سپاهان حریف اماراتی را دست کم نگیرد/امید به صعود

اقتصاد ایران: کارشناس فوتبال با بیان اینکه نباید تیم شباب الاهلی را دستکم گرفت، گفت: این تیم بازیکنان خوبی را در ترکیب خود دارد و سپاهان کار سختی برابر آن خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال سپاهان در اولین بازی خود در مرحله پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا روز سه شنبه ۱۶ مرداد در ورزشگاه نقش جهان اصفهان رو در روی شباب الاهلی امارات می‌رود. برنده این دیدار در بازی دوم مرحله پلی‌آف که حکم صعود به مرحله گروهی لیگ نخبگان آسیا را دارد باید ۲۳ مرداد در قطر به مصاف تیم الغرافه برود.

رسول کربکندی پیشکسوت فوتبال در گفت و گو با خبرنگار مهر، در رابطه با مصاف سپاهان و شباب الاهلی اظهار داشت: بازیکنان سپاهان پس از پایان لیگ برتر در فصل بیست و سوم و مسابقات جام حذفی، استراحت لازم را نداشته‌اند و خیلی زود به تمرینات فراخوانده شدند. زمان تمرین این بازیکنان هم خیلی طولانی نبوده است و در این مدت یک اردو در کشور ترکیه برای آنها تدارک دیده شد که چند بازی دوستانه هم انجام دادند.

سپاهان حریف اماراتی را دست کم نگیرد/امید به صعود

ریکاوری بازیکنان سپاهان کامل نبوده است

او ادامه داد: به نظرم بازیکنان ریکاوری خوبی نداشته‌اند اما نکته مثبت در سپاهان این است که یکسری بازیکن جوان به ترکیب این تیم اضافه شده که می‌تواند در ادامه مسابقات کمک زیادی به سپاهان کنند. بازیکنان جوان نسبت به بازیکنان باتجربه انگیزه بیشتری برای خودنمایی دارند. در دو سال اخیر به جز قهرمانی در جام حذفی سپاهان با اینکه خریدهای بزرگی را انجام داد اما نتوانست عناوین دیگری را به دست آورد و سال گذشته هم با اختلاف زیادی نسبت به تیم قهرمان (پرسپولیس) در رده سوم جدول لیگ برتر قرار گرفت و بازیکنان فصل گذشته سپاهان تأثیر مثبتی در تیم نداشتند.

او افزود: فوتبال امارات نسبت به ایران برتری ندارد اما باشگاه‌های این کشور با جذب بازیکنان با کیفیت خارجی تیم‌های خود را تقویت می‌کنند. تجربه نشان داده که بازیکنان خارجی تیم‌های عربی از تجربه بسیار خوبی برخوردار هستند و اثرگذاری زیادی در زمین بازی دارند. نکته مثبت دیدار با شباب الاهلی، میزبانی سپاهان از این تیم است و در صورت پیروزی باید در قطر به مصاف الغرافه برود.

خواسته هواداران سپاهان راهیابی تیم به مرحله گروهی لیگ نخبگان است

کربکندی تصریح کرد: قهرمانی در جام حذفی، نگرانی هواداران سپاهان را التیام داد و اکنون خواسته آنها این است که سپاهان به مرحله گروهی در لیگ نخبگان راه یابد. امیدوارم شاگردان «ژوزه مورایس» بتوانند با کمک هواداران از سد شباب الاهلی عبور کنند و یک گام به صعود به مرحله گروهی امیدوار شوند.

سپاهان حریف اماراتی را دست کم نگیرد/امید به صعود

۴ تیم نسبت به سایر باشگاه‌های لیگ برتری فاصله طبقاتی بیشتری دارند

کارشناس فوتبال در رابطه با عملکرد مدیران باشگاه سپاهان در نقل و انتقالات پیش فصل گفت: ۴ باشگاه در ایران در نقل و انتقالات بسیار فعال بوده اند که یکی از این باشگاه‌ها سپاهان است. فاصله طبقاتی مالی این ۴ تیم (سپاهان، تراکتور، استقلال تهران و پرسپولیس) از سایر باشگاه‌ها بیشتر است و امیدوارم بازیکنان جدیدی که وارد هر تیمی می‌شوند بتوانند سطح فوتبال کشورمان را بالا ببرند.

او تصریح کرد: سطح فوتبال ایران به نسبت کشورهای صاحب نام در این رشته رضایت بخش نیست و هنوز به کیفیت استاندارد نرسیده است. سپاهان با اینکه چند بازیکن با تجربه خود را از دست داده است اما در نقل و انتقالات فعالیت خوبی داشته و بازیکنان جوانی را به خدمت گرفته که سال گذشته در تیم‌های خود حرف اول را می‌زدند. امیدوارم این نفرات جدید یک شروع خوب برابر شباب الاهلی امارات داشته باشند تا با انرژی مضاعف گام به دیدار بعدی و در نهایت فصل بیست و چهارم لیگ برتر بگذارند.

سپاهان حریف اماراتی را دست کم نگیرد/امید به صعود

فوتبال ایران با کمبود دفاع وسط مواجه است

کربکندی با اشاره به نبود (محمد دانشگر، هادی محمدی و سیاوش یزدانی) در خط دفاع سپاهان برای بازی با شباب الاهلی گفت: در خیلی از بازی‌های فصل گذشته سپاهان با وجود همین نفرات به دردسر افتاد و آنها اشتباهات زیادی را مرتکب شدند. در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا، بازیکنان سپاهان کارت قرمزهای زیادی را دریافت کردند که به نوعی در هر بازی سپاهان بازیکن محروم داشت. فوتبال ایران در حال حاضر از لحاظ داشتن بازیکن باکیفیت در دفاع وسط با مشکل رو به رو است و تیم ملی هم با آن درگیر است.

او در پایان گفت: نبود این ۳ بازیکن امیدوارم به عملکرد سپاهان لطمه نزد و با حضور پر شور هواداران در ورزشگاه نقش جهان این تیم بتواند نتیجه لازم را بگیرد. بازیکنان سپاهان نباید حریف خود را دستکم بگیرند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ