اتحاد تاریخی شیعه و سنی بعد از شهادت «هنیه»

اقتصاد ایران: اتحاد میان اهل تسنن و شیعیان بعد از اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در حق اسماعیل هنیه و ابعاد پاسخ محور مقاومت به تجاوزات تل آویو از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: توجه جهانیان همچنان به موضوع واکنش قطعی محور مقاومت به ترورهای اخیر رژیم صهیونیستی در تهران و بیروت معطوف است به طوری که تحلیلگران از وحشت صهیونیست‌ها از وعده صادق ۲ سخن می‌گویند.

اتحاد تاریخی شیعه و سنی بعد از شهادت «هنیه»

روزنامه القدس العربی در خصوص فلسطین نوشت: اوضاع برای فلسطینی‌ها و نبرد آنها با اشغالگران صهیونیست به مرحله حساسی رسیده است. صهیونیست‌ها نتوانسته‌اند به آرزوهای خود برای تأمین امنیت به اصطلاح سرزمین موعود بعد از گذشت دهه‌های طولانی دست پیدا کنند. فلسطینی‌ها نیز در برابر فشارهای تل آویو و سیاست‌های کشتار سرخم نکرده‌اند. ترورهای اخیر تل آویو با وجود حمایت‌های غرب و توان نظامی بالا نمی‌تواند کفه ترازو را به نفع این رژیم تغییر دهد چرا که حق با فلسطینی‌ها است و زمانی که حق با انسان باشد اراده و قدرتش دو چندان می‌شود.

اتحاد تاریخی شیعه و سنی بعد از شهادت «هنیه»

روزنامه رأی الیوم در خصوص ترور اسماعیل هنیه نوشت: صحنه نماز خواندن رهبر ایران بر پیکر اسماعیل هنیه بهترین صحنه برای توصیف اتحاد امت اسلامی و اتحاد میان شیعه و سنی و آغازی بر پایان فصل اختلافات تاریخ این امت به شمار می‌رود. همان طور که خداوند در قرآن کریم می‌فرماید برترین شما نزد خداوند باتقواترین شما است باید صرف نظر از مذاهب مختلف به میزان تقوای اشخاص توجه داشته باشیم. پیامبر اکرم (ص) نیز در خصوص سلمان فارسی فرمود: سلمان از ما اهل بیت است. موضوعاتی که میان شیعه و سنی پیوند برقرار می‌کند بسیار بیشتر از موضوعات مورد اختلاف است. چه بسا جو مثبت حاکم بر کشورهای منطقه از ایران گرفته تا عربستان، ترکیه، امارات، قطر و مصر بتواند یک آغاز تاریخی برای جهان عرب و اسلام رقم بزند.

اتحاد تاریخی شیعه و سنی بعد از شهادت «هنیه»

روزنامه سوری الثوره در خصوص ترورهای سیاسی نوشت: ترورهای سیاسی در هیچ برهه‌ای از تاریخ اقدام شجاعانه به شمار نیامده و نمی‌آید. کسی که دست به ترور می‌زند در توهم پیروزی به سر می‌برد اما این واقعیت ندارد. ماهیت ترور، یک اقدام بزدلانه است که نشان از شکست دارد. این بدان معنی است که دشمن به مرحله شکست نهایی رسیده و دست به ترور می‌زند. درست است که شهادت یک فرمانده در محور مقاومت دردناک است اما زودگذر بوده و خیلی زود جایگزین می‌شود. آنچه که رژیم صهیونیستی دستاورد و پیروزی می‌داند آخرین میخی است که بر تابوت شکست خود می کوبد.

اتحاد تاریخی شیعه و سنی بعد از شهادت «هنیه»

روزنامه سوری الوطن در گزارشی نوشت: آمریکا باید مانع واکنش رژیم صهیونیستی به حملات قریب الوقوع محور مقاومت شود چرا که در غیر این صورت شاهد آغاز جنگ فراگیر در منطقه خواهیم بود؛ جنگی که شدیدترین درگیری در منطقه از زمان تأسیس رژیم جعلی صهیونیستی خواهد بود. به نظر می‌رسد کابینه رژیم صهیونیستی بعد از سفر اخیر نتانیاهو به آمریکا و دریافت حمایت از سوی کنگره این کشور تصمیم گرفته دامنه آتش را به سمت لبنان بکشاند.

اتحاد تاریخی شیعه و سنی بعد از شهادت «هنیه»

روزنامه یمنی المسیره در خصوص تحولات منطقه نوشت: هیچ تفاوتی میان رؤسای جمهور آمریکا از لحاظ گزینه‌ها و اهداف وجود ندارد. رژیم صهیونیستی نیز مانند آمریکا برای جنگ افروزی در منطقه به دنبال بهانه بود که حادثه ساختگی جولان اشغالی این بهانه را به دستش داد. آمریکایی که به بهانه سلاح‌های کشتار جمعی در عراق اقدام به لشکرکشی به این کشور می‌کند چطور انتظار دارد کشوری در اندازه ایران برای حق مشروع دفاع از خود وارد عمل نشود و یا واشنگتن برای این حق مشروع شرط و شروط تعیین کند؟ دلیلی ندارد ایران و محور مقاومت از جنگ منطقه‌ای هراسی داشته باشند بلکه این آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند که باید بترسند.

اتحاد تاریخی شیعه و سنی بعد از شهادت «هنیه»

روزنامه المراقب العراقی در این خصوص نوشت: توجه جهانیان همچنان به مسأله واکنش ایران به ترور اسماعیل هنیه معطوف است. طی روزهای گذشته موجی از هیأت‌های عربی و غربی به سمت ایران روانه شده‌اند تا برای کاهش سطح واکنش این کشور چانه زنی کنند؛ این در حالی است که تهران تمام این درخواست‌ها را رد کرده و پیام خود را به کشورهای عربی نیز مخابره کرده است. رسانه‌های عربی و غربی از موج فراری سخن می‌گویند که اراضی اشغالی شاهد آن است. همین انتظار و وحشت بخشی از واکنش ایران به شمار می‌رود. صهیونیست‌ها از وعده صادق ۲ هراس دارند.

اتحاد تاریخی شیعه و سنی بعد از شهادت «هنیه»

روزنامه عراقی الصباح در خصوص نظامیان آمریکایی در این کشور به نقل از یاسر الحسینی عضو پارلمان عراق نوشت: ما خواهان عملیاتی شدن مصوبه پارلمان عراق مبنی بر بیرون راندن نیروهای آمریکایی از این کشور در سریع‌ترین زمان ممکن هستیم. تشدید اقدامات دولت برای اجرای این مصوبه در آینده نزدیک ضروری و مهم است. نیروهای آمریکایی در عراق عناصر اشغالگری به شمار می‌روند که حاکمیت این کشور را نقض کرده‌اند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ