جلوگیری از اجرای حکم قلع و قمع درختان کهنسال در استان کرمان

اقتصاد ایران: کرمان- رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: اجرای حکم قلع و قمع درختان قدیمی نارضایتی عمومی را بدنبال دارد، بنابراین بایستی موضوع پیگیری و با تدبیر، از قطع درختان کهنسال در استان جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی صبح دوشنبه در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان کرمان، اظهار کرد: متأسفانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی مسئولین و دستگاه‌های متولی سهل‌انگاری کرده‌اند و شاهد تصرف اراضی دولتی توسط افراد سودجو هستیم.

وی افزود: بنابراین لازم است از این به بعد نظارت بیشتری انجام و از تصرف غیرقانونی عرصه‌های دولتی جلوگیری شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان سپس به زمین مورد مناقشه فراجا و ادارات منابع طبیعی و راه و شهرسازی اشاره کرد.

حمیدی ادامه داد: حدود ۶۸ هکتار زمین از دهه ۶۰ در اختیار فراجا در شهر سیرجان قرار گرفته بود و فراجا باید اسناد را در این سال‌ها دریافت می‌کرد.

وی افزود: مالکیت اکثر این اراضی تعیین و مشخص نشده است و بلاتکلیف مانده‌اند که بر اساس قانون این دستگاه‌ها متولی این اراضی هستند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: ظرف یکسال وفق قوانین و مقرراتی که بر نهضت ملی مسکن حکمفرما است، باید زمین مورد نظر بررسی و نتیجه گیری شود، آن میزانی که مورد نیاز فراجا است مورد استفاده قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: باید مشخص شود آن بخشی که بلااستفاده مانده به دستگاه‌های ذیربط واگذار شود و بعد از یکسال مجدداً در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان مطرح و اگر نیاز باشد، مصوبه دیگری تائید شود.

حمیدی سپس با تاکید کرد: اجرای حکم قلع و قمع درختان قدیمی با موانعی مانند بازتاب‌های اجتماعی منفی و نارضایتی عمومی مواجه است.

وی گفت: بایستی دستگاه‌های دولتی نظارت کنند و اجازه ندهند یک زمین دولتی مورد تصرف غیرقانونی قرار بگیرد و بعد از ۱۰ سال شاهد رشد درختان باشیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: هدف این نیست که از غاصبان اراضی دولتی حمایت شود بلکه بایستی از تصرف عرصه‌های دولتی جلوگیری کرد.

حمیدی یادآور شد: قلع و قمع درختان مثمر و غیر مثمر کهن پیامدهای نامطلوب اقتصادی و اجتماعی بدنبال دارد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ما برای کمک به متصرفان فعلی، با خلاء قانونی در دستگاه قضائی و خلاء اختیاری در دستگاه‌های ذیربط مواجه هستیم.

وی افزود: همچنین با اختلاف نظر راجع به تصمیم‌گیری ها درباره قلع و قمع درختان قدیمی روبرو می‌شویم.

حمیدی اظهار کرد: برای مثال در یکی از شهرهای شرقی کشور ۵ هزار درخت نخل ۳۰ ساله در یک باغ وجود دارد، که زمین این باغ سال‌ها پیش تصرف شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در پایان گفت: باید از طریق دستگاه قضائی و نمایندگان مردم، موضوع پیگیری و با تدبیر، از قطع درختان قدیمی جلوگیری شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ