تولید فراری اس‌اف۹۰ استراداله به پایان رسید و مدل روما هم به دنبال او خواهد رفت

اقتصاد ایران: عصر خودرو- خط تولید فراری هرگز اینقدر کوچک و کم عضو نبوده. همیشه در اصطبل مارانلو اتفاقی در حال رخ دادن است، چه اضافه شدن یک مدل جدید به خط تولید، چه یک خودروی نسل بعدی در مراحل پایانی ساخت و یا یک مدل به‌روزرسانی شده یا حتی یک نسخه ویژه. اگرچه این ماه شاهد عرضه هیچ خودروی جدیدی از فراری نیستیم، اما اسب خشمگین ایتالیایی با دو برادر خود یعنی SF۹۰ Stradale و ۸۱۲ GTS وداع می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، فراری در یک سند مربوط به نتایج فروش نیمه اول سال 2024 درباره پایان تولید مدل کوپه و کروک خود صحبت کرد. مدل کوپه به زودی با یک مدل جدید جایگزین خواهد شد که اولین بار در ماه آگوست سال 2023 در حال آزمایش دیده شد. مدل کروک یا سقف متحرک نیز قبلاً با مدل 12Cilindri Spider جایگزین شده است. پایان تولید SF90 فقط به نسخه معمولی آن اشاره دارد زیرا تحویل نسخه XX از سه‌ ماهه دوم سال جاری میلادی آغاز شده بود.

مدل‌های Roma و 812 Competitzione کمپانی فراری به پایان دوره عمر خود نزدیک می‌شوند که این موضوع بر تحویل آنها تأثیر گذاشته است. انتظار می‌رود که مدل Roma Spider به دلیل جدیدتر بودن همچنان در خط تولید باقی بماند.

 

در مورد مدل 812 Competitzione باید اشاره کرد که اکنون جای خود در خط تولید را به مدل 12Cilindri داده است. این مدل جدید دارای 819 اسب بخار قدرت از یک موتور 6.5 لیتری V-12 تنفس طبیعی است که دور موتور آن به عدد 9500 دور در دقیقه می‌رسد. این مدل جدید ترکیبی از تیزی و سرعت مدل 812 Competitzione و ویژگی‌ های گرند تورینگ 812 Superfast است.

تا ماه ژوئن سال 2024، فراری 7044 خودرو در سراسر جهان تحویل داده است که نسبت به شش ماه اول سال 2023 یک درصد افزایش داشته است. آینده روشن به نظر می‌رسد زیرا این سازنده معروف سوپراسپرت ایتالیایی سفارشات کافی برای مشغول بودن خط تولید خود تا سال 2026 دارد. این رشد تولید به دلیل تقاضای بالا برای مدل‌ های جدید 12Cilindri است. صدالبته باید اشاره کرد که کراس‌اور سوپراسپرت فراری به نام Purosangue مدتی است وارد بازار شده و این کمپانی را وارد بازار کراس‌اور ها کرده است، جایی که فراری هیچ اسم و رسم و تجربه‌ای ندارد.

برخلاف لامبورگینی که کراس‌اور Urus نیروی محرکه فروش آن است، فراری تعهد داده است که به یک برند متمرکز روی کراس‌اور ها تبدیل نشود. به یاد داشته باشید که تولید مدل  Purosangue فراری به تنها 20 درصد از کل تولید سالانه این برند محدود خواهد شد.

علاوه بر ترکیب غنی از مدل‌ های احتراقی و پلاگین هایبریدی، خط تولید فراری شامل یک مدل کاملاً الکتریکی خواهد شد که در اواخر سال 2025 عرضه می‌شود. این مدل اخیراً با بدنه تغییر یافته Levante از شرکت مازراتی و اگزوز های چهار گانه فیک در حال آزمایش دیده شده است. اما طبق آخرین اخبار، نسخه واقعی آن کاملا متفاوت خواهد بود.
فراری همچنین اعلام کرده که یک هایپرکار جدید نیز در راه است. باید منتظر بود و دید این کمپانی اصیل و با سابقه ایتالیایی باز هم مدل های عجیب و خارق‌العاده‌ای برای آینده در دست ساخت دارد یا نه.


توضیح:
خودروسازان ایتالیایی از گذشته برای خودرو های سقف متحرک خود از پسوند Spider که به معنی عنکبوت است استفاده می‌کنند. به این نوع خودرو ها در انگلیسی Convertible گفته می‌شود. در فارسی محاوره بیشتر از کلمه کروک استفاده می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ