فشار گرما و شرجی به تاسیسات برق/ بوشهری‌ها مصرف را مدیریت کنند

اقتصاد ایران: بوشهر- افزایش شرجی و گرما در استان بوشهر باعث ورود فشار مضاعف به تاسیسات و تجهیزات برق شده است که انتظار می‌رود در روزهای گرم پیش رو، همه افراد مصرف را مدیریت کنند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: مردادماه به نیمه رسیده است و اکنون استان بوشهر گرم‌ترین روزهای خود را سپری می‌کند و دمای هوا و میزان رطوبت هوا در بالاترین شرایط قرار می‌گیرد.

در شرایطی که طی هفته‌های متوالی شرجی و گرما در استان بوشهر پدیده غالب است، استفاده از وسایل سرمایشی به شدت افزایش یافته و همین موضوع باعث افزایش مصرف برق شده است.

دمای ۵۰ درجه باعث افزایش استفاده از وسایل سرمایشی شده است؛ این در شرایطی است که بخش عمده بخش عمده برق استان بوشهر در زمینه وسایل سرمایشی استفاده می‌شود.

افزایش استفاده از وسایل سرمایشی باعث ورود فشار مضاعف به تأسیسات و تجهیزات برق شده است و ادامه این وضعیت می‌تواند موجب آسیب به تأسیسات شود که باید زمینه مصرف بهینه و مدیریت مصرف برق در استان فراهم شود.

افزایش دما و رطوبت

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی هفته‌های اخیر شاهد تداوم شرجی و گرما در سطح استان بوشهر هستیم که تا روزهای آینده نیز این وضعیت ادامه دارد.

فرج‌الله شکوهی‌پور از افزایش شرجی و رطوبت هوا از فردا در سطح استان خبر داد و بیان کرد: دمای هوا در ۱۲ شهر استان بوشهر به بالای ۴۰ درجه رسیده است.

وی با بیان اینکه شرجی و رطوبت نیز در نقاط مختلف استان از جمله شهرهای ساحلی افزایش یافته است ادامه داد: شهرهای شهرستان دشتستان از جمله شبانکاره و آب پخش دارای بیشترین دما بوده‌اند.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: شهرهای شبانکاره، آب‌پخش، دیر، کنگان، برازجان، اهرم و خورموج دارای بیشترین دما در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

وی میزان رطوبت در عسلویه را ۸۱ درصد عنوان کرد و افزود: میزان رطوبت در بوشهر ۷۹ درصد و در جزیره خارگ ۷۰ درصد است.

فشار گرما و شرجی به تاسیسات برق/ بوشهری‌ها مصرف را مدیریت کنند

افزایش مصرف برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر نیز با اشاره به افزایش مصرف برق در پی افزایش دمای هوا اظهار کرد: استان جنوبی به خاطر استفاده از وسایل سرمایشی بیشترین مصرف برق را دارند.

غلامرضا حشمتی از شکسته شدن رکورد مصرف برق به میزان ۷۹ هزار مگاوات خبر داد و بیان کرد: مصرف برق نسبت به سال قبل در کشور ۹ درصد معادل ۶ هزار مگاوات افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با اشاره به افزایش شدت گرما در سه هفته اخیر در استان بوشهر گفت: پیک مصرف برق در استان بوشهر با افزایش ۱۱ درصدی نسبت به سال قبل از ۲۵۰۰ مگاوات عبور کرد که فشار مضاعفی به تجهیزات و تأسیسات برق استان بوشهر وارد کرده است.

حشمتی با اشاره به آمادگی شبانه‌روزی کارکنان برق استان بوشهر در بخش تولید، خط انتقال و توزیع اضافه کرد: ۵۵ تیم مجرب اتفاقات شبانه‌روزی برای جلوگیری از خاموشی و رفاه مردم در نقاط استان بوشهر فعال هستند.

افزایش فشار به تأسیسات برقی

وی با اشاره به اینکه تأسیسات و تجهیزات برق استان بوشهر به سبب افزایش شرجی و رطوبت هوا ۲ برابر کشور فرسوده می‌شوند، گفت: با تلاش شبانه‌روزی کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر همه تجهیزات برق استان به‌روزرسانی شده و شبکه‌های برق‌رسانی در اوج آمادگی قرار گرفته‌اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر ۷۰ درصد مصرف برق استان را در بخش سرمایشی دانست و بیان کرد: از ۲۵۰۰ مگاوات مصرف استان بیش از ۲ هزار مگاوات آن در بخش سرمایشی مصرف می‌شود.

حشمتی با بیان اینکه ۸۰ درصد مشترکین برق استان بوشهر در بخش خانگی هستند خاطرنشان کرد: با کاهش فعالیت ادارات و دستگاه‌های اجرایی در هر ساعت بیش از ۱۰۰ مگاوات مصرف برق کاهش یافته است و صرفه‌جویی می‌شود.

وی انرژی خورشیدی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در راستای توسعه اجرایی شدن طرح‌های تولید برق خورشیدی اقدامات مهمی در استان بوشهر انجام شده و در سال جاری تاکنون ۵۰۰ نیروگاه برق خورشیدی با ظرفیت هر کدام ۵ کیلووات ساعت در روستاهای استان بوشهر وارد مدار تولید شده است.

از همه مردم استان بوشهر انتظار می‌رود که در زمینه مصرف بهینه برق با رعایت حال دیگر هم‌وطنان همکاری لازم را داشته باشند تا برق در این روزهای گرم سال شرایط پایدارتری را داشته باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ