کردستان رتبه برتر کشور را در جمع‌آوری فریضه زکات دارد

اقتصاد ایران: سنندج_مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان گفت: کردستان در جمع‌آوری فریضه زکات از استان‌های برتر کشور است که با همراهی خیرین و معتمدین جمع‌آوری و توزیع می‌شود.

رضا طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بخشی از منابعی که می‌تواند نیاز مددجویان کمیته امداد را تأمین کند کمک‌های مومنانه است که یکی از این کمک‌ها در قالب زکات است.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه شورای زکات در کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان قرار دارد، افزود: ثبت و ضبط تمامی فعل و انفعالاتی است که در راستای فریضه الهی زکات در استان انجام می‌شود از وظایف شورای زکات استان محسوب می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: تمامی وجوهاتی که در قالب زکات جمع‌آوری می‌شود توسط معتمدین، خیرین جمع‌آوری و توزیع می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خمینی کردستان اذعان کرد: نیازمندان توسط کمیته امداد شناسایی و توسط شورای زکات به خیرین و معتمدین معرفی می‌شوند تا زکات جمع‌آوری شده بین آنها توزیع شود.

طوسی تصریح کرد: در کردستان وجوهات خوبی به وسیله خیرین و معتمدین جمع‌آوری شده و کردستان در زمینه فریضه الهی زکات رتبه برتر کشور را دارد.

وی از همه افرادی که می‌توانند زکات خود را در اختیار نیازمندان آسیب‌پذیر قرار دهند درخواست کرد؛ همکاری لازم را با اعضای شورای زکات در استان داشته باشند تا بتوانیم زکاتی که باید به دست مستضعفان برسد جمع‌آوری شود.

وی از اعتماد مردم استان به مراکز خیریه و مراکز نیکوکاری و شورای زکات تقدیر کرد و گفت: امیدواریم امسال با کمک ادارات همسو از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، جهاد کشاورزی و بهزیستی بتوانیم کمک‌ها را جمع‌آوری و به دست نیازمندان برسانیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ