این شهرستان لقب هندوستان ایران را دارد

اقتصاد ایران: شهرستان طارم فقط 10درصد از مساحت زنجان را در اختیار دارد، اما به‌دلیل استعدادهای کشاورزی و دامپروری، حاصلخیزی اراضی و برخورداری از شرایط اقلیمی مناسب،به‌ هندوستان ایران شهره است؛ شهرستانی که 50درصد جمعیت زنجان را در خود جای داده و با محصول برنج و زیتون خود هم مشهور است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری،جذابیت‌های طارم ،حدود 50درصد زیتون ایران در طارم تولید می‌شود و تنوع محصولات کشاورزی و باغی طارم چون سیر (طارم رتبه دوم سیر بعد از همدان را دارد) هم بالاست. سیدسعید صفوی،مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان با بیان اینکه بیشترین درختان زیتون را در طارم شاهد هستیم، می‌گوید:‌ «همچنین باغ‌های انجیر، گیلاس، انار، محصولات کشاورزی و تنوع گونه‌های گیاهی طارم را به‌عنوان هندوستان ایران مطرح کرده است.»


طارم چهارفصل


زنجان یک استان چهارفصل با ویژگی‌های خاص طبیعی است، اما طارم علاوه بر 4 فصل بودن ویژگی‌های خاص‌تری از نظر آب‌وهوایی دارد. مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان با بیان اینکه طارم به‌دلیل قرار گرفتن در همسایگی گیلان و اردبیل، حتی در زمستان هم شاهد کشت برخی محصولات است می‌گوید: «طارم یکی از شهرستان‌های هشت‌گانه زنجان در شمال این استان است که ناهمواری‌های بسیار و رودخانه پرآب و خروشان قزل‌اوزن، دره عمیقی را در آن ایجاد کرده است.‌


همه هندوستان‌های ایران


شهرستان جیرفت در استان کرمان اقلیم منحصر به فردی دارد؛ چنان‌که گفته می‌شود در جیرفت فقط 2روز زمستان بروز می‌کند. آب‌وهوای بهاری و تابستانی این منطقه و همچنین محصولات کشاورزی آن که به محصولات کشاورزی هندوستان نزدیک است، سبب شده که به جیرفت هم هندوستان ایران بگویند. جالب اینکه از جیرفت به‌عنوان کالیفرنیا نیز یاد می‌شود. همچنین کرمانشاه به‌دلیل تنوع قومی، زبانی، مذهبی و اقوام کرد، لک، لر، آذری و فارس به‌عنوان هندوستان شهره است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ