فارس در صدر استان‌های کشور در تقاضای فرزندخواندگی دختران

اقتصاد ایران: شیراز- مدیرکل بهزیستی فارس گفت: در زمینه فرزندخواندگی جزء ۶ استان برتر هستیم که در حال حاضر ۶۵۰ خانواده متقاضی سرپرستی هستند که فرزند دختر گزینه اول انتخابشان است.

محمدرضا هوشیار در گفتگو با مهر، بیشتر بودن متقاضیان کودکان شیرخوار با جنسیت دختر را از چالش‌های مهم فرزندخواندگی مطرح کرد و اظهار داشت: این نگرش باید اصلاح شود؛ زیرا تمامی فرزندان در سنین مختلف و با هر جنسیتی نیاز به والدین دارند و حق دارند که از آغوش گرم خانواده بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲۲ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست واجد شرایط به خانواده‌های متقاضی فرزندخوانده سپرده شده که از این تعداد ۵۰ نفر پسر و ۷۲ فرزند با جنسیت گزارش شده است.

هوشیار، داشتن سلامت زوجین و افرادی که در نوبت فرزندخواندگی هستند را از شروط اصلی برای فرزند خواندگی دانست و بیان داشت: متقاضیان فرزندخواندگی باید دارای شرایط مختلفی باشند که یکی از این موضوعات بحث سلامت افراد است.

به گفته این مقام مسئول بی‌سرپرست‌بودن یا بدسرپرست‌بودن کودک باید مورد تأیید مقام قضائی قرار بگیرد؛ به همین منظور تعداد فرزندان قابل‌واگذاری نسبت به تعداد متقاضیان محدود است.

مدیرکل بهزیستی فارس در خصوص پذیرش فرزندخواندگی اظهار داشت: میزان درخواست بسیار زیاد است و چندین برابر تعداد کودکانی که قابل واگذاری هستند.

وی با بیان اینکه متقاضیان فرزندخواندگی باید ابتدا در سامانه فرزندخواندگی ثبت‌نام کنند و پس از بارگذاری مدارک از سوی کارشناسان مورد مصاحبه قرار می‌گیرند افزود: اولویت نخست واگذاری فرزند با زوج‌های دارای بدون فرزند و اولویت دوم بانوان مجرد و در نهایت خانواده‌های دارای فرزند در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرند.

هوشیار بیان کرد: بهزیستی استان در راستای تأمین چتر حمایتی برای کودکان و ایجاد پناهگاه امن در تلاش است، فرزندانی که از داشتن سرپرست مناسب محروم هستند اما اقوام سببی و نسبی دارند، شناسایی و از ظرفیت آنها برای حمایت و نگهداری این کودکان استفاده شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ