اسرائیل در بحران و وحشت؛تحلیل عطوان از پاسخ ایران و مقاومت

اقتصاد ایران: یک تحلیلگر شناخته شده جهان عرب با تاکید بر اینکه اسرائیل روزهای وحشتناک و مرگباری را در انتظار پاسخ ایران و محور مقاومت می‌گذراند، تاکید کرد دشمن صهیونیستی با جنایت ترور شهید هنیه در تهران، خطای مهلکی مرتکب شد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم و تحلیلگر برجسته فلسطینی در یادداشت جدید خود به سناریوهای پاسخ ایران و محور مقاومت به جنایت‌های تروریستی رژیم اشغالگر در به شهادت رساندن «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و «فؤاد شکر» فرمانده نظامی ارشد حزب الله پرداخته و نوشت: واکنش انتقام جویانه محور مقاومت به اشغالگران و هدف قرار دادن مواضع پیشرفته رژیم صهیونیستی در عمق اراضی اشغالی، امری حتمی بوده و در هر لحظه ممکن است رخ دهد.

پاسخ ایران و محور مقاومت به اشغالگران چگونه خواهد بود؟

عطوان افزود: اما چندین سوال در این میان وجود دارد که بارزترین آنها به این شکل است: آیا این پاسخ انتقام جویانه به صورت یک حمله، دو یا سه و یا پنجگانه خواهد بود؟ مواضع دشمن صهیونیستی که قرار است موشک‌ها و پهپادهای مقاومت آنها را هدف قرار دهند کدام هستند؟ آیا این مواضع صرفاً نظامی و یا نظامی و غیرنظامی با هم خواهند بود؟ در این میان کسانی که قدرت ایران و محور مقاومت را در پاسخ به دشمن صهیونیستی مورد تردید قرار می دادند، اکنون کجا هستند؟ آنها محو شده‌اند و دشمن اشغالگر که به جنگ‌های خونین و سرویس‌های جاسوسی خود در طراحی و اجرای عملیات‌های تروریستی علیه نمادهای مقاومت افتخار می‌کرد، اکنون در وحشت و انتظار قرار دارد و منتظر حمله ای بسیار دردناک و بی‌سابقه با نتایجی فاجعه بار است.

اسرائیل با ترور هنیه اشتباهی مرگبار مرتکب شد

این تحلیلگر فلسطینی تصریح کرد: شواهد حاکی از آن است که این پاسخ مقاومت به شکل جمعی و از 5 جبهه صورت خواهد گرفت که ایران، جبهه اول و اصلی آن است و در صدر عملیات انتقام قرار دارد. اسرائیل بزرگترین خطای خود را زمانی انجام داد که اقدام به ترور شهید اسماعیل هنیه در داخل تهران کرد و با این اقدام احمقانه، موجودیت خودش را در یک جنگ سرنوشت ساز انداخت؛ جنگی که شاید از آن هرگز جان سالم به در نبرد. همچنین بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و متحدان او اشتباه مرگباری را در محاسباتشان مرتکب شدند.

در ادامه این مقاله آمده است: نتانیاهو و دوستانش تصور می‌کردند محور مقاومت در مقابل این تجاوزات واکنشی نشان نخواهد داد، یا واکنش آن محدود خواهد بود؛ مانند عملیات «وعده صادق» جمهوری اسلامی ایران که صرفاً در قالب یک پیام هشدار برای اشغالگران انجام شد، نه بیشتر و نه کمتر. قبل از این، جنگ‌های رژیم صهیونیستی با ارتش‌های عربی بود که هیچ گونه آمادگی نداشتند و این رژیم می‌توانست در آنها به پیروزی‌های نمادین برسد. اما در برابر مقاومت، چنین معادله‌ای هرگز صدق نمی‌کند و جنگ‌هایی که دشمن صهیونیستی با گروه‌های مقاومت داشت، مستثنا از این قاعده است؛ از جمله جنگ جولای 2006 با حزب الله یا نبرد طوفان الاقصی که اکنون در آن قرار داریم.

روزهای مرگبار برای اسرائیل

این تحلیلگر عرب زبان تاکید کرد: ما درباره مواضع دشمن صهیونیستی که قرار است، مورد هدف قرار بگیرد اطلاعاتی نداریم، اما از لابه‌لای بیانیه‌ها و اظهارات رهبران محور مقاومت درباره پاسخ به دشمن صهیونیستی، می‌توانیم چندین مورد را استنباط کنیم:

- مجلس شورای اسلامی ایران یک جلسه فوق العاده برای بررسی چگونگی پاسخ به جنایت ترور اسماعیل هنیه در تهران برگزار کرده است.

- زمانی که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله در سخنرانی اخیر خود گفت «رژیم اشغالگر همه خطوط قرمز را با ترور فواد شکر زیر پا گذاشت و اکنون کمی بخندد، اما بداند که بسیار گریه خواهد کرد»، به این معناست که مواضع حیاتی و غیرنظامی دشمن صهیونیستی همانند فرودگاه‌ها و بنادر، نیروگاه‌های برق و تاسیسات آب از جمله بارزترین زیرساخت‌های این رژیم هستند که در تیررس موشک‌ها و پهپادهای مقاومت قرار دارند و مورد هدف قرار خواهند گرفت.

- انجام عملیات استشهادی در قلب تل‌آویو و به هلاکت رسیدن دو صهیونیست، شاید سرآغاز پیوستن اعراب اراضی اشغالی 1948 به نبرد طوفان الاقصی و وحدت میادین در کنار غزه و کرانه باختری باشد.

- پاسخ یمنی‌ها به تجاوز دشمن صهیونیستی به الحدیده، تا امروز به تعویق افتاده و ما بعید نمی‌دانیم که این پاسخ بسیار گسترده باشد و در آن موشک‌های بالستیک با کلاهک جنگی به وزن 500 کیلوگرم با برد 2500 کیلومتر در کنار پهپادهای سریع و مرگبار که تاکنون وارد میدان نشده‌اند، به سمت مواضع دشمن اشغالگر شلیک شوند.

- قطعاً مقاومت در غزه و گردان‌های آن در این پاسخ انتقام جویانه به دشمن مشارکت خواهند داشت و زمین را زیر پای اسرائیلی‌ها به لرزه در می‌آورند.

- همچنین نباید مقاومت اسلامی عراق را فراموش کنیم که نقش مستقیمی در پاسخ محور مقاومت به اشغالگران خواهد داشت. طبیعتاً مقاومت اسلامی عراق که پایگاه‌های آمریکا را در سوریه و عراق مورد هدف قرار می‌دهد و موشک‌های خود را به سمت بندر ایلات، حیفا و اسدود شلیک می‌کند، در این پاسخ انتقام جویانه به صهیونیست‌ها هرگز نقش تماشاچی نخواهد داشت و ساکت نمی‌نشیند و شاید به شکل مستقیم وارد عمل شود.

عبدالباری عطوان در ادامه یادداشت خود تاکید کرد: ساعات آینده برای اسرائیل بسیار بحرانی و وحشتناک است؛ زیرا موشک‌ها و هدهدهای مقاومت (اشاره به پهپادها) به پرواز در خواهند آمد و محور مقاومت از نقش حامی و پشتیبان به مرحله جنگ مستقیم با دشمن صهیونیستی وارد می‌شود تا زمینه ساز آزادی فلسطین باشد.

در پایان این مقاله آمده است: اقدام آمریکا در اعزام ناوهای خود هرگز محور مقاومت را نمی‌ترساند و موجب توقف طرح‌های انتقام جویانه آن نمی‌شود. اسرائیل و آمریکا باید تاوان بدهند؛ اولی به خاطر جنایات نسل کشی و خونریزی در فلسطین، لبنان و یمن و دومی به خاطر چراغ سبز نشان دادن به این رژیم جنایتکار و حمایت نامحدود از آن.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ