امیدوارم فردی فرهنگ دوست سکاندار وزارت ارشاد شود

اقتصاد ایران: دبیرکل نهاد کتابخانه‌ها گفت: امیدوارم فردی فرهنگ دوست و فرهنگ فهم به عنوان سکاندار وزارت فرهنگ و ارشاد انتخاب شود که بارعایت چارچوب‌های جمهوری اسلامی این فضا را شکوفا کند.

خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و ادب: نهاد کتابخانه‌ های عمومی کشور به عنوان یک نهاد مستقل در حوزه ساخت کتابخانه و نظارت بر آن، خرید کتاب و فراهم کردن دسترسی بیشتر و سهل تر مخاطبان کتاب دوست به کتاب است.

به بهانه پایان کار دولت سیزدهم و با روی کار آمدن دولت چهاردهم گپ و گفتی دو ساعتی با مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور داشتیم تا از فعالیت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی در زمینه‌های مختلف مطلع شویم. در این گفت‌وگو درباره خرید کتاب از ناشران توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور، بودجه، سند ملی خواندن، معیشت کتابداران، تجهیز کتابخانه ها، افزایش کتابخانه های سیار و غیره صحبت کردیم.

همچنین در بخش پایانی این گفت‌وگو نظر مهدی رمضانی دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور را درباره اینکه چه کسی سکاندار بعدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌شود جویا شدیم.

رمضانی در پاسخ به اینکه چه کسی سکاندار بعدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود گفت: نوع مدیریت و انتصابات آقای پزشکیان نشان می‌دهد در آخر خودشان تصمیم گیرنده هستند. البته مواضع‌شان امیدوارکننده است. در حال حاضر در خط فعلی رسانه به‌ویژه در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فضاسازی می‌بینم. یعنی معلوم است کار سفارشی روی تخریب و یا ایجاب برخی افراد شکل گرفته، پس در این فضا قضاوت کردن سخت است.

وی افزود: امیدوارم فردی فرهنگ دوست و فرهنگ فهم انتخاب شود. اگر هر کسی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌شود چارچوب‌های پذیرفته شده جمهوری اسلامی را رعایت و می‌تواند این فضا را شکوفا کند. امیدوارم کسی سکاندار شود که همه دیدگاه‌ها را ببیند.

رمضانی گفت: این اتهامات در دولت سیزدهم وجود داشت که آقای اسماعیلی تند یا کند است، اما نقطه قوت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این بود که به همه حوزه‌ها توجه داشت. برای مثال کنسرت شاید مساله افراد حزب اللهی نباشد اما رویه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دولت سیزدهم بود که پای مساله کنسرت‌ها ایستاد، در حوزه تئاتر و سینما هم به این شکل بود. امید دارم با حضور فرد جدید به عنوان سکاندار این وزارتخانه پویایی فضای فرهنگی همچنان ادامه دار باشد.

مشروح گفت‌وگوی مهر با دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور به زودی منتشر می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ