مانور پاسخ به تهدید زیستی پشه مهاجم آئدس

اقتصاد ایران: مانور آمادگی پاسخ به تهدید زیستی پشه مهاجم آئدس با حضور شهردار منطقه ۱۳ تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدهادی علی‌احمدی، شهردار منطقه ۱۳ گفت: با توجه به شیوع بیماری‌های جدید و لزوم آمادگی و هماهنگی هر چه بیشتر سازمان‌ها و نهادهای درگیر در مواقع بحرانی و اهمیت پدافند غیر عامل و حسب برنامه‌های ابلاغی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران، مانور دورمیزی با عنوان «مقابله با پشه آئدس» با همکاری بهداشت شرق تهران در سالن کنفرانس پایگاه ویژه مدیریت بحران منطقه ۱۳ برگزار شد.

وی افزود: در این تمرین با توجه به سناریوی فرضی «وجود یک بیمار در مناطق تحت پوشش شرق تهران» فرآیندهای پاسخگویی تمرین شد و نمایندگان هر ارگان در شرق تهران با ایفای نقش کارکردهای تخصصی خود را در مواجهه فرضی با بیمار مشکوک بیان کردند.

شهردار منطقه ۱۳ اظهار داشت: همچنین نقاط ضعف و چالش‌های موجود در مراحل هماهنگی و عملیات مطرح و راهکارهای پیشنهادی برای رفع مشکلات موجود و تقویت فرایندهای پاسخ‌دهی با تاکید بر مشارکت بین بخشی سازمان‌ها و ادارات بررسی شد. پشه آئدس می‌تواند باعث اپیدمی یک بیماری ویروسی به نام تب دانگ شود.

با توجه به کنترل حشره شناسی تاکنون پشه آئدس یا انتقال محلی بیماری در محدوده تحت پوشش مرکز بهداشت شرق تهران دیده نشده است. تاکید بر آموزش عمومی و آگاه سازی مردم، بهسازی محیط و رعایت نکات ساده بهداشتی می‌تواند از تکثیر این پشه و انتقال بیماری جلوگیری کند.

شایان ذکر است این مانور دورمیزی با حضور کلیه مدیران ارشد بهداشت شرق تهران و ادارات بحران مناطق ۱۴ و ۱۵ و نهادها و سازمان‌های دخیل و به میزبانی اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل منطقه ۱۳ پس از بررسی همه جانبه مانور برگزار گردید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ