شوک بزرگ به سرخابی‌ها در آستانه لیگ نخبگان

اقتصاد ایران: پس از طولانی شدن پروسه بازسازی ورزشگاه آزادی مسئله تعیین استادیوم محل میزبانی دو تیم پرطرفدار پایتخت به کلاف سردرگمی تبدیل شده است.

برترین‌ها: پس از طولانی شدن پروسه بازسازی ورزشگاه آزادی مسئله تعیین استادیوم محل میزبانی دو تیم پرطرفدار پایتخت به کلاف سردرگمی تبدیل شده است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا به باشگاه‌های حاضر در لیگ نخبگان آسیا اعلام کرده نهایتا تا یک ماه قبل از شروع مرحله گروهی دو ورزشگاه اصلی و آلترناتیو جهت میزبانی دیدارهای خانگی خود معرفی کنند. از آنجا که مرحله گروهی این مسابقات قرار است طی روزهای 24 و 25 شهریور برگزار شود، استقلال و پرسپولیس به عنوان دو نماینده ایران تا روز 25 مرداد مهلت دارند نسبت به معرفی ورزشگاه محل میزبانی بازی‌هایشان اقدام کنند. این در حالی است که هنوز تکلیف میزبانی این دو باشگاه در لیگ برتر هم مشخص نیست چه برسد به لیگ نخبگان آسیا..!

روز گذشته باشگاه پرسپولیس با انتشار اطلاعیه‌ای از اطمینان مدیر ورزشگاه آزادی به رضا درویش درباره آماده‌سازی این استادیوم برای لیگ الیت خبر داد. با این حال امروز مهدی نصیبی، مدیر مجموعه ورزشی آزادی صراحتا ادعای مدیرعامل باشگاه پرسپولیس را تکذیب کرد تا باز هم مشخص شود که هنوز تاریخ دقیقی برای اتمام بازسازی این پروژه تعیین نشده است. نصیبی در این رابطه اظهار داشت: من با درویش صحبت و از او گلایه کردم. به مدیرعامل پرسپولیس گفتم من چه زمانی قول دادم این ورزشگاه در فلان تاریخ در اختیار پرسپولیس قرار می‌گیرد؟ هر زمان که ورزشگاه آزادی آماده شد در اختیار هواداران فوتبال قرار خواهد گرفت.

بر اساس گفته‌ها و شنیده‌ها به نظر می‌رسد ورزشگاه آزادی به هفته‌های اول و دوم لیگ نخبگان آسیا نمی‌رسد و سرخابی‌ها در صورت میزبانی در این دو هفته نمی‌توانند در ورزشگاه آزادی به میدان بروند و باید ورزشگاه دیگری را معرفی کنند. نکته نگران کننده برای سرخپوشان تهرانی آنجاست که طبق ادعای باشگاه پرسپولیس ورزشگاه آزادی به عنوان مکان میزبانی سرخپوشان در لیگ نخبگان به AFC معرفی شده و در صورت آماده نشدن این استادیوم امکان سلب میزبانی از این تیم و انتقال دیدار هایشاگردان گاریدو به ورزشگاهی در خارج از کشور وجود خواهد داشت.

از طرفی مسئولان استقلال امروز با جواد نکونام صحبت خواهند کرد تا یک ورزشگاه را به‌عنوان میزبان بازی‌های هفته‌های ابتدایی لیگ نخبگان آسیا معرفی کنند. از ورزشگاه‌های امام رضا (ع) مشهد، امام خمینی (ره) اراک، تختی تهران و یک ورزشگاه دیگر به‌عنوان کاندیدای میزبانی استقلال در لیگ نخبگان آسیا نام برده می‌شود.

در مورد ورزشگاه امام رضای مشهد مشخص نیست آبی‌ها بتوانند از این مکان برای دیدارهای آسیایی خود استفاده کنند چرا که هر استادیومی باید استانداردهای دقیق مدنظر AFC را داشته باشد و اگر ورزشگاه آزادی یا امام رضا(ع) تایید نشوند، همانطور که در مورد پرسپولیس گفته شد بلافاصله AFC بازی‌های خانگی آنها را به کشور ثالث منتقل می‌کند و در این صورت نماینده های ایران باید تبعات و هزینه‌های زیادی را متقبل شوند. بعید است که استقلالی‌ها حاضر شوند با معرفی مشهد به عنوان میزبان لیگ نخبگان دست به چنین ریسک بزرگی زده و احتمال رفتن به کشور ثالث را فعال کنند.

ورزشگاه تختی تنها گزینه دومی است که در پایتخت برای استقلال و پرسپولیس موجود است اما همین ورزشگاه هم استانداردهای لازم را ندارد. یکی از مسئولان این ورزشگاه به صراحت اعلام کرده نباید به حل مشکلات موجود بر سر راه میزبانی ورزشگاه تختی از دیدارهای آسیایی سرخابی‌ها امیدوار بود تا مشخص شود بازیهای خانگی استقلال و پرسپولیس در لیگ نخبگان امسال کلاف سر در گمی است که معلوم نیست چگونه باز خواهد شد. آن هم در شرایطی که در این دوره رقابتها قطعا استقلال با الهلال همگروه است و پذیرای نیمار خواهد بود، پرسپولیس هم مانند دوره قبلی با کریس رونالدو و یارانش در النصر باید دیدار کند.

این سو مدیریت که منجر به بلاتکلیفی و دردسر سرخابی‌ها شده واکنش‌های انتقادی زیادی را در پی داشته است مثلا مجری صداوسیما در این رابطه با کنایه گفت: با این دست فرمون احتمالا بازی‌های استقلال و پرسپولیس در حیاط مدارس تهران برگزار شود!

یکی از هواداران استقلال اعتراض خود را به این شکل عنوان کرد: بعد از چندسال که به هر بهونه‌ای از آسیا ما رو حذف می‌کردن، امسال دلمون خوش بود می‌ریم بازیهای آسیایی استقلال رو از نزدیک می‌بینیم.

ولی انگار مسئولین بی‌عرضه‌تر از این حرفها هستن که توی پایتخت یه استادیوم رو فقط قابل استفاده نگه دارن، ساختنش پیشکش. آره AFC حتما تختی رو تایید می‌کنه.

هوادار پرسپولیس در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: واقعا خنده داره پایتخت ایران استادیوم نداشته باشه واسه برگزاری یه بازی از لیگ داخلی، هر جای دنیا این فاجعه مساوی بود با استعفای دسته جمعی مدیراش.

یکی دیگر از کاربران توییتر با انتشار تصویر زیر نوشت: من هیچ، من نگاه اون وقت نمی‌تونن تو استادیوم آزادی ۵ تا صندلی بذارن

شوک بزرگ به سرخابی‌ها در آستانه لیگ نخبگان

پ

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ