۶۰ هزار نفر اتباع خارجی مجاز با کارت هویت در مرکزی حضور دارند

اقتصاد ایران: اراک- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: ۶۰ هزار نفر اتباع خارجی مجاز با کارت هویت الکترونیکی در این استان حضور دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام نظری ظهر دوشنبه در نشست ستاد ساماندهی اتباع خارجی استان مرکزی اظهار کرد: این استان توان افزایش شهرستان مجاز برای وجود اتباع خارجی را ندارد که در این راستا حضور این قشر در شهرهای اراک، دلیجان، ساوه و دیگر شهرستان‌های استان ممنوع اعلام شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: به طور حتم چنانچه در خصوص ممنوعیت اتباع اقدامی صورت نگیرد شاهد حضور جمعیت بالایی از اتباع استان‌های البرز و تهران در استان مرکزی خواهیم بود که به شدت با این موضوع مخالف هستیم.

نظری بابیان اینکه برای تأمین نیروی کار کشور باید از ظرفیت‌های داخلی بهره گیری کرد، افزود: بدون تردید بکارگیری اتباع غیر مجاز تهدیدی برای امنیت کشور خواهد بود.

وی گفت: در حال حاضر ۶۰ هزار نفر اتباع خارجی مجاز با کارت هویت الکترونیکی در استان حضور دارند همچنین حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر اتباع غیرمجاز و بدون کارت هویت در استان ساکن هستند که باید شناسایی و از استان خارج شوند.

ممنوعیت بکارگیری اتباع پیگیری می‌شود

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استان مرکزی هم در این نشست با بیان اینکه شعبه ویژه دادگستری برای اتباع خارجی پیش‌بینی شده و به صورت خاص به پرونده آنان رسیدگی خواهد شد، افزود: محدودیت حضور اتباع خارجی در شهرهای محلات و زرندیه به شدت مورد توجه و پیگیری است.

احمدرضا آدینه گفت: علی رغم اینکه بکارگیری اتباع از سوی کارفرما به جز در برخی مشاغل از جمله لایروبی قنوات و کار در واحدهای ساختمانی در ۹ شهر استان ممنوع شده اما برخی کارفرمایان همچنان مشتاق به حضور اتباع در این استان هستند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ