وضعیت تهران درباره بیماری‌های ناشی از پشه آئدس سفید است

اقتصاد ایران: رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اعلام کرد که وضعیت پایتخت در مورد بیماری‌های ناشی از پشه آئدس در پایتخت سفید است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، علی نصیری در حاشیه همایش تببین وظایف شهرداری‌ها در خصوص تهدیدات ناشی از ناقل مهاجمین زیستی (پشه آئدس) که پیش از ظهر امروز در محل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: در حاضر در تعدادی از استان‌های کشور، تعدادی بیمار که به تازگی از کشورهای حاشیه خلیج فارس بازگشته بودند، شناسایی شدند.

وی درباره اینکه وضعیت تهران به شکل است، گفت: وضعیت تهران در حال حاضر سفید است و بیماری‌های ناشی از گزیدگی این پشه در پایتخت هنوز مشاهده نشده است.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: از آنجایی که ممکن است این بیماری همانند کرونا شیوع پیدا کند ما در تهران اقدامات لازم را انجام می‌دهیم و پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است. امیدواریم این بیماری در کشور شیوع پیدا نکند اما ما باید آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی با اشاره به گیاه خاصی که محیط خوبی برای رشد این پشه است؛ گفت: گیاه لاکی بامبو، محل بسیار مناسبی برای رشد این پشه است بنابراین باید از نگهداری، خرید و فروش و واردات آن به کشور جلوگیری شود. همچنین قرار است محل نگهداری از زباله‌ها و آب‌های راکد پاکسازی شود.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اظهارکرد: لاستیک‌ها و خودروهای فرسوده نیز محل مناسبی برای رشد این پشه ها هستند که توصیه می‌کنیم از این مواد اصلا نگهداری نشود. مخصوصا در برخی مواد دیده شده که برخی افراد از لاستیک‌های قدیمی به عنوان گلدان استفاده می‌کنند که این امر علاوه بر اینکه برای گیاه نامناسب است، محل مناسبی برای رشد این پشه است که اکیدا توصیه می‌کنیم استفاده نشود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ