اصفهان- مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اعلام اینکه روزانه بیش از ۱۰ سگ ولگرد به پناهگاه منتقل می‌شود، گفت: طی سه ماه اخیر بیش از ۹۰۰ قلاده سگ از سطح شهر اصفهان جمع آوری شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا ساکتی درباره فرآیند جمع آوری سگ‌های ولگرد و بلاصاحب اظهار داشت: در حال حاضر سه اکیپ زنده گیری برای ۱۵ منطقه شهر و ۱۵ اکیپ جهت بهسازی محیط به صورت روزانه در مناطق مختلف فعالیت می‌کنند.

وی افزود: شناسایی محل‌های حضور سگ‌ها از طریق ارائه شکایات مردمی به سامانه ۱۳۷ صورت می‌گیرد و اکیپ‌ها با مراجعه به محل، فرآیند زنده گیری را با روش‌های شرطی سازی یا داروی بیهوشی اجرا می‌کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه روزانه بیش از ۱۰ سگ ولگرد به پناهگاه منتقل می‌شود، گفت: با انتقال سگ‌ها، کنترل اولیه سلامت، قرنطینه، شست‌وشو، کنه زدایی و تزریق داروهای موردنیاز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه به طور متوسط روزانه ۵ قلاده سگ عقیم سازی می‌شود، خاطرنشان کرد: کنترل سگ‌های عقیم شده و سپری کردن دوره نقاهت، نشان گذاری سگ‌های عقیم شده و آزادسازی آن‌ها در محل‌هایی دور از محوطه شهری و مراکز جمعیت از اقدامات مربوط به این فرآیند است.

ساکتی با اشاره به آمار جمع آوری سگ‌های ولگرد گفت: امسال در اردیبهشت ماه ۲۲۵ قلاده، در خردادماه ۳۶۰ قلاده و در تیرماه ۳۵۴ قلاده سگ ولگرد از مناطق مختلف شهر جمع آوری شده است که برای نگهداری هر قلاده، روزانه ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان توسط شهرداری هزینه می‌شود.

وی با اشاره به برخی معضلات در خصوص سگ‌های ولگرد بیان کرد: رهاسازی سگ‌های جمع آوری شده از شهرهای اطراف در مرز اصفهان و اطراف پناهگاه، غذارسانی برخی شهروندان به سگ‌ها، وجود گله‌داری‌ها در حاشیه شهر و سگ‌های گله که بدون مدیریت در ساعات شب رهاسازی می‌شوند، گرانی و کمیابی داروهای موردنیاز به ویژه داروهای بیهوشی، عدم همکاری ارگان‌های مسؤول برای تأمین دارو و غذا، فضای کم و ناکافی پناهگاه، هزینه بالای عقیم سازی و غذادهی به خصوص ویژه سگ‌های نژاددار از جمله معضلات نگه‌داری سگ‌های ولگرد است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ