پیشرفت ۳۰ درصدی گازرسانی به روستاهای استان قزوین در دولت سیزدهم

اقتصاد ایران: قزوین- مدیرعامل شرکت گاز قزوین گفت: طی سه سال دولت سیزدهم گازرسانی به روستاهای قزوین ۳۰ درصد پیشرفت داشت و تاکنون ۱۱۹ روستا از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی حجتی‌پور ظهر دوشنبه در حاشیه تور رسانه‌ای بازدید از پروژه گازرسانی به روستاهای صعب‌العبور الموت شرقی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از شهرستانک تا روستا جوتان مسیر ۱۵ کیلومتر کوهستانی است که شهرستانک تقریباً نقطه صفر دشت الموت محسوب می‌شود و طبق سرشماری سال ۹۵ دارای ۵۰ خانوار است.

مدیرعامل شرکت گاز قزوین بیان کرد: پروژه گازرسانی روستای یرک با هزار ۷۰۰ شبکه داخلی و هفت کیلومتر شبکه‌گذاری به اتمام رسیده و ۱۲ کیلومتر مسیر آن تا روستای یرک ۱۲ کیلومتر باقی‌مانده است.

وی افزود: از روستای یرک تا جوتان هزار و ۸۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری شده و در نظر داریم تا انتهای سال جاری این دو روستا تحت پوشش گاز قرار بگیرد.

این مسؤول بیان کرد: پروژه گازرسانی دو روستای دیگر از هفت روستای برنامه‌ریزی شده در هفته دولت به اتمام می‌رسد و سه روستای باقی‌مانده نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه استان قزوین ۸۵۰ روستا دارد عنوان کرد: بر اساس سرشماری جمعیت سال ۱۳۹۵ از این تعداد ۷۷۴ روستا دارای قابلیت گازرسانی هستند و تاکنون ۶۶۵ روستا از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند.

این مسؤول تصریح کرد: ۱۳ روستای سلیمان‌آباد ایلان چوثر، طاله کلایه، هنیز، ویار، علین، فلار، قلعه، اسبک، اسماعیل آباد و کذلک با اعتباری بالغ بر ۴۸۰ میلیارد ریال تا هفته دولت از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

وی تأکید کرد: با گازدار شدن این ۱۳ روستا ۵۴۹ خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده و تعداد روستاهای برخوردار از گاز استان در دولت سیزدهم به ۱۱۹ روستا افزایش پیدا خواهد کرد و با این اقدام تعداد روستاهای گازدار شده به ۶۷۸ روستا افزایش پیدا می‌کند که درصد بهره‌مندی خانوار روستایی استان از ۹۴ به ۹۴/۶ درصد می‌رسد.

حجتی پور با تأکید بر اینکه قبلاً سرانه هر خانوار برای گازرسانی حدود ۴۵ میلیون تومان بود اما در شرایط فعلی این سرانه به‌طور متوسط ۱۲۰ میلیون تومان است تشریح کرد: در حال حاضر عملیات گازرسانی به ۴۹ روستا در دست اجراست و پروژه گازرسانی به ۲۷ روستای استان در مرحله طراحی و تهیه پکیج است که در صورت دریافت مجوز از شرکت ملی گاز در برنامه گازرسانی سال جاری قرار خواهد گرفت.

وی در پایان با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم مطرح کرد: طی سه سال دولت سیزدهم گازرسانی به روستاهای قزوین ۳۰ درصد پیشرفت داشت و تاکنون ۱۱۹ روستا از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند و هدف‌گذاری گازرسانی به ۱۸۰ روستا نیز در نظر گرفته شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ