مدیران شهری یزد با هیئت استانی «هوبی» چین دیدار کردند

اقتصاد ایران: یزد- مدیریت شهری شهر میراث جهانی یزد میزبان هیئت رسمی ۶ نفره از مقامات چینی بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، هیئت رسمی ۶ نفره از مقامات استان «هوبی» چین با حضور در صحن شورای اسلامی شهر یزد با ابوالقاسم محی الدینی شهردار یزد و اعضای شورای اسلامی شهر دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که با حضور ابوالقاسم محی الدینی شهردار یزد، عزیزالله سیفی رییس شورای اسلامی شهر، تنی چند از اعضای شورا و تعدادی از مدیران شهرداری برگزار شد، هیئت رسمی شش نفره از مقامات کمیته استانی آموزش، علوم، بهداشت و ورزش استان «هوبی» که در یک سفر دو روزه برای آشنایی با استان یزد و توسعه ارتباطات بین دو استان، به شهر میراث جهانی یزد سفر کردند، از تمایل و عزم مقامات دو طرف برای ایجاد کانال های ارتباطی سخن گفتند و ضمن برشمردن ویژگی ها و پتانسیل های استان «هوبی»، از میهمان نوازی شهر یزد تشکر کردند.

گفتنی است؛ در جلسه هیئت مذکور با مهران فاطمی استاندار یزد در محل مرکز خدمات سرمایه گذاری، پیش نویس تفاهم نامه همکاری های بین دو استان به رییس هیئت تحویل شد که پس از تایید وزارت امور خارجه طرفین، اجرایی خواهد شد.

در همین راستا، شهردار یزد از پیشنهاد خواهرخواندگی یزد و شهر «جینگژو» در جنوب استان «هوبی» استقبال کرد که در بندهای تفاهم همکاری استانی قید شده و پس از مذاکره شهرداران و تایید وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، به جمع خواهرخوانده های شهر یزد اضافه خواهد شد.

شهر «جینگژو» یا «جیانگژو» شهری تاریخی است در جنوب استان «هوبی» که با جمعیتی بالغ بر ۵ میلیون نفر در کرانه رود مشهور «یانگ تسه» واقع شده و به لحاظ قرابت و بافت تاریخی، بهترین گزینه برای خواهرخواندگی با یزد است و از طرف هئیت چینی پیشنهاد شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ