قلم و تفکر خبرنگاران با هیچ کلمه مادی قابل جبران نیست

اقتصاد ایران: قم- رییس دانشگاه ملی و مهارت استان قم گفت: قلم و تفکر خبرنگاران در قالب اخبار و رویدادها می‌تواند تحول عظیمی را ایجاد کند و با هیچ کلمه مادی قابل جبران نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا فاضلی پیش از ظهر دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: خبرنگاران راویان صادق، چشمان بیدار و نقش آفرینان جامعه هستند.

رئیس دانشگاه ملی و مهارت استان قم بیان کرد: حوزه رسانه یک شغل پر استرس و اضطراب است و متأسفانه نگاه سطح جامعه نسبت به آن منابع بوده و به لحاظ امنیت شغلی شایسته این حرفه نیست.

فاضلی ابراز کرد: قلم و تفکر خبرنگاران در قالب خبر و رویدادها می‌تواند تحول عظیمی را ایجاد کند و با هیچ کلمه مادی نمی‌توانیم آن را جبران کنیم و کاری که بتواند بر افکار جامعه و روند زندگی جامعه تأثیر بگذارد، ارزشمند است

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جامعه ما به دنبال قلم، حرکت و تفکر اصحاب رسانه است، تصریح کرد: رکن اصلی موفقیت دانشگاه‌ها و سازمان‌ها فعالیت رسانه‌ای و انعکاس فعالیت‌ها است.

رئیس دانشگاه ملی و مهارت استان قم ادامه داد: در یک سال گذشته مهمترین عامل موفقیت دانشگاه ملی مهارت، همراهی خبرنگاران بوده است که در این دو سال و دوران پسا کرونا به همت خبرنگاران توانستیم در سطح جامعه تحول آفرین باشیم.

فاضلی یادآور شد: نسبت به دانشگاه دو نگاه وجود دارد، یکی درونگرا و آموزشی است که یک دوره آموزشی تعریف می‌کند و دانشجو بعد از فارغ التحصیلی وارد جامعه می‌شود.

وی اضافه کرد: نگاه دوم نیز طرح نسل چهارم است که در دو سال گذشته تحقق پیدا کرده و مربوط به حوزه اجتماعی، فرهنگی و اشتغال بوده است.

رئیس دانشگاه ملی و مهارت استان قم اذعان کرد: یک اتفاقی که برای دانشگاه در چند ماه اخیر رخ داد، تغییر هویت و نام آن بود که به ملی مهارت تغییر پیدا کرد.

فاضلی افزود: مقام معظم رهبری در مراسم تحلیف رئیس جمهوری گفتند که مسائل فرهنگی و اجتماعی مهم است اما اولویت امروز مسائل اقتصادی است.

وی ادامه داد: اقتصاد وابسته به نیروی انسانی است و اگر قرار به توسعه اقتصاد است، نیروی انسانی باید رشد پیدا کند و نیروی انسانی زمانی می‌تواند محرک پویای اقتصاد شود که در تمام ابعاد مهارت توانمند شده باشد.

رئیس دانشگاه ملی و مهارت عنوان کرد: دانشگاه ملی مهارت، مأموریت تلفیق دانش و مهارت را دارد و ما به دنبال این هستیم که این دو رکن همبستگی پیدا کنند و خروجی آن یک فرد توانمندی باشد.

فاضلی با بیان اینکه دانشگاه حوزه دانش افزایی است، گفت: ما به دنبال کاهش زمان بین فارغ التحصیلی و اشتغال هستیم و حتی دانشجو بتواند حین تحصیل، اشتغال داشته باشد و دانشجویان دانشگاه ملی و مهارت در حین تحصیل ۶۰ درصد اشتعال به کار دارند.

وی تاکید کرد: اگر بتوانیم فرهنگ مهارت آموزی را بین نسل جوان و نظام آموزش عالی گسترش بدهیم، مطمئناً اقتصاد و تولید دانش بنیان رشد پیدا می‌کند و کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفع مشکلات مردم محقق می‌شود.

رئیس دانشگاه ملی و مهارت استان قم اظهار کرد: یکی از اتفاقات مهمی که در یکسال گذشته آغاز کردیم، ارتباط بین صنعت و دانشگاه بود و در این راستا بزرگترین گردهمایی اشتغال زایی دانشجویان تشکیل خواهد شد.

فاضلی بیان کرد: تفاهم نامه‌هایی با شرکت‌های صنعتی پاک شوما، فولاد غرب آسیا و صنایع مختلفی ضمن اشتغال زایی دانشجویان منعقد شده است.

وی با تصریح بر اینکه رسالت دانشگاه تربیت تکنسین و تخصیص نیروی انسانی صنعت است، خاطرنشان کرد: آمایش رشته‌های مورد نیاز صنعت و گسترش آن در دانشگاه از دیگر اقدامات دانشگاه ملی و مهارت بود تا نیازهای استان مرتفع شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ