۳ میلیون دانش آموز برای مسابقات فرهنگی و قرآنی ثبت نام کردند

اقتصاد ایران: ساری- مدیرکل قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش وپرورش گفت: سه میلیون دانش آموز سال جاری در مسابقات و برنامه های فرهنگی و قرآنی شرکت و ثبت نام کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، میکائیل باقری پیش ازظهر دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به میزبانی مازندران از مسابقات قرآن، عترت و نماز دختران دانش آموز کشور در مازندران گفت: برپایی مسابقات فرهنگی و قرآنی ابزار تربیتی در آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

وی گفت: در سال جاری سه میلیون دانش آموز در مسابقات و برنامه‌های فرهنگی و قرآنی دانش آموزی ثبت نام کردند و با برپایی مسابقات حفظ کل قرآن در زیر ۱۲ سال، نمایندگان دانش آموزان ایران در مسابقات جهانی و اسلامی شرکت می‌کنند.

وی با اظهار اینکه برترین‌های مسابقات قرآن و عترت به مسابقات جهانی اعزام می‌شوند، گفت: برای اجرای برنامه‌ها باید از ظرفیت بخش‌های مختلف استفاده کنیم و همه رشته‌های مسابقات به کتاب و محتوای درسی وصل شدند.

باقری کیفیت بخشی مسابقات را از برنامه‌ها ذکر کرد و گفت: این مساله نتیجه وصل رشته‌های قرآنی به کتاب و محتوای درسی است.

مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال‌های قبل به ویژه در دوره کرونا، مسابقات در دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار می‌شود و به دلیل زمان بر بودن این فرایند، براساس سطح بندی مسابقات و سهمیه بندی، این مسابقات برای اولین بار به صورت کلی و جمعی برگزار می‌شود.

وی گفت: در این فرایند، استان‌ها براساس بین یک تا ۳۳ رتبه بندی می‌شوند و از بین آن ۱۱ استان در سطح یک قرار می‌گیرند و به تناسب رتبه بندی برای هر استان، سهمیه‌ای درنظر گرفته می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ